مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

تندیس یادبود خلبان لشگری در ستاد نیروی هوایی ارتش نصب شد

تندیس یادبود شهید خلبان حسین لشگری در ستاد نیروی هوایی ارتش

  

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، تندیس یادبود امیر خلبان شهید حسین لشگری، سیدالاسرای کشورمان با حضور امیر محسن دره‌باغی جانشین فرمانده نیروی هوایی، حجت‌الاسلام محمدحسنی رییس اداره عقیدتی سیاسی و جمعی از فرماندهان و پرسنل نهاجا و خانواده شهید لشگری، صبح امروز در ستاد نیروی هوایی ارتش رونمایی شد.
امیر حسین لشگری متولد 20 اسفندماه 1331 در قریه ضیاءآباد از توابع استان قزوین به دنیا آمد و در تیرماه 1356 با درجه ستوان دومی در رشته خلبانی فارغ‌التحصیل شده و در پایگاه‌های نیروی هوایی ارتش از جمله دزفول، مشهد و تبریز دوره شکاری را تکمیل کرد.
با آغاز جنگ تحمیلی به خیل مدافعان کشور پیوست و پس از انجام 12 ماموریت، هواپیمای وی مورد اصابت موشک دشمن قرار گرفت و در خاک دشمن به اسارت نیروهای بعثی درآمد.
در سه ماه اول دوران اسارت در سلول انفرادی بود و پس از آن در مدت 8 سال در کنار 60 نفر از دیگر همرزمان در یک سالن عمومی و دور از چشم صلیب سرخ جهانی نگهداری می‌شد. اما پس از پذیرش قطعنامه 598، وی را از سایر دوستان در بندش جدا کردند که دوران اسارت انفرادی وی 10 سال طول کشید.
لشکری سرانجام پس از 16 سال اسارت به نیروهای صلیب سرخ معرفی شد و دو سال بعد در 17 فروردین 1377 به خاک میهن اسلامی بازگشت.
وی به عنوان باسابقه‌ترین آزاده ایرانی که مدت 18 سال در زندان‌های رژیم بعثی بود در تاریخ 19 مرداد سال جاری بر اثر ضایعات ناشی از عوارض جانبازی و اسارت طولانی به فیض عظیم شهادت نائل آمد.
تندیس یادبود شهید لشگری با ابعاد 5/1 برابر طبیعی و ارتفاع 2 الی 3 متر از جنس کامپوزیت ساخته شده که ترکیبی از فایبرگلاس و آهن و بتن با ماندگاری بسیاربالا است.

نظرات 4 + ارسال نظر
حسین یکشنبه 25 بهمن 1388 ساعت 11:02 ب.ظ

مرسی از ویلاگ جامع و کاملی که دارید . واقعا خسته نباشید .

سپاس از حضور شما دوستان با محبت و منتقدان منصف

هیتلر یکشنبه 25 بهمن 1388 ساعت 11:07 ب.ظ

یادش گرامی...

خشایار کیانی پنج‌شنبه 29 بهمن 1388 ساعت 03:57 ق.ظ http://www.flightwithpilot.blogfa.com

با سلام
تبریک می گم که چنین وب لاگ کاملی درباره مسائل هوانوردی دارید اتفاقا من هم وبلاگ جدیدی را در رابطه ی هوانوردی جدیدا درست کردم خوشحال می شوم که به آن سری بزنید با تشکر

حامد پنج‌شنبه 29 بهمن 1388 ساعت 03:56 ب.ظ

با سلام و خسته نباشید ویژه

کار بسیار شایسته و پسندیده ایست که از سوی عزیزان نیروی هوایی انجام شد.امید که دلاوری های دلاورمردان نیروی هوایی تا زمانی که در قید حیات هستند برای عموم مردم ذکر شود.

یاحق

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد