مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

به روایت تصویر

Click here for full size photo! 

همکاری نزدیک روسها با کاسپین! 

 

Click here for full size photo! 

یک از پیرمردهای پرتوان نیروی دریایی 

  

Click here for full size photo! 

جمع ایران ایریها جمه! 

 

Click here for full size photo! 

ایلوشین ایرانی در خانه پدری 

 

Click here for full size photo! 

میگ ایرانی در زمان صافکاری و نقاشی 

 

Click here for full size photo! 

فوکر زیبا و البته نو رسیده نفت 

 

Click here for full size photo! 

عشق بازی های فنسرها

نظرات 4 + ارسال نظر
آرسام جمعه 6 آذر 1388 ساعت 05:55 ق.ظ http://nappio.blogspot.com/

منو کفن بکنی میشه اینارو توی آپلود سنتر بلاگ اسکای آپلود نکنی؟
هیچدوم لود نمیشه

آرسام عزیز امیدواریم سال های سال سرفراز باشی و شاداب.بروی چشم.از این به بعد لینک مستقیم عکس ها را قرار خواهیم داد.از بابت گذشته نیز عذرخواهی می نمائیم.

فرشید جمعه 6 آذر 1388 ساعت 01:02 ب.ظ http://www.farshidh.blogfa.com

با درود
سپاس از تلاشی که در راستی‌ افزایش آگاهی‌ انجام میدهید...
بسیار از مطالب شما استفاده بردم...

شما را به خواندن جستار تیم اکروجت تاج طلائی به همراه تصاویر به یاد ماندنی دعوت می‌کنم...
http://farshidh.blogfa.com/post-42.aspx

شاد باشید

فرشید عزیز سپاسگزار از محبت شما و مقاله زیبای معرفی شده به ما.ممنون و چشم به راه تعاملات بیشتر

محمد جمعه 6 آذر 1388 ساعت 03:00 ب.ظ

با عرض سلام مجدد محمد آقا. در رزمایش «مدافعان آسمان ولایت ٢ شاهد تغیرات چندانی نبودیم! من قسمتهایی از این رزمایش را که توسط دوستی گذاشته شده بود در انترنت دیدم. جنگندهای اف-5 و اف-4 نه موشک زمین به هوا داشتند و نه هوا به زمین? بلکه با بمبهای آزاد مجهز شده بودند! 2 فروند اف-5 بمبهایشان را رها کردند که حدس میزنم 20 یا 30 متر اشتباه اصابت کردند.خلبانان به خوبی مانور نمیدادند. جای تعجب هست که از بمبهای دقیق هدایت لیزری و غلافهای لیزری خبری نبود? و امیر سرتیپ خلبان احمد میقانی، ادا میکند که به دستوردهای خوبی رسیدیم ? جای چند سوال باقی میماند!!
۱.مقامات نظامی کشورمان ادا میکنند که ما هر نوع رادار را در داخل کشور تولید میکنیم.خوب این درست. پس چرا رادارهای جنگندهای کشورمان از جمله همین اف-5ها و اف-4ها درست بهینه سازی نمیشوند.ما حدود 30 سال یا بیشتر از این جنگده ها استفاده میکنیم اما کاکپیتهای انان هنوز مثل آن زمان کهنه و از رادار و یا سیستمهای دیجیتالی خبری نیست!
۲.متاسفانه سندلیهای پرتاب اضطراری جنگده ها خوب کار نمیکنندو چند تن از خلبانان عزیر کشورمان جان باخته اند به خاطر کهنه و فرسوده بودن همین صندلیها. از موشکهای هوا به هوای ستار هم خبری نیست.من که تا هالا ندیدمش روی هیچ یک از جتها.ضمنا موشک هاوک را که بر روی اف-14 نسب کردند چرا شلیک کردن آن را هیچ وقت نشان ندادند و نمیدهند? می گفتند که یک موشک هوا به هوای گرمایاب که بردش 100کیلومتر هست را با موفقیت آزمایش کردند و بعد از چند ماه تولید انبوه میشه که الان 2 سل هست که ازشون هیچ خبری نشده!!
۳.یکی از خلبانهای که در زمان بهرهبرداری از سیمولاتورهای اف-4 صحبت میکرد فکر کنم 2 یا 3 سال پیش بود. میگفت کی طراحی و ساخت سیمولاتور از طراحی و ساخت جنگده پیچیده تر هست.خوب ما که به این تکنولوژی رسیدیم پس منتظر چی هستیم پاکستان اولین جنگندشو ساخت و گرفت.ولی ما هنوز تو خواب خرگوش هستیم.ای کاش خود بنده تو نیروی هوایی بودم که همش می خواستم کوشش شبانه روزی میکردم .ما هنوز جنگنده شفق رو نیمه کاره ول کردیم! نمیدانم روش کار میکنند یا نه خدا میداند؟
۴.همین چند روز پیش یکی از مقامات دولتی گفت که ما می توانیم ای-300 تولید کنیم ? خوب ما که خوشحال هم هستیم و ما که اس-300 تولید میکنیم دیگه این چه دلیلی داره که ما از روسیه بریم بخریم ?متاسفانه بعضی از مقامات دولتی چیزی از موشکها سر در نمیارند یی چیزی می پرونند!
هر ایرانی دوست داره که وطنش قدرت نظامی خوبی داشته باشه ولی این دروغ گفتن رو راست نبودن دیگه آدم رو کلافه میکنه!!

محمد عزیز علاوه بر شباهت اسمی میان من و شما در طرز فکر نیز ما بسیار به هم نزدیک هستیم.ما نیز نظرات هوشمندانه و واقعگرانه(بدون افراط و تفریط) شما را قبول داریم و اگر دقت کرده باشید بصورت جسته و گریخته این نظرات را در لابلای مقاله ها ارائه داده ایم. صبور باشید و امیدوار

دی جی مکس شنبه 14 آذر 1388 ساعت 09:23 ب.ظ

سلام بابا این عکسهای هواپیماهای ایران چرا نمیاد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد