مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مذاکره با غربی ها برای ساخت هواپیما!

                مذاکره ایران با اروپاییها برای تولید مشارکتی هواپیما


رییس سازمان صنایع هوایی از مذاکره ایران با سه کشور اروپایی برای تولید مشارکتی هواپیما و همکاری در صنعت هوایی خبر داد.
منوچهر منطقی امروز در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر احتمال مشارکت ایران با کشورهای دیگر در زمینه صنایع هوایی توضیح داد: هماکنون برای همکاری مشترک در صنایع هوانوردی غیرنظامی با سه کشور اروپایی در حال مذاکره هستیم.

وی البته اشاره دقیقتری به نام این سه کشور و جزئیات مذاکرات نکرد.
او در عین حال در پاسخ به سوال دیگر درباره احتمال همکاری ایران و برزیل برای ساخت هواپیما گفت: برزیل نیز اگر تمایل خود را نشان دهد، ما آماده همکاری با این کشور در صنایع هوایی هستیم که امیدواریم این همکاری در آینده محقق شود.

وی با اشاره به اینکه تحریمها علیه ایران محدودیتهایی به وجود آورده، اما افقهای تازهای را برای کشور ایجاد کرده، در پاسخ به سوالی مبنی بر نداشتن استراتژی صنعت هوایی در کشور توضیح داد: این طور نیست. صنعت هوایی کشور هماکنون دارای استراتژی بوده که در حال بازنگری است و امیدواریم رئوس این استراتژی را فردا اعلام کنیم.

رییس سازمان صنایع هوایی که در نشستی خبری به مناسبت برپایی نمایشگاه و همایش ملی توانمندیهای صنایع هوایی و فضایی ایران سخن میگفت، افزود: کارگروه هوایی متشکل از دستاندرکاران صنعت هوایی کشور تشکیل شده و تا پایان امسال قویترین استراتژی ممکن در صنعت هوایی عرضه میشود.

این مقام مسوول همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره سرنوشت پروژه ساخت هواپیماهای پهنپیکر گفت: در استراتژی صنعت هوایی به این موضوع اشاره شده، اما نیاز فعلی کشور ساخت این هواپیما نیست و کشور در درازمدت به چنین هواپیمایی نیاز دارد.

وی گفت: برزیل زمانی که 30 سال قبل فعالیت خود را در صنعت هوایی آغاز کرد، 15 سال را صرف توسعه زیرساختها و 15 سال دیگر را صرف تکمیل زنجیره تامین و طراحی و ساخت کرد که هماکنون موفق به ساخت هواپیماهای بیش از 100 نفره نیز شده است.

وی اظهار کرد: ایران نیز زیرساختهای خوبی در صنعت هوایی دارد، اما تاکنون این زیرساختها منسجم نبوده که امیدواریم با بازنگری استراتژی صنعت هوایی و همکاری فعالان این عرصه زیرساختهای صنعت هوایی کشور نیز منسجم شوند.

منطقی همچنین با اشاره به پیشینه صنعت هوایی در ایران افزود: صنعت هوایی و سازمان صنایع هوایی تاکنون مجموعه بستهای بوده و اطلاعات کمی از آن منتشر شده است، اما باید گفت که صنعت هوایی کشور پتانسیلهای زیادی دارد، ولی مانند صنعت خودروسازی درباره آن اطلاعرسانی نشده است. مهمترین کار ما شناخت این پتانسیلهاست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد