مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

گزارشی از رزمایش پیامبر اعظم ۵

دوست عزیز در چند روز گذشته مانوری در جنوب کشور عزیزمان ایران( یعنی در کناره تنگه هرمز)برگزار شد که اگرچه اجرای مانورهای اینچنینی در هر سال جز برنامه های سالیانه است ولیکن شرایط سیاسی روز و تهدیدات دشمنان از یک سو و یاوه گویی های شیخ جوان اماراتی در خصوص جزایر همیشه ایرانی خلیج فارس سبب شد این مانور آبی خاکی هوایی از اهمیت قابل توجه ای برخوردار شود البته عامل دیگری نیز در با اهمیت نشان دادن این مانور نقش داشت و آن اقداماتی نظیر محل اجرای مانور که نقطه حساسی چون تنگه هرمز بود و استفاده از روش های جدید دفاع دریایی و استفاده از امکانات و تجهیزات جدید و ... بود که در این خصوص در خبرگزاریها و رسانه ها گزارش های مختلف و گوناگونی را مشاهده نموده اید.در ادامه ما نیز تعدادی عکس جالب از این مانور برای شما دوستان تهیه نمودیم که دیدن عکس های مذکور خالی از لطف نخواهد بود.  

لازم به ذکر است منبع عکس های ارائه شده تعدادی از خبرگزاری ها نظیر مهر و فارس و ایرنا و ایسنا و... و تعدادی از فروم ها و سایت های هوایی و نظامی نظیر انجمن هوافضا و سنترال کلوب و میلیتاری و...است 

 

 

 


 

 
  

  

 

   



 


  
 و در انتها!!! 
 
 
  
نظرات 4 + ارسال نظر
محمد دوشنبه 6 اردیبهشت 1389 ساعت 08:10 ب.ظ

با شکر از زحمات شما دوستم. به این خاطر به سایت شما مراجعه میکنیم چونکه عکس از این رزمایش پیدا نتونستم و اطلاعات بدون اغراق شما. رزمایش خوبی بود ولی من دو تا سوال داشتم اینکه چرا غربیها وقتی که سپاه یا ارتش رزمایش برگزار میکنند ما رو به باده تمسخر میگیرن? وسوال دوم آیا این موشکهای مینی کاتیوشا قابل هدایت بودن یا نه شلیک ازاد بودن? ممنون میشم اگه جواب بدید. موفق باشید و تشکر از عکسهای عالیتون.

دوست عزیز آنها دشمنان ما هستند و سعی دارند مانورها و رزمایش های ما را بی ارزش بنامند زیرا اینکه ایران بتواند با وجود تمام تحریم ها و فشارها قابلیت دفاعی خود را بالا نگه دارد برای آنها و دوستان منطقه ایشان که تمام امید خود را به آمریکایی ها بسته اند عملا یک شکست بزرگ است زیرا دوستان منطقه ای آمریکا خواهند دید با حضور ناوگان پیشرفته آمریکایی ها در خلیج فارس و ادعای تسلط در منطقه آنها عملا چنین اتفاقی نیفتاده و هر انچه که بافته بودند پنبه خواهد شد.الته ما نیز باید بسیار هوشیار باشیم و در مقابل جنگ رسانه ای آنها که به نظر شخصی بنده چندین برابر خطرناک تر از جنگ نظامی است گرفتار نشویم.
راکت های پرتابی از قایق های موشک انداز قابل هدایت نیستند و تنها با حجم زیاد آتش دشمن را درگیر خود کرده و قابلیت واکنش دفاعی آنها را کاهش خواهند داد.

محمد سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 02:54 ق.ظ

خدا خیرت بده آقا محمد با این عکسای جدیدتر. تو عکس فجر 3و5 به نکته جالبی اشاره کردی رادارهای کوچک پشت سره سیت کامیون من همچین چیزی تا حالا ندیده بودم. به نظر شخصی من خیلی چیزای دیگم آزمایش شدن که قرار نیست کسی بدونه. با این عکسات روحیه من و دوستان از بالا بالاتر رفت. موفق باشی.

سیروس سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 10:51 ق.ظ

ممنونم
خیلی زحمت کشیده بودی !

محمد سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 09:37 ب.ظ

پیاده کردن کماندوها روی اون کشتی هدف به نظر من ساده لوحانه بود.آخه یانکیها که دست روی دست نمیزارند که ما به همین راحتی هلیبرن بزنیم به ناوشون! مگه phalax میزاره یا اون توپهای دیگر ناو یا نه سپاه هوس سالم گرفتنش داره که کمی دور از عقل میاد? و یک چیز دیگه اینجا کم داشتیم یا من ندیدم اونم موشکهای دوشپرتاب در هر قایق تندرو و مجهز شدن UAV ها به موشکهای هوا به هوا و هوا به زمین که اینجوری جلو A-10 و f-18 خوب میتونیم بگیریم و هم خیال قایقهای تندرو رو از بابت هوا راهت میکنیم. اولین چیزی که در یک ناو باید زده بشه دکلش هست و تمام اون آنتهاش اینجوری دربست میشه مال ما! و اینم بگم که 2 یا 3 سال پیش گروه طالبان یک f-16 آمریکایی رو با استینگر قدیمی آوردش پایین بنا براین زیاد گول طبلیغای الکی پلکی اینارو لازم نیست بخوریم و همین چند ماه پیش یک f-15 سقوط کرد در افغانستان 2 خلبانش هم مردن! عجیبه فکرش بکنین همچین جنگنده ترسناکی مثل f-15 strike eagle با اون سیستمهای انچنانی جنگ الکترونیک و زده الکترونیک و همچنین f-16 falcon با یک استینگر قدیمی سقوط کردن! من که متحیر شدم یا شاید خواب تشریف داشتن D: شوخی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد