مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

برنامه ریزی برای افزایش پروازهای عبوری از کشور


مدیرعامل شرکت فرودگاههای کشور ضمن تاکید بر اقتصادی بودن فضای پروازی ایران برای ایرلاینهای خارجی از تعیین تکلیف بدهی 80 میلیارد تومانی شرکتهای هواپیمایی داخلی به این شرکت تا پایان ماه جاری خبر داد.
محسن اسماعیلی در پاسخ به پرسشی مبنی بر برنامه های این شرکت برای اقتصادی کردن فضای آسمان ایران گفت: در حال حاضر کشور ما در بهترین موقعیت فضایی شرق به غرب دنیا قرار گرفته است.
مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور با اشاره به انجام روزانه حدود 500 پرواز عبوری از آسمان ایران اعلام کرد: مقایسه آمارهای موجود و اهداف مشخص شده در برنامه چهارم توسعه نشان دهنده تحقق 112.5 درصدی اهداف این بخش است.
اسماعیلی با بیان اینکه عبور از آسمان مانند عبور از زمین تابع شرایط و مقررات خاص خود است، اظهار داشت: ما در حال برنامه ریزی و حرکت به سمتی هستیم که بتوانیم تعداد پروازهای عبوری از آسمان ایران را افزایش دهیم.
وی دلیل این هدف گذاری را افزایش اعتبار ایران در عرصه بین المللی و افزایش درآمدهای حاصل از این روش برای کشور دانست و ابراز امیدواری کرد تا پایان برنامه پنجم توسعه شاهد رشد خوبی در پروازهای عبوری از آسمان ایران باشیم.
مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور در ادامه به باز شدن آسمان کشورهای همسایه ایران (افغانستان و عراق) اشاره کرد و گفت: با توجه به رفع محدودیت ها از آسمان این کشورها، به طور طبیعی برخی از پروازها به سمت این کشورها کشیده خواهد شد که ما باید با تعریف شرایط مطلوب پروازهایی را به سمت آسمان کشور بکشیم.
اسماعیلی با بیان اینکه سالانه هزاران پرواز عبوری از این منطقه انجام می شود، ادامه داد: ما باید با ایجاد مسیرهای راحت تر و اقتصادی تر به نحوی تلاش کنیم که این شرکت ها را جذب کرده و با این روش به اهداف خود برسیم.
وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر برنامه شرکت فرودگاه های کشور برای بهبود وضعیت پارکینگ هواپیماها در فرودگاه مهرآباد، گفت: شرکت فرودگاه های کشور موفق به ایجاد 10 پارکینگ برای هواپیماها تا انتهای سال 88 شد که در مسافرت های نوروزی مورد استفاده قرار گرفت.
اسماعیلی از ایجاد پارکینگ های جدید در آینده خبر داد و تصریح کرد: با جابه جایی برخی از ساختمان ها در آینده نزدیک چند پارکینگ دیگر برای هواپیماها ایجاد خواهیم کرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد