مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

عدم تحقق کامل برنامه کاهش سن ناوگان هوایی

نخجوانی خبر داد: در کاهش سن هواپیماها 4 سال از اهداف برنامه توسعه عقب هستی
ﺳﻪشنبه 24 آذر، 1388

رییس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: کاهش سن ناوگان هوایی به 15 سال تا پایان برنامه چهارم توسعغه محقق نخواهد شد و متوسط عمر هواپیماهای کشور در سن 19 سال باقی خواهد ماند.

رضا نخجوانی ـ معاون وزیر راه و ترابری درباره نزدیک شدن به پایان برنامه چهارم توسعه و محقق نشدن هدف کاهش سن ناوگان هوایی به 15 سال، گفت: شرکت های هواپیمایی با توجه به منابع و اعتباراتی که در اختیار دارند پروژه هایی را برنامه ریزی کرده و در دستور کار خود دارند که اگر این پروژه ها در زمان باقی مانده برنامه چهارم توسعه محقق شود شاید به هدف کاهش سن ناوگان هوایی کشور به 15 سال دست یابیم؛ اما بعید به نظر می رسد.
وی پیش بینی کرد: پروژه ها محقق نشود و متوسط عمر هواپیماهای کشور تا پایان برنامه چهارم توسعه همان 19 سال فعلی باقی بماند.
معاون وزیر راه و ترابری درباره اینکه میزان کمی از اعتبارات وجوه اداره شده به منظور خرید هواپیما در اختیار ایرلاین ها قرار گرفته است، گفت: این پروژه ها را به بانک ها معرفی کرده ایم اما فرآیند داخل بانک ها طولانی است. البته به دلیل اینکه منابع مالی بسیار محدود بود با همه درخواست شرکت ها برای دریافت تسهیلات موافقت نشده است.
نخجوانی افزود: معرفی ایرلاین ها برای دریافت اعتبارات بانکی خرید هواپیما بسیار کمتر از میزان درخواست آنها بوده است.
گفتنی است: طبق برنامه چهارم توسعه با در نظر گرفتن شرایط تحریم کشور باید متوسط سن هواپیماها از 21 سال ابتدای برنامه به 15 سال کاهش می یافت که هم اکنون به 19 سال رسیده است و چهار سال از هدف برنامه عقب است.
نظرات 1 + ارسال نظر
حمید جمعه 4 دی 1388 ساعت 02:14 ب.ظ

نوسازی یعنی پول و همراهی با دنیا که ما هیچ کدوم رو نداریم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد