مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

جاسوسی کثیف!

نیروهای هوایی آمریکا، با اتکا به تکنولوژی‌های جدید از هواپیماهای مسافری نیز برای مقاصد جاسوسی خود بهره می‌برد.

به گزارش «تابناک»، به تازگی یک فروند هواپیمای 777 بوئینگ آ‌مریکا با تغییر کاربری و نصب حسگرهای بسیار پیشرفته اطلاعاتی و ناوبری، اقدام به جاسوسی علیه کشورهای منطقه به ویژه جمهوری اسلامی ایران می‌کند؛ این هواپیما که در یکی از پایگاه های هوایی آمریکا در منطقه دیده شده، با آرم خطوط هوایی یکی از کشورهای عربی مورد بهره‌گیری قرار گرفته است.

این گزارش خاطرنشان می‌کند، پس از این که هواپیماهای بدون سرنشین نظامی آمریکایی در لبنان در نزدیکی مرزهای ایران و در سواحل یمن، کارآیی خود را از دست داده‌اند، استفاده از هواپیماهای غیرنظامی برای عملیات های جاسوسی علیه کشورهای منطقه در دستور کار قرار گرفته است.

نصب دوربین‌های بسیار پیشرفته که می‌توانند با بهره‌گیری از ارتباطات‌ ماهواره‌ای، اطلاعات خود را به مراکز سرفرماندهی ارتش آمریکا انتقال دهند، یکی دیگر از اقدامات نیروی هوایی آمریکا در منطقه برای گسترش دامنه جمع‌آوری اطلاعات نظامی از مسیر هوایی بوده است و به همین منظور، برخی کشورهای عربی منطقه به مدیران شرکت‌های پروازی خود دستور داده‌اند، با نظامیان آمریکایی مستقر در این کشورها به هنگام اورهال هواپیماهایشان، همکاری کنند.

در همین راستا، اخبار تأیید نشده‌ای نیز دریافت می‌شود که برخی از هواپیماهای باربری خطوط هوایی بازرگانی در منطقه، به ویژه در راه دوبی، بحرین و قطر به کشورهای آسیای میانه، ایران،‌ افغانستان و پاکستان و همچنین حوزه عربی خاورمیانه با نصب دستگاه‌های ویژه‌ای که عمدتا دوربین و حسگرهای اطلاعاتی بسیار پیشرفته هستند، اقدام به رهگیری و جاسوسی در آسمان کشورهای مناطق یاد شده می‌کنند.

در همین باره، تعدادی از خلبانان بازنشسته نیروی هوایی آمریکا که در نبردهای سال 1991 میلادی با عراق در منطقه در تیم‌های شکاری بمب‌افکن شرکت داشته‌اند، برای بهره‌گیری در این طرح جاسوسی، دعوت به کار شده‌اند.

این گزارش می‌افزاید، به تازگی نظامیان آمریکایی با بهره‌گیری از همین هواپیماهای باربری، در حالی که بار این هواپیما شاخه‌های گل بوده، در راه لبنان و سوریه اقدام به جاسوسی هوایی کرده است.

اخبار منتشره، همزمان با کاربرد هواپیماهای پیشرفته آمریکا از جمله «اف‌22» و هواپیماهای دوگانه کاربرد عمودپرواز و افق‌پرواز در افغانستان، با تأمل از سوی کارشناسان بررسی می‌شود.

گفته می‌شود، برخی شرکت‌‌های خدماتی مسافری منطقه نیز با نفوذ عوامل آمریکایی در آنها، زمینه‌ساز راه‌های پروازی این هواپیماها شده‌اند.

نظرات 1 + ارسال نظر
محمد جمعه 21 اسفند 1388 ساعت 07:05 ب.ظ

آقا محمد آیا این صاعقه ها همون اف-5های مدرنیزه شدن یا نه از پایه درست شدن ? و آیا طرحهای دیگری به غیر از ساخت این جنگنده در دست ساخت هست.ممنون میشم اگه جواب بدید. ضمنن حالا چرا رنگ blue angle آمریکایی نکنه آمریکا به ما سفارشی داده?D: شوخی

محمد عزیز آذرخش ها در واقع اف ۵ های بهینه سازی شده و آپگرید شده می باشند که بر امکاات آنها افزوده شده است.مطمئنا طرح های دیگری نیز در دست انجام است.در مورد رنگآمیزی نیز می توان علاقه فرمانده نیروی هوایی به رنگ مذکور را دلیل آن دانست(شوخی)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد