مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

عملیاتی شدن هواپیماهای صدف و میراژ

فارس: معاون نیروی هوایی ارتش از عملیاتی شدن هواپیماهای صدف و میراژ در رزمایش ولایت 89 خبر داد.
امیر نوید شایانی معاون اطلاعات و شناسایی نیروی هوایی ارتش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این هواپیما تمام شنودهای رادیویی و رادارهای منطقه و تمام فرکانس‌ها و سیگنال‌های راداری که در منطقه منتشر می‌شود را شناسایی و نوع رادار سینگال و طول موج موجود در هر منطقه را مشخص می‌کند.
وی با بیان اینکه از این هواپیما برای شناسایی و رهگیری کلیه پروازه های که در منطقه انجام می‌شود استفاده می‌کنیم، ادامه داد: این هواپیما قبلا هم پروازهای داشته و نیروهای خودی از اطلاعات آن استفاده می‌کنند.
این فرمانده نیروی هوایی در ادامه اظهار داشت: هواپیماهای میراژ که برای اولین بار در رزمایش شرکت کردند یک هواپیمای شکاری رهگیر است که در نیروی هوایی به کار گرفته شده است و عمدتا پشتیبانی نزدیک را بر عهده دارد.
وی افزود: مشابه این هواپیما در هواپیماهای نیروی هوایی می‌توان به اف 5 اشاره کرد.
شایانی با بیان اینکه میراژ دارای تجهیزات پیشرفت و به‌روز است، گفت: تسلیحات این هواپیما بهینه سازی شده و توانسته‌ایم تسلیحاتی را که بر روی هواپیماهای خودمان نصب کرده‌ایم بر روی آن نصب کنیم.
معاون نیروی هوایی ارتش در پایان خاطرنشان کرد: میراژ مجهز به موشک‌های هوا به هوا و بمب‌هایی است که قبلا بر روی هواپیماهای پشتیبانی خودی نصب کرده‌ایم.  

 

توضیح اضافه وبلاگ: منظور از هواپیماهای صدف احتمالا دو فروند هواپیما ۷۰۷ نیروی هوایی کشورمان ایران هستند که جهت کنترل راداری و شنود اطلاعات به تجهیزات مربوطه تجهیز شده بودند.مدتی بود به دلیل استهلاک تجهیزات و عمر بالا غیر عملیاتی شده بودند(حداقل یک فروند از آنها) ولیکن با این خبر خوشایند گویی دوباره آماده بالگشودن شده اند.

نظرات 3 + ارسال نظر
ایروونی دوشنبه 20 اردیبهشت 1389 ساعت 11:38 ق.ظ

از اینکه مطالب به روز تو وبلاگتون می ذارید ممنونم.

Aerospace-mut.blogfa.com دوشنبه 20 اردیبهشت 1389 ساعت 05:53 ب.ظ http://Aerospace-mut.blogfa.com

Salam dooste aziz
webloge porbar va zibaei darin khosh'hal mishim az tarafe groohe mohandesi havafazaye daneshgahe sanati malek ashtar ba shoma tabadole link dashte bashim.
ba tashakor Amin.Ebr

Aerospace-mut.blogfa.com
--------------------------------------
گروه مهندسی هوافضا ( دانشگاه صنعتی مالک اشتر MUT )

امین عزیز سپاس از محبت شما

مرتضی سه‌شنبه 21 اردیبهشت 1389 ساعت 05:28 ب.ظ

سلام میشه درباره سی ۱۳۰ خفاش توضیحاتی بدید؟

مرتضی عزیز در مورد هرکولس های خفاش در گذشته مقالاتی ارائه شده که در آرشیو می توانید از آنها استفاده کنید ولیکن برای شما نیز مطلب جدیدی تهیه و در مجله قرار خواهیم داد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد