مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

سجیل ۲ نیز به آسمان ایران زمین پر کشید

 

پرتاب موفقیت آمیز موشک بهینه شده سجیل 2

 گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح قبل از پرتاب این موشک طی سخنانی، اظهار داشت : ویژگی بسیار مهم در موشک بهینه شده سجیل2 نسبت به نسل‌های قبلی، با توجه به سرعت ورود به جو و سرعت بسیار بالا در هنگام اصابت به زمین و استفاده از پوشش‌های ضد راداری انهدام آن توسط موشک‌های ضدموشک امکان‌پذیر نمی‌باشد.
وی افزود: تست موشکی را که امروز شاهد آن هستیم، حلقه‌ای از زنجیره توان و قدرت دفاعی کشورمان است که در راستای افزایش قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح پرافتخار جمهوری اسلامی ایران می‌باشد.
وزیر دفاع ادامه داد: این موشک که به دست متخصصان، دانشمندان و پژوهشگران پرافتخار صنعت دفاعی طراحی و ساخته شده است، یک مرحله بهینه شده سجیل 2 است که زمان پرتاب را بسیار کاهش می‌دهد و این ویژگی‌ها یک نقطه مهم در افزایش قدرت بازدارندگی تلقی می‌شود.
وحیدی افزود: این موشک با داشتن سوخت جامد مرکب یک موشک دومرحله‌ای با قدرت مانور و توانمندیهای بسیار عالی است که می‌تواند در قدرت تاکتیکی و تکنیکی نیروهای مسلح ما تحول بسیار عمده‌ای محسوب شود، دقت فوق‌العاده و بسیار بالا از دیگر ویژگی‌های این موشک بشمار می‌رود.
وی در ادامه تصریح کرد:‌ از ویژگی دیگر موشک بهینه شده سجیل 2 و سیستم پرتاب آن، سرعت عمل بسیار بالا برای استقرار، پرتاب و خروج از محل پرتاب می‌باشد، کلیه مراحل طراحی و ساخت این موشک و سکوی پرتاب آن توسط محققین و متخصصیان سازمان هوافضای وزارت دفاع طراحی و ساخته شده است.
وحیدی با بیان اینکه پرتاب موشک بهینه شده سجیل 2 در چارچوب دکترین دفاعی و فعالیت‌های متعارف موشکی جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است، گفت: توان موشکی جمهوری اسلامی ایران صرفاً دفاعی و در خدمت صلح، ثبات و آرامش منطقه است و علیه هیچ کشوری بکار گرفته نخواهد شد.
وزیر دفاع در پایان خاطرنشان کرد: لازم می‌دانم این موفقیت بزرگ را به محضر مبارک فرمانده معظم کل قوا، ملت شریف و بزرگوار ایران و نیروهای مسلح و مدیران، کارکنان و متخصصان زبده و افتخار آفرین وزارت دفاع تبریک و تهنیت عرض نمایم.

پرتاب موفقیت آمیز موشک بهینه شده سجیل 2

 

نظرات 7 + ارسال نظر
محمد پنج‌شنبه 26 آذر 1388 ساعت 07:34 ب.ظ

با عرض سلام محمد آقا.این موشک سجیل و نه هیچ موشک دیگری که ایرانی هستند نمی توانند ضد رادار باشند.در رادارهای کشورمان دیده نمی شوند ولی همینکه از ایران رفتند بیرون همه آن را می بینند! پس آقایان حرفهای بی جا نزنند. اولش همین رادرهای گرمایاب آن را به راحتی هدف قرار خواهند داد! و آمریکاییها حتی مشکهای روسی را نیز می بینند!
حرف حق را گفتم.

سامان پنج‌شنبه 26 آذر 1388 ساعت 11:41 ب.ظ

سلام اقا این موفقیت رو به همه بچه ها تبریک میگم به قولی به همه ی موشک بازها اقا فقط یه سوال من تا حالا نقطه ی فرود این موشک ها رو ندیدم عکسی از نقطه ی فرود موشک ها در دسترس هست؟

سامان عزیز با توجه به اطلاعاتی نظیر میزان دقت برخورد و شدت تخریب در محل برخورد موشک را می توان از آثار باقی مانده بررسی و تخمین زد از اینرو معمولا هیچ کشوری محل برخورد را نمایش نمی دهد.

محسن شنبه 28 آذر 1388 ساعت 12:13 ق.ظ

جناب محمد شما چه اطلاعاتی از این موشک دارید که میگید به راحتی شکار میشه!

پس نسنجیده حرف نزنید.

محمد یکشنبه 29 آذر 1388 ساعت 03:37 ب.ظ

آقا محسن سردار محمد نجا ر خودش گفت که ما هر موشکی که امتحان می کنیم آمریکایها آن را با رادارهایشان رسد می کنند! حتی محاسبه می کنندکه کجا می خورد! وقتی که این حرف زدن ادعا می کردن که موشک شهاب زد رادار هست در حالیکه چند روز بعد همین چیزی که گفتم رو گفت.پس این موشکها دید میشن .آخه چی باشه که در پاتریوت دیده نشه.سیستمهای جدید زد موشک پاتریوت را در بارش تحقیق کنید. !!

پارس۳۰۰۰ دوشنبه 30 آذر 1388 ساعت 09:11 ق.ظ

اون دو تا تا ناو اسراییلی اگه تو رادار موشکهای ضد ناو را دیده بودن که غرق نمیشدن در نبرد ۳۳ روزه احتمالا منظور سردار دیدن محل برخورد با کمک ماهواره بوده

حمید جمعه 4 دی 1388 ساعت 02:13 ب.ظ

دوستان منظور از ضدا رادار بودن در مرحله اتمام سوخت و ورود مجدد به جو است نه مرحله شلیک
هیچ موشکی با این ابعاددر مرحله شلیک نمی تونه نا مریی باشه
ولی در مرحله که کلاهک در حال فرود است بله نامریی خواهد بود

محمد جمعه 4 دی 1388 ساعت 03:49 ب.ظ

بله حق با شماست آقا محسن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد