مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

بوئینگ MD جایگزین توپولوف‌ها در ایرتور می‌شوند

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) از جایگزینی هواپیماهای بوئینگ MD به جای توپولوف‌های شرکت زیرمجموعه خود خبرداد و گفت: اگر نتوانیم تا پایان فرصت پنج ماه هواپیمای ملکی بخریم، ناوگان استیجاری غربی را به جای توپولوف‌های ملکی تامین خواهیم کرد.

فرهاد پرورش در گفت‌وگو با «ایسنا» با بیان اینکه در هر فرصتی به دنبال نوسازی ناوگان هستیم، گفت: بخش دولتی باید اعتبارات و تسهیلات خرید هواپیما را بپردازد؛ در حال حاضر نیز شرایط برای واردات هواپیما فراهم است و می‌توان هواپیما خرید، اما فرآیند جایگزینی ناوگان توپولوف شرکت هواپیمایی ایران ایرتور بر سر راه است و به شدت پیگیری می‌شود.

وی افزود: موفقیت‌هایی هم در این راستا داشته‌ایم و در آینده نزدیک ناوگان جدید را به جای توپولوف‌های شرکت ایران ایرتور جایگزین خواهیم کرد.

پرورش گفت: طی فرصت پنج ماهه که به این شرکت داده شده یا شاید تا پایان سال، ناوگان دیگری جایگزین توپولوف‌های ملکی شرکت‌های هواپیمایی شود. مدیرعامل شرکت هواپیمایی هما درباره عدم تامین منابع بانکی برای جایگزینی 13 فروند ناوگان توپولوف ایران ایرتور، گفت: پیگیری برای دریافت تسهیلات دولتی به منظور خرید هواپیما انجام می‌شود، اما اگر تا پایان فرصت داده شده، نتوانیم هواپیمای ملکی بخریم، ناوگان استیجاری غربی به جای توپولوف‌های ملکی تامین خواهیم کرد. به گفته وی، از ماه آینده به تدریج هواپیماهای بوئینگ MD جایگزین توپولوف‌ها می‌شوند.

پرورش اظهار کرد: واردات هواپیما در شرایط تحریم آسان نیست، اما طی30 سال اخیر توانسته‌ایم از بحران‌ها و تحریم‌ها عبور و ناوگان هوایی کشور را از نظر کمی و کیفی ارتقا دهیم و صنعت هوانوردی کشور با وجود همه مشکلات همچنان رو به پیشرفت بوده است.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: با توجه به حذف نام شرکت هواپیمایی ایران ایرتور از فهرست بورس، واگذاری این شرکت از طریق فرابورس یا مزایده انجام می‌شود و خصوصی‌سازی این شرکت منتفی نشده، بلکه نوع واگذاری آن در حال بررسی است.

وی درباره نتیجه بازدید کارشناسان سافا از ناوگان شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: بر این اساس، پرواز چند نوع هواپیما از جمله ایرباس 320 و بوئینگ 747 به اروپا ممنوع شده، اما این پروازها با ناوگان ایرباس جایگزین انجام می‌شود و هیچ یک از پروازهای هما به اروپا تاکنون لغو نشده و همچنان ادامه دارد.

پرورش درباره مشکل سوخت‌گیری ناوگان هوایی ایران در برخی از فرودگاه‌های اروپایی گفت: مشکلاتی در این زمینه وجود داشت که با تغییر قراردادها برطرف شده و در حال حاضر مشکلی نداریم.

نظرات 1 + ارسال نظر
هیتلر پنج‌شنبه 14 مرداد 1389 ساعت 10:13 ب.ظ

مرسی محمد جان.. عالی بود..

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد