مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

رزمایش بزرگ نیروی هوایی در آستانه آغاز


امیرخلبان محمد علوی معاون عملیات نیروی هوایی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، با اعلام این خبر افزود: این رزمایش که از 9 تا 16 مرداد ماه با همکاری تمام پایگاه‌های نیروی هوایی برگزار می‌شود، با نام "فدائیان حریم ولایت " است که دومین رزمایش نیروی هوایی با این نام محسوب می‌شود.
علوی با اعلام به کارگیری 43 فروند از انواع شکاری بمب‌افکن‌های اف 5 ، اف 4، اف 7 و سوخوی 24 در این رزمایش، اظهار داشت: پایگاه‌های شکاری مهرآباد، تبریز، همدان، دزفول، بوشهر،‌بندرعباس، شیراز و اصفهان از جمله پایگاه‌های مهم نیروی هوایی هستند که در این رزمایش شرکت خواهند داشت.
وی با تاکید بر اینکه در رزمایش "فدائیان حریم ولایت " انواع مهمات هوا به زمین مورد تست و ارزیابی قرار می‌گیرد،‌ گفت: ‌همچنین برای اولین بار در این رزمایش بمباران شبانه توسط هواپیماهای اف 4 و سوخو 24 انجام خواهد شد.
علوی همچنین از به کارگیری انواع هواپیماهای بدون سرنشین نیروی هوایی و تانکرهای سوخت‌رسان در این رزمایش خبر داد و افزود: با بکارگیری تانکرهای سوخت‌رسان، تاکتیک‌های برد بلند توسط هواپیماهای اف 7 و سوخو 24 مورد آزمایش و تمرین قرار می‌گیرند.
علوی هدف از برگزاری این رزمایش را ارتقاء توان رزمی نیروی هوایی ارتش و نیز نمایش قدرت این نیرو دانست و افزود: بدون شک دشمن به توانمندی‌های نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران آگاه خواهد شد و خواهد فهمید که ما توانایی انجام همه ماموریت‌های محوله را توسط خلبانان آموزش دیده در داخل داریم.

نظرات 2 + ارسال نظر
ایروونی سه‌شنبه 5 مرداد 1389 ساعت 03:24 ب.ظ

سلام.می شه بگین چرا از هوا پیما های دیگه استفاده نمیشه؟مثلا رهگیر های اف14 یا میگ 29.در ضمن آیا ایران su27 داره؟

ایرونی عزیز همانطور که خود شما فرمودید اف۱۴ یا میگ ۲۹ جنگنده های رهگیر هستند و نه بمب افکن از اینرو نوع ماموریت و مانور آنها متفاوت است.

آرش پنج‌شنبه 7 مرداد 1389 ساعت 11:36 ب.ظ http://i-r-i-a-f.blogfa.com

سلام با اجازه مدیر وب میخواستم جواب این دوست عزیز که گفته بود چرا در رزمایشها از میگ 29 یا اف 14 استفاده نمیشند رو بگم:
خدمتت عارضم که همواپیماهای مذکور در زمره هواپیماهائ شکاری میباشند و قابلیت بمبر ندارند حداقل نمونه صادراتی آن که به ایران اومدند .
و دوم اینکه با توجه به وضعیت تامکتها که خیلی خاص هستند نیروی هوائی علاقه ای به استفاده الکی از آنها ندارد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد