مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

ورود 8 بوئینگ MD و 6 ایرباس در آینده نزدیک!

حمید بهبهانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» با بیان اینکه هم‌اکنون در بخش حمل و نقل هوایی کشور هیچ کمبودی وجود ندارد، اظهار داشت: افزایش روزافزون خدمات در حوزه حمل و نقل هوایی، ورود هواپیماهای جدید غربی به ناوگان و زمین‌گیر کردن تدریجی هواپیماهای فرسوده، نشان از این دارد که تحریم ورود هواپیما و قطعات آن به کشور از سوی دولت آمریکا، کاملاً بی‌تاثیر بوده است.

* 19 فروند هواپیمای غربی به ناوگان هوایی کشور افزوده می‌شود

وزیر راه و ترابری با بیان اینکه مقرر شده است 13 فروند هواپیمای بوئینگ MD و شش فروند هواپیمای ایرباس خریداری و به کشور وارد ‌شود، توضیح داد: تاکنون پنج فروند از بوئینگ‌های مذکور وارد کشور شده است و بقیه این هواپیماها نیز به زودی به کشور وارد می‌شود.

* برخی افراد از گفته‌های ضد‌ و نقیض خود درباره بوئینگ‌های MD و توپولف دست بردارند

بهبهانی در خصوص میزان ایمنی پرواز در بوئینگ MD و مقایسه آن با توپولف‌های 154، تصریح کرد: اظهارنظر‌های غیرتخصصی در مورد میزان ایمنی بوئینگ‌های MD که چندی است از سوی برخی افراد مطرح می‌شود و بر ایمنی پایین این هواپیماها تأکید دارد، کاملاً بی‌اساس و بی‌مورد است.‌
وزیر راه و ترابری با انتقاد از گفته‌های ضد‌ و نقیض برخی افراد درباره ایمنی پایین بوئینگ‌های MD، اظهار داشت:‌ چطور تا زمانی که توپولف 154 در ناوگان هوایی کشور فعال بود، همه از غیر‌ایمن بودن هواپیماهای شرقی و به‎خصوص این نوع هواپیماها ‌دم می‌زدند و معتقد بودند باید هواپیمای غربی به‌جای توپولف به ناوگان افزوده شود، اما پس از آنکه در شرایط کنونی تحریم و با این مشکلات فراوان اقدام به خرید و ورود هواپیماهای غربی می‌کنیم باز اعتراض می‌کنند که توپولف‌ها ایمن‌تر از بوئینگ‌های MD هستند.
بهبهانی با اشاره به اینکه این دوگانگی در گفتار برخی افراد جای تأمل دارد، یادآور شد:‌ از دیدگاه اینجانب نیز، توپولف‌های سالم و خوب، مشکل پروازی ندارند، زیرا قطعاً هر هواپیمای سالمی که مجوز پرواز دریافت کند، برای انجام پرواز ایمن است.
وزیر راه و ترابری با بیان اینکه در سال 2009 میلادی کمترین سوانح هوایی در دنیا، مربوط به هواپیماهای توپولف بود، اظهار داشت: این در حالی است که "بوئینگ " در این سال، شش سانحه سقوط و "ایرباس " هفت سانحه داشت اما توپولف در سال 2009 میلادی تنها دو سقوط داشت.

به گزارش فارس روز گذشته رئیس سابق سازمان هواپیمایی کشوری درباره میزان ایمنی بوئینگ‌های MD گفته بود: این نوع هواپیما هنگام پرواز در هوای گرم و ارتفاع بالا، از ایمنی پایینی برخوردار است و با توجه به شرایط جوی ایران و گرمای طبیعی هوای کشور، بوئینگ‌های MD از قابلیت پرواز پایینی در ناوگان هوایی ایران برخوردار خواهد بود.
حسین خانلری با اشاره به ارتفاع بالای اغلب فرودگاه‌های کشور از سطح دریا، گفته بود: فرودگاه‌های کرمان، سنندج‌، خرم آباد، شیراز و اصفهان برای نشست و برخاست هواپیمای بوئینگ‌ MD خطرناک است.

* افزایش قیمت بلیت هواپیما خواسته شرکت‌های هواپیمایی و وزارت راه و ترابری

وزیر راه و ترابری در مورد برنامه‌ریزی برای افزایش قیمت بلیت هواپیما در ایران، تصریح کرد: شرکت‌های هواپیمایی بار‌ها درخواست افزایش قیمت بلیت را به این وزارتخانه ارائه داده‌اند.
وی با بیان اینکه هم‌اکنون قیمت‌های بلیت هواپیما در ایران از تمامی کشور‌های دنیا کمتر است، گفت: در حال حاضر بدون درنظر گرفتن اجرای قانون آزاد‌سازی قیمت‌ها، قیمت بلیت هواپیما در ایران بسیار پایین است؛ اما قطعاً پس از اجرای قانون هدفمند‌سازی یارانه‌ها و آزاد‌شدن قیمت سوخت، قیمت‌های بلیت هواپیما نیز افزایش می‌یابد.
وزیر راه و ترابری خاطرنشان کرد: افزایش قیمت بلیت هواپیما موجب افزایش ارائه خدمات توسط شرکت‌های هواپیمایی، افزایش درآمد مالی ایرلاین‌ها و به دنبال آن ورود هواپیماهای نوین‌تر غربی به ناوگان هوایی کشو‌ر است.

نظرات 1 + ارسال نظر
کارشناس صنعت هوا و فضا سه‌شنبه 9 شهریور 1389 ساعت 08:44 ق.ظ

آقای وزیر محترم باید توضیح دهند که در ناوگان هوایی دنیا در سال ۲۰۰۹ چه تعداد هواپیمای توپولوف و چه تعداد هواپیماهای بویینگ و ایرباس فعال بودند که ایشان چنین قیاسی را انجام داده اند؟
مقایسه ایشان کاملا غیر منطقی و نادرست می باشد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد