مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

بالگرد ساخت مرسدس بنز

حتما لذت نشستن در مرسدس بنزی لوکس را، برای یکبار هم که شده تجربه کرده اید. حالا نوبت به نشستن در بنز و رفتن در هواست. آری، بالگردهای جدید بنز (EC145) همان فضای شیک و پیک را با جدیدترین فناوری آنهم در هوا به شما عرضه می کند.


اخیرا در نمایشگاه صنایع هوایی در جنوای ایتالیا EC145 به نمایش در آمد. بالگرد مذکور در واقع مدل EC145 از نوع توربین دوموتوره یوروکوپتر است که با نبوغ طراحی صنعتی توسط مرسدس بنز طراحی دوباره ای از منظر داخلی و خارجی به خود گرفته و در آن انواع و اقسام وسایل زینتی و لوکس گران قیمت بدان اضافه شده است. قدرت انعطاف پذیری که مهندسان آلمانی و ایتالیایی خرج کرده اند نشان از ظرافت و کیفیت بالای محصول دارد. اغلب کارها توسط تیمی در بنز ادونس استودیو Benz Advanced Design Studio در کوموی ایتالیا صورت پذیرفته است. آنها روی طراحی مجدد نوعی قایق تفریحی نیز مشغول شده اند.


در بین بالگردهای سطح متوسط بالگرد دو موتوره EC145 از بهترین ها به شمار می آید. سازنده بالگرد در سری جدید خود اتاق خلبان را وسیعتر طراحی نموده و سیستم الکتریکی بالگرد را با چینشی متناسب با تجهیزات لوکس ساخته است. از همه مهمتر طراحی مجدد بال ها و تیغه های آن با هدف کاهش صدا و ورودش به داخل کرده که سرنشینان با کمترین صدا و نویز مواجه شوند. بیش از 315 فروند از این بالگرد (Ec145 معمولی و بدون طراحی بنز) برای انجام عملیاتهای مختلف ساخته و تحویل مشتری شده است.


تنها بالگرد 8 سرنشینه جهان نیز می باشد. نوع مواد و رنگ بکار رفته در ساخت داخل بالگرد از بهترینهای بنز و جهان است و استاندارد اتومبیلهای شیک و تشریفاتی بنز در انها لحاظ شده است. چوبهای محکم و بادوام و در عین حال زیبا جلوه ای خاص به این بالگرد داده است.روشنایی آرام و جذابی که از اتومبیلهای سری E و S گرفته شده در این بالگرد بکار رفته و زیبایی دو چندان به آن داده است.


البته فقط زیبایی نیست که چشم نواز بوده بلکه استفاده بهینه از فضای موجود و قرار دادن اشیای مورد نیاز بدون اینکه شلوغ به نظر آید، در نوع خود بی نظیر است. جایگاه خلبان نیز با الهام از اتومبیلهای سری R طراحی شده است. تمام صندلی ها ریلی و قابل جابجایی بوده و در صورت لزوم برای قرار دادن لوازم اضافی می توان انها را در آورد تا جا برای سایر ابزار و لوازم باز شود. جعبه چند کاره برای قرار دادن نوشابه و مواد خنک، نگهدارنده فنجان قهوه و میز شیک و مانیتور 15 اینچ بهمراه اجرا کننده دی.وی.دی از دیگر لوازم های فانتزی و شیک این بالگرد است.


در واقع سفرهای خصوصی و بیزنسی را در خود دارد و برای هر منظوری ابزار جابجا شده و به شکل مورد نظر در می آید. بوسیله پارتیشن اتاق خلبان از بقیه قسمتها جدا شده و ما بین ان چندین دراور نصب شده تا وسایل همراه مسافر درون آن قرار گیرد. فضای جدید ذخیره لوازم، طراحی جالب دیگر بنز برای این بالگرد است تا جایی که مسافران می توانند وسایل گلف، دوچرخه و اسکیتهای خود را در ان جای دهند. در واقع هیچ فضایی در سقف یا در سطح بیکار نیفتاده و از ان به نحو احسنت استفاده شده است. در بین مدلهای بنز در صنعت اتومبیل سازی فضا سازی شیک در اختیار سری R بوده و طراحی اتاق خلبان و ما بین خلبان و مسافران از آن الهام گرفته شده است. این بالگرد با طراحی بنز از نیمه چهارم 2011 برای عرضه اماده خواهد بود.


اولی.ویر لامبرت قائم مقام در شرکت یوروکوپتر می گوید شرکتش پیشتاز در ساخت بالگردهای خصوصی و ویژه است و طی 7 سال این سومین بالگرد ویژه ای است که با این سبک و سیاق تولید می شود.


مرسدس بنز حالا دیگر سه ستاره واقعی شده است: زمین ، هوا و دریا؛ اتومبیل، بالگرد و کشتی های تفریحی لوکس. اما دلیل اصلی اش عقب نماندن از رقباست. رقبای سرسختی مانند تویوتا، بی.ام.دبلیو، هوندا،نیسان و فولکس واگن پیش از بنز دست بکار شده و به تولید انواع محصولات مرتبط به حمل و نقل زده اند. در واقع این استراتژی جدید شرکتهای مذکور است تا بازارهای جدید وسایل حمل و نقل را فتح نمایند.
نظرات 2 + ارسال نظر
اسی جمعه 7 خرداد 1389 ساعت 11:37 ق.ظ

سلام محمد خان.میخواستم بدونم چرا ارتش اقدام به خرید جنگنده های چینی نمیکنه و همش سپاه دنبال خرید آنهاست؟

اسی عزیز پاسخی که به شما خواهیم داد صرفا براساس نظرات شخصی است و فقط همین
در تقسیمات تجهیزات نظامی و خرید آنها بین ارتش و پاه توافقی است مبنی بر خرید تجهیزات چینی توسط سپاه و غیر چینی توسط ارتش مثلا همانطور که می دانید تورم ام ۱ برای سپاه خریداری شده بود ولیکن با ایجاد قرارگاه خاتم عملا زیر نظر ارتش قرار گرفت.دلیل ان هم این می تواند باشد که عملا جنگ افزارهای چینی در جنگ های کلاسیک امروزی(تاکنون و شاید در آیند فرق نماید) نقش بسزائی بازی نخواهند کرد زیرا دشمنان با علم به نوع استفاده از آنها عملا راهکارهای دفاع از آن را آموخته اند پس از این نوع سلاح ها می بایست در عملیات های نامتعارف و نامتقارن استفاده کرد ثلا استفاده از موشک ضد کشتی c802توسط حزب الله که منجر به غرق شدن ناو جنگی ساعر ۵ شد. البته در خصوص جنگنده اوضاع کمی متفاوت است زیرا در حال حاضر سپاه از زیر ساخت های لازم نظیر تجهیزات نگهداری و آشیانه و نیروهای آموزشی و.... بخوبی برخوردار نیست بنابراین و براساس دکترین جدید بخش هوافضای سپاهع بیشتر بروی موشک ها تمرکز کرده تا جنگنده ها

محمد جمعه 7 خرداد 1389 ساعت 08:36 ب.ظ

سلام اقا محمد.خسته نباشی! ۱.راستی این توپ فجر-۲۷ از چه نوع گلوله هایی استفاده میکنه؟ ۲.. بیشترکارخانه .های خودروسازی جهان در کنار تولید خودرو هواپیما و هلیکوپتر هم میسازن ایا ایران هم همچنین کاری رو میکنه یا نه اگه نمیکنه چرا؟ ۳..سپاه تو سایت خودش گفته که نسل جدیدتری از تانک ذولفقار در راه هست مگه تولید انبوهش شروع شده؟
۴.قضیه این نسل جدیدتر اف-۱۴ ها چیست؟
۵. منابع خبری غربی اعلام کردن که ایران سخت در حال کوشش کردن و دست یافتن به یک جنگنده نسل پنجم مدرن میاشد و در این راه به موفقیت هایی رسیده ایا صحت داره؟ ما که زوق زده شدیم!؟
۶.چرا سوخو-۲۴ های ایران اینقدر کهنه ولی مال روسها برق میزنه مگه فنسرای ایرانی توسط روسها پشتیبانی قطعاتی نمیشن؟
۷.من هرچی به عکسهای ناو جماران دقت کردم نتونستم سیستمها و لانچرهای پرتاب موشک دفاع هوایی زده هوایی برد بلند و برد کوتاه رو پیدا کنم! مگه هنوز نصب نشدن یا قراره در اینده نصب بشن؟
۸.روسها باز هم به ایران رو دست زدن و رفتن طرف غربی ها با توجه به اینکه روسیه ضربات سختی به ایران در طول تاریخ زده چرا ایران هنوز هم با روسیه خواهان داشتن ارتباط هست؟
شاد و سربلند باشید دوست عزیز!

با سلام به شما
- از گلوله هایی که قبلا(حدود ۳۰ ساله) داره استفاده می کنه
- البته بیشتر خودرو سازها نه بلکه تعداد محدودی مانند رولزرویس و بی ام و و میتسوبیشی که آنها قطعات هواپیماها و موتور های آن را می سازند.هیچ دلیل خاصی وجود ندارد که هر شرکتی که در زمینه خودروسازی کار می کند در زمینه جنگنده سازی هم کار ند البته امروزه شرکت های چند ملیتی برای داشتن حاشیه امنیت بالا سعی می کنند در چندین نوع صنعت سرمایه گذاری کرده تا سود خوبی کسب نمایند.
- در این خصوص اجازه بدید اظهار نظر نکنیم
- به نظر ما(کاملا شخصی) نسل بعدی اف۱۴ وجود خارجی ندارد.
- اینکه سرمایه گذاری زیادی جهت انتقال تکنولوژی و ساخت جنگنده بومی می شود شکی نیست ولیکن جنگنده نسل پنج واقعا اغرار آمیز است.
- مسلما با توجه به نوع کارکرد روس ها عملا نباید انتظار پشتیبانی کامل را داشت ولیکن بدانید وضعیت سوخو ۲۴ های ما بد نیست و در صورت جنگ احتمالی روی آنها حساب ویژه ای باز شده است!!
- سیستم دفاع موشکی کوتاه برد بروی ان نصب شدهاست.به مرکز ناو مذکور با دقت بیشتر دقت نمائید.
- دوست عزیز یک واقعیت را باید پذیرفت.آیا بغیر از روسیه کاندید بهتری وجود دارد که مسئولین سراغ آن بروند؟ اگر دقت کرده باشید هر چا محصولات چینی رقیب روسی بودند ایرانی ها محصولات چینی را خریدند ولیکن در بعضی موارد محصول مشابه وجود ندارد(البته برای ما)
شاد باشید و جستجوگر البته واقعگرا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد