مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

فرستادن انسان به فضا از دغدغه های سازمان فضایی ایران است

            فرستادن انسان به فضا از دغدغه های سازمان فضایی ایران است


کارشناس علوم فضایی گفت: یکی از دغدغه های سازمان فضایی ایران فرستادن انسان به فضا است.


شهرام یزدانپناه امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه سازمان فضایی ایران حدود 10 سال پیش با توجه به افزایش نیازها و تمرکز فعالیتهای فضایی آغاز به کار کرد، بیان داشت: برای تشکیل این سازمان مدیران ارشد سازمانها و ارگانهای مختلف و هر شخصی که میتوانست در زمینه فضا کار مهمی انجام دهد در سازمان فضایی ایران جمع شده و کار خود را آغاز کردند.
وی با بیان اینکه در آن زمان قرار شد تا سازمان فضایی ایران زیر نظر اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات کار کند، افزود: با تغییر نام مرکز دریافت تصاویر ماهوارهای به نام سازمان فضایی کشور این شرکت کار خود را به صورت رسمی آغاز کرد.
کارشناس علوم فضایی تصریح کرد: کشور ایران قدمهای زیادی را در زمینه ارسال انسان به فضا انجام داده است، در واقع مسئله فضا نیاز به فناوری پیشرفته، تجربه و برنامهریزی بلندمدت داشته به همین دلیل هر سازمان مبتدی قدم گذاشتن به فضا را مقدمهای بر پیروزی و پیشرفت خود میداند.
وی ادامه داد: دغدغه اصلی و مهم سازمان فضایی ایران ارسال انسان به فضاست که این کار با توجه به توان علمی بالای ایران امکانپذیر است.
یزدانپناه در مورد اینکه آیا زمین در حال گرم شدن است، اظهار داشت: گرم شدن سطح زمین سبب میشود فعالیتهای آتشفشانی بیشتر و سطح زمین خنک شود، در واقع این فرآیند زمان زیادی صرف کرده به گونهای که انسان قادر به دیدن آن نیست.
وی با اشاره به چگونگی جابهجایی مدار زمین گفت: جابهجایی زمین از مدار خود نیاز به انرژی بسیار زیادی دارد و این کار عملا بسیار سخت و دشوار است، در واقع باید یاد بگیریم به جای اینکه مدار زمین را جابهجا کنیم تا از نابودی زمین جلوگیری کنیم، خود را اصلاح کرده و از تولید موادی که سبب گرم شدن بیشتر زمین میشود، جلوگیری کنیم.
کارشناس علوم فضایی با بیان اینکه آسانسورهای فضایی سبب تسهیل ارتباط با فضا میشود در مورد چگونگی کار آنان اظهار داشت: اگر جسم عظیمی را در مدار که سرعت قرار گیری جرم در آن با سرعت چرخش زمین دور مدار خودش برابر است، قرار دهیم و از آن طنابی به زمین بفرستیم این طناب در خط استوا به یک اقیانوس رسیده که آن را به درختی گره زده و از آن برای رسیدن به فضا استفاده میکنیم، کار آسانسورهای فضایی نیز دقیقا به همین شکل است

نظرات 4 + ارسال نظر
نوید شنبه 4 اردیبهشت 1389 ساعت 10:28 ق.ظ

محمد جان همیشه مطالب جذاب و شیوای وبلاگت رو دنبال می کنم و جا داره یه خسته نباشید گرم و صمیمی بگم و بابت تلاش و به روز بودن دانش موجود در وبلاگت ازت تشکر کنم.

همیشه برای کسب اطلاعات به وبلاگت مراجعه کردم و باید این تشکر رو ازت می کردم.

انشاالله همیشه موفق و پیروز باشی

نویدعزیز
ما نیز از شما و سایر دوستان که ما را با پیام ها و انتقادات و...مورد لطف قرار می دهند ممنونیم.
با ما باشید تا همیشه

نصیر شنبه 4 اردیبهشت 1389 ساعت 10:25 ب.ظ

با سلام

بهتر نیست بجای دغدغه فرستان انسان به فضا به هر طریقی که بعضی از آنها بسیار خطرناک توضیح داده شده!!!

به فکر توسعه صنعت هوا-فضا مانند ساخت پرنده های پهن پیکر

و در نهایت شاتل ها و سفینه های فضایی در ۲۰ سال آینده باشیم

محمد یکشنبه 5 اردیبهشت 1389 ساعت 02:46 ب.ظ

دوست محترم مسولین در حال برنامه ریزی و طراحی برای ساخت هواپیماهای پهن پیکر می باشند. کافی هست در خود همین سایت جستجو کنید حتما مصاحبه هایی با مسولین هوایی پیدا خواهید کرد. و مسله دوم اینکه ساختن پهن پیکر نیاز به یک برنامه ریزی بسیار دقیق داره و چندین سال طول خواهد کشید شاید بالای 10 سال! وقتی که آمریکاییها boeing-747 ساختن 20000 مهندس هوافضا در آن شرکت کردند که 12 سال طول کشید! و ما که از انها عقبتر هستیم زیاد زمان میبرد اما راه را یافته ایم

محمد دوشنبه 6 اردیبهشت 1389 ساعت 02:41 ب.ظ

آقا محمد آیا میشه اطلاعاتی از این رزمایش اخیر سپاه بزارید با عکس?

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد