مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

هلی کوپتر 8 میلیون دلاری ایران در تگزاس!!!

 مقامات فدرال آمریکا سرگرم تحقیق از پرونده ای هستند که موضوع آن انتقال غیر قانونی دو هلی کوپتر با فناوری بالا از آمریکا به ایران است .
به گزارش عصر ایران و به نقل از خبرگزاری یونایتد پرس ، روزنامه " دالاس مورنینگ نیوز" ، چاپ تگراس آمریکا ، روز یکشنبه در گزارشی در این باره نوشت  که مأموران فدرال آمریکا سرگرم تحقیق از  دلالان مظنون ایتالیایی هستند که به گمان مقامات فدرال آمریکا  در تلاش بوده اند بر خلاف مقررات بازرگانی آمریکا یک فروند هلیکوپتر ساخت آمریکا را که بیش از یک سال پیش برای حمل به ایران خریده بودند به ایران تحویل بدهند. آن هلیکوپتر از آن زمان تا کنون در تگزاس تحت توقیف بوده است.
ماموران تحقیق فدرال  آمریکا به این روزنامه آمریکایی گفته اند که آنها به  یک  شرکت ایتالیائی مظنون هستند چرا که از نظر آنها ممکن است این شرکت  قبلاً نیز دو فروند هیلکوپتر آمریکائی به ایران حمل کرده باشد و در نظر داشته این هلیکوپتر جدید را نیز بر خلاف مقررات تحریمی آمریکا به  ایران بفرستد . 
مدارک نشان می‌دهد که هلیکوپترهای مورد بحث از یک شرکت مکزیکی خریداری شده و قرار بوده از طریق تگزاس به ایتالیا حمل شود تا از آنجا به مقصد ایران فرستاده شود.
هلیکوپتر توقیف شده که هشت میلیون دلار ارزش دارد و گفته می شود که یکی از آن هلیکوپترها به دستگاه دید شبانه و فناوری " اتوپایلوت "مجهز بوده که به موجب قوانین آمریکا صدور چنین هلی کوپتری با این سطح از فناوری به ایران ممنوع می باشد . این نوع هلیکوپتر در آمریکا برای مصارف غیرنظامی به کار می رود.
مقامات فدرال آمریکا گفته اند  تا زمان تکمیل شدن تحقیقات تیم بازرسی ، این هلی کوپتر توقیف شده  در یک آشیانه در شهر آرلینگتون تگزاس نگاهداری می شود .
ماموران تحقیق پرونده ، هنوز شواهدی مبنی بر دست داشتن شهروندی آمریکایی در این معامله غیر قانونی ندارند  و از این حیث هنوز علیه هیچ  شهروند آمریکایی اقامه دعوا نشده است . 

(خبر مذکور مورد تائید مجله هوایی نمی باشد)

نظرات 1 + ارسال نظر
پارس۳۰۰۰ چهارشنبه 25 آذر 1388 ساعت 08:25 ق.ظ

از امریکای لاتین راحت تر نمیشد اوردش ایران بوداره...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد