مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

جزئیات رژه یگان های ارتش جمهوری اسلامی ایران

امروز در مراسم روز ارتش رژه یگان ها و نمایش دستاوردهای موشکی و پدافندی ارتش 

همزمان با 29 فروردین، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، افزون بر رژه یگان های مختلف پیاده و زرهی از مقابل جایگاه، دستاوردهای موشکی و پدافندی ارتش نیز به نمایش گذاشته شد.
در این مراسم که صبح امروز با حضور آقای احمدی نژاد، رئیس جمهوری اسلامی ایران، و شماری از فرماندهان ارشد نیروهای مسلح کشورمان در جوار حرم مطهر امام خمینی برگزار شد، یگان هایی از جمله یگان نمونه دژبان ارتش، دانشگاه افسری امام علی و شهید ستاری، لشکر 3 تکاور و پدافند هوایی قرارگاه خاتم الانبیاء از مقابل جایگاه رژه رفتند.

رژه جانبازان ارتش با ویلچر و حضور نیروهای احتیاط بسیج ارتش با شعارهای حماسی انقلابی و تاکید بر حق مسلم کشورمان در دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته ای، از دیگر بخش های این مراسم بود که باشکوه برگزار شد.

پیشاپیش این یگان ها، تصاویر شهدای عزت آفرین ارتش پرچم های رنگین مزیّن به نام عملیات مختلف دوران دفاع مقدس به چشم می خورد.

چتربازان تیپ 25 یگان هوابرد ارتش نیز بر فراز مرقد مطهر حضرت امام (ره) نمایش های هوایی اجرا کردند.

همچنین یگان های زرهی و موتوری ارتش با حرکت از مقابل جایگاه، بخشی از دستاوردهای موشکی و پدافندی ارتش جمهوری اسلامی ایران را به نمایش درآوردند.

سامانه موشکی زمین به زمین "قدر یک"، با برد 2 هزار کیلومتر؛ موشک زمین به زمین "فاتح سجیل 2"؛ موشک کروز ضد کشتی "رعد و نصر یک"؛ موشک "شاهین" و سامانه میان برد "مرصاد"؛ موشک "زلزال 2 و نازعات 6 و 10" نمونه ای از دستاوردهای نظامی ارتش جمهوری اسلامی بود که به نمایش درآمد.

همچنین نخستین سامانه دریافت ماهواره ای سیار بومی از دیگر دستاوردهای ارتش، و یک سامانه موشکی پدافند هوایی نیز به نمایش گذاشته شد که جزئیات آن در آینده اعلام خواهد شد.