مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

فروش قطعات ۳۰ فروند آنتونف ۱۴۰ به ایران

شرکت دولتی "آنتانوف" اوکراین درخواستی از ایران برای خریداری قطعات لازم جهت ساخت 30 فروند هواپیمای آنتانوف-140 دریافت کرده است. این مطلب را پایگاه اینترنتی МинПром به نقل از "دمیتری کیوا" رئیس مجتمع "آنتانوف" که در کنفرانس مطبوعاتی شرکت کرده بود، گزارش می دهد.
کیوا در این خصوص می گوید: "ما اخیرا ملاقاتی در سطح بالا با مقامات ایرانی داشتیم و باید بگویم که ایران، در چارچوب همکاری مشترکی که در حال حاضر بین ایران و اوکراین وجود دارد، به طور رسمی برای خریداری قطعات، مواد و تجهیزات 30 فروند هواپیما درخواست داد".
به گفته وی، درحال حاضر در ایران 12 فروند هواپیمای آنتانوف-014 مونتاژ شده است که 10 فروند آن در دست بهره برداری است. کیوا همچنین تصریح کرد که علاوه بر این، ایران علاقمند به تولید انبوه هواپیمای آنتانوف-158 است و در حال حاضر قرارداد مربوطه را آماده می کند.
پیش از این "سرگی تیگیپکو" معاون نخست وزیر اوکراین، بر ظرفیت بالای همکاری اوکراین و ایران در زمینه هواپیماسازی تاکید کرده بود.
لازم به ذکر است که ایران هواپیمای آنتانوف-140 را تولید و از آن بهره برداری می کند و علاقمند به خریداری هواپیماهای آنتانوف-148 هست.

نظرات 2 + ارسال نظر
محمد یکشنبه 11 مهر 1389 ساعت 11:38 ب.ظ

سلام اقا محمد عزیز من میخواستم بدونم که از چه زمانی رابطه ما با اوکراین گرم شده و دلیلش چی بوده.ایا غربیها برای ما در این باره برای ما مشکل ایجاد نمیکنن اگه با خبر باشن؟

م گودرزی یکشنبه 25 مهر 1389 ساعت 02:20 ق.ظ

سلام و خسته نباشید
میگویند شنونده باید عاقل باشه، درسته؟
آخه کجا از آنتانوف 140 بهرهبرداری میشه؟ ایران ایر؟ آسمان؟ کیش ایر؟
لطفا اخبار دروغ دیگران را منشر نکنید.
با تشکر

با سلام و خسته نباشید به شما دوست مهربان و الته کمی عصبانی!
دقیقا به این چیزی که گفتید اعتقاد داریم؛ شنونده می بایست عاقل باشد؛ پس ما هم از شما جز این انتظار نداشتیم!!!
دوست عزیز هم اکنون شش فروند از آنتونف های ساخته شده در هسا در حال پرواز آزمایشی و آموزش خلبانان نیروهای نظامی هستند و دو فروند نیز جهت گشت دریایی در حال تجهیز شدن. اگر شما آنها را در دست بهره برداری نمی دانید دیگر مشکل ما نیست.
شاد باشد و متفکر.لطفا!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد