مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

کوسه روسی در شیراز!

  

دوستان عزیز عکس بالا مربوط به یک فروند سوخو۲۲عراقی پناهنده به کشور عزیزمان ایران می باشد که توسط دوست خوبمان امیر مهدوی در انجمن هوافضا قرار گرفته است. رنگ آمیزی زیبای این جنگنده بخصوص طرح کوسه برون آن بسیار لذت بخش می باشد.احتمالا این عکس اولین عکسی میباشد(با این کیفیت) از این پرنده در ایران. 

تقدیم شما

نظرات 6 + ارسال نظر
امیر سه‌شنبه 13 بهمن 1388 ساعت 10:23 ب.ظ

با سلام حدود ۲ ماه پیش در رابطه با سوخو ۲۲ از شما سوال پرسیدم که در جواب فرمودید غیر فعال هستند ولی طبق اخرین عکسهای گوگل در شیراز و همدان در حال نگهداری و استفاده میباشند نظر شما چیست

امیر عزیز سوخو ۲۲ ها همچنان نیز غیر فعالند.برنامه ریزی های زیادی برای بازسازی آنها شده بود ولیکن هزینه های زیادَ توانایی ها و قابلیت های کم این جنگنده در جنگ های امروزی و نیازهای آموزشی پرسنل مسئولین را پشیمان نمود.ضمنا غیر فعال بودن آنها به معنی عدم پرواز برخی از آنها درکشور نیست بلکه به معنی آن است که هیچ اسکادرانی در کشور که حاوی این جنگنده باشد وجود ندارد.

رحیم چهارشنبه 14 بهمن 1388 ساعت 10:20 ب.ظ

سلام عکس فوق خیلی واقعی به نظر نمی اید سوخوها قهوه ای هستند

رحیم جان این سوخو هم از ابتدا که سفید نبوده.قهوه ای بوده و در رنگ جدید اینطوری شده است.

مرتضی پنج‌شنبه 15 بهمن 1388 ساعت 02:47 ق.ظ

از عکس زیبات ممنون. یک سوال داشتم چند وقتی که از 2 اواکس ایرانی که در شیراز نگهداری میشود عکسی دیده نمی شود و اینکه روی اف 14 جدید اوراهال شده در قسمت دماغه نقطه قرمز رنگی دیده می شود ایا این سیستم هدف گیری ساخت داخل است و از سرنوشت میگ 25 که در اصفهان هستند چه شد؟

مرتضی عزیز یک فروند از آواکس های عراقی که در مراسم رژه امسال در نزدیکی مرقد امام سقوط کرد. دومی هم که...
براساس آمارها و منابع مختلف میگ ۲۵ به ایران نیامد بلکه میگ ۲۳ و تعداد محدودی میگ ۲۹ به ایران آمد.

رحیم پنج‌شنبه 15 بهمن 1388 ساعت 02:13 ب.ظ

سلام چرخ عقب سمت راست هواپیما یه جوایی است ضمنا ازمیگهای ۲۳و ۲۱عراقی اگر اطلاعاتی دارید ممنون می شوم

محسن پنج‌شنبه 15 بهمن 1388 ساعت 02:36 ب.ظ http://www.fardamg.blogfa.com

با سلام
دوست عزیز بنده یکی از بازدیدکنندگان همیشگی وبلاگت هستم.چندتا سوال قدیمی داشتم که اگه اطلاع دارید .ممنون می شم پاسخ دهید
۱-آیا بالاخره اس ۳۰۰ به ایران اومد یا نه.منظورم ممکنه در سکوت بیاید
۲- ایا ایران بالاخره میق ۳۱ داره یا نه
۳- موشک های شهاب ایران در چند مدل هستند و آیا فناوری ساخت آنها به طور کامل ایرانی است و یا همکاری با کشورهای دیگه داشته.
۴- بیشتر تانک های مورد استفاده ایران چیست و ایا انها بروزرسانی شده اند و کلا وضعیت زرهی نیروی زمینی چگونه است.

محسن عزیز
با سلام به شما
- اس ۳۰۰ در ایران است البته موضوع قرارداد خرید از روسیه برنامه دیگری است که کارشناسان و مسئولین در تلاشند براساس آن اس ۳۰۰ ها را وارد کشور نمایند.
-براساس دانسته های ما میگ ۳۱ در ایران وجود ندارد.
-در خصوص موشک شهاب ۳ نیز به مرور زمان و پیشرفت های حاصله نسل های جدید و بردهای مختلفی برای آن پیش بینی می شود که آخرین آن سجیل است با برد بیش از ۲۰۰۰(البته به نظر شخصی خیلی بیش از ۲۰۰۰ کیلومتر).در خصوص دانش آن نیز مسلما در ابتدا موشک های شهاب ۳ براساس موشک های سری اسکاد روئسیه و موشک های کره شمالی طرحریزی شد ولیکن در نسل های پیشرفته آن اثری از آن شباهت ها دیده نمی شود و تقریبا می توان این ادعا را داشت که دانش طراحی موشک های دوربرد بومی شده است.برهمین اساس امروزه دانشمندان ایرانی در حال طراحی ماهواره برهایی با بردهای متنوع می باشند.
-در مورد نیروی زمینی اطلاع خاصی نداریم ولیکن بیس تانک های نیروی زمینی را تانک های چیفتن و تی ۵۵ و تی ۷۲ تشکیل مییدهد که به فراخور زمان در حال بروزرسانی می باشند و فکر می کنیم در این بخش با کاستی خاصی روبرو نباشیم.

livnhn پنج‌شنبه 15 بهمن 1388 ساعت 08:13 ب.ظ

با سلام
دوست عزیز عکس با فتو شاپ دستکاری شده برای اثبات گفته بنده حقیر کافی است قسمت چپ تصویر زیر بدنه (چرخها)رو خوب نگاه کنی در ضمن میگ های 25 در ایران وجود دارند پدر بنده که در فرودگاه کرمانشاه کار میکنه اونا رو که موقع فرار کردن به ایران دقیقا رویت کرده حتی یکی از میگ ها به علت کمبود سوخت در 15 کیلو متری کرمانشاه(بیستون)سقوط میکنه
راستی از بابت وبلاگت هم ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد