مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

تحویل سری جدید سیستم موشکی اس ۳۰۰ روسی به چین


ایگور آشوربیلی" مدیرکل دفتر طراحی کمپانی پدافند هوایی "آلماز آنتی" روز جمعه به خبرنگاران اطلاع داد که روسیه به قرارداد عرضه 15 گردان پدافند موشکی "اس-300" به چین عمل کرد.
آشوربیلی گفت: "ما همین الآن به بزرگترین قرارداد عرضه 15 گردان از جدیدترین سیستم های دفاع ضدهوایی (اس-300) به چین عمل کردیم".
هر گردان دارای 8 تا 12 دستگاه پرتاب و هر دستگاه پرتاب شامل 4 موشک است.
وی خاطر نشان نمود
که در حال حاضر واردکنندگان "در صف بزرگی" برای محصولات روسی - سیستم های اس-300 و اس-400 - هستند، اما روند عقد قراردادهای جدید متوقف شده است.
آشوربیلی افزود: "در ابتدا باید ارتش روسیه را تجهیز کرد. اگر توان آزاد باقی بماند، و ما به قراردادهای عقد شده عمل کنیم، در آنصورت این روند (عقد قراردادها - «ریا نووستی») ادامه خواهد یافت".
سیستم های اس-300 ویژه دفاع از مووسسات صنعتی، نهادهای دولتی، پایگاه های نظامی و مقرهای فرماندهی در برابر حملات هوایی و فضایی دشمن هستند.
این سیستم قادر به نابودسازی اهداف بالستیک بوده و از قابلیت واردسازی ضربه به اهداف زمینی نیز برخوردار است.

تازه ترین مدل سیستم اس-300 می تواند هواپیماهای دشمن را در فاصله 150 کیلومتری و ارتفاع 27 کیلومتری نابود کند.  

نظرات 4 + ارسال نظر
مرتضی یکشنبه 15 فروردین 1389 ساعت 04:29 ب.ظ

سلام به نظر شما می توان گفت تعدادی از این سیستمها به ایران راه پیدا میکنن؟

؟!!!

فرنام دوشنبه 16 فروردین 1389 ساعت 04:48 ب.ظ

مشتری این سیستم ها فقط حکومت های استبدادی هستند . روسیه فقط محصولاتش را به کشورهایی می دهد که حاکمانی ظالم و ستم کار دارند ولی همانطور که ظلم کمونیست ها تا ابد نماند هیچ ظلمی نمی ماند

استدلالتان واقعا جالبه.یعنی روسیه فقط به کشورهای استبدادی سلاح می فروشد و غربی ها فقط به کشورهای صلح طلب و آزاد؟؟؟!!!
مثلا عربستان و امارات و مصر و اسرائیل و... کشورهای آزاد و دموکراتی هستند؟!!!!!!!

محمد سه‌شنبه 17 فروردین 1389 ساعت 03:24 ق.ظ

اول نمی دانم چرا بعضی از دوستان هر چه صنایع نظامی روسی هست به باد انتقاد می گیرند و میگن اشغال هست و فقط تجهیزات آمریکایهارو بهترین می دانند.من توسیه میکنم به این دوستان که خواهشن در رابطه با چیزی که ازش سر در نمیارند اضهار نظر نکنن! و این دوستی که گفته روسیه تجهیزات نظامی به حکومتهای ظالم میفروشد کاملان منضورشان ایران هم بود! آخه دوست من آمریکا سالانه میلیاردها دلار خرج حکومت ظالم اسراییل که حتی به بچه 6 ماهه هم رحم نمیکند میکنه! به کشورهای عربی که ما هیچ وقت نسبت به آنها کینه نداشته ایم اما آنها به ما دارند و خوشحال هم هستند ایرانی در کنارشان وجود نداشته باشد کمک میکند.به گروهای تجزیه طلب و تروریست که بارها جان بهترین عزیزان این مملکت را گرفته اند کمک میکند آنوقت ما میشیم حکومت ظالم و دیکتاتوری!! شما چشمتان را از حقایق بستهاید لطفا واقعبین باشید و نادانسته هیچوقت اظهار نظر نکنید.

مهرداد سه‌شنبه 17 فروردین 1389 ساعت 05:48 ب.ظ

محمد عزیز با سلام و تبریک سال نو.در گزارش کردزمن که اخیرا منتشر شده به هیچ عنوان از جنگنده های ایران به عنوان خطر یاد نکرده بلکه از لفظ مزاحم استفاده شده.ایا اینقدر وضع ما بد است؟در سال۸۸ مطلبی درباره تغییر نگرش مسئو لین نسبت به نیروی هوایی امده بود ایا اقدامات عملی هم مشاهده شده؟با تشکر

مهرداد عزیز این نظر شخصی است ولیکن باید قبول کرد با توجه به شرایط فعلی عملا بروی نیروی هوایی کشورمان در مقابله با متخاصمان نی توان خیلی خوش بین بود.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد