مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

واکنش ها نسبت به کار سخیف خبرگزاری های غیر تخصصی نظیر عصر ویران

 

پیرو انتشار تصویری موهن از نشان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) در برخی سایتها و به سخره گرفتن این نشان ملی در صنعت هوانوردی ، سایت مرجع هوانوردی و هوافضای پارسی با بیش از 22000 عضو از دست اندرکاران ، متخصصین ، دانش آموختگان و علاقه مندان هوانوردی ، موارد زیر را جهت تنویر افکار عمومی یادآور میشود . امید است همگان با درج و انتشار این بیانیه ، ایرانیان را در دفاع از این نشان ملی یاری نمایند .

سانحه هفته گذشته پرواز شماره 277 هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران که منجر به مرگ 78 نفر از هموطنان گردید نه تنها خویشاوندان ، دوستان و بستگان درگذشتگان بلکه همه ایرانیان را در غم و اندوه فرو برد . با وجود وسعت و سختی حادثه ، متاسفانه اطلاع رسانی درستی درباره آن صورت نگرفت و در خبرگزاریها و منابع غیر رسمی تنها اشاره ای مختصر به ماوقع گردید . از روز پس از سانحه ، با وجود اینکه هنوز CVR و FDR (جعبه های سیاه) هواپیما بازبینی نشده و متخصصین امر نیز به دلیل در دسترس نبودن شواهد و دلایل کافی سانحه ، از گمانه زنی درباره علت وقوع آن عاجز بودند ، متاسفانه بسیاری از سایتها و پایگاه های به اصطلاح تحلیلی و خبری ، در رفتاری غیر حرفه ای و کاملا ژورنالیستی ، بدون داشتن اطلاعات تخصصی لازم و بدون احاطه اطلاعاتی بر چند و چون سانحه ، تنها بر اساس شنیده ها و شایعات ، دست به انتشار مطالبی نادرست ، غیر تخصصی و بعضا گمراه کننده زدند و با نادرست پراکنی ، به تشویش اذهان عمومی و اعمال فشار بر پیکره آسیب دیده این صنعت مادر ، پرداختند .

در این بین متاسفانه شخص یا اشخاصی پا را از شایعه پراکنی فراتر گذاشته و در اقدامی ننگین که زیبنده هیچ ایرانی نیست ، تنها به منظور تشویش هر چه بیشتر فضای حاکم بر جامعه و اعمال فشار روانی مضاعف بر دست اندرکاران و مسئولین خدوم این صنعت ، و ظاهرا به منظور بهره برداری های خاص از این اتفاق شوم ، اقدام به تحریف یکی از زیباترین و قدیمیترین نشانهای ملی این کشور نمودند . اقدامی که با خیانت به ایران و ایرانی تفاوتی نداشته و چه بسا اگر از سوی بیگانگان و دشمنان این مرز و بوم انجام میشد ، تا این حد داغ بر دل عاشقان ایران نمی گذاشت . این شخص یا اشخاص ، با جایگزینی نیم رخ جمجمه انسان به جای سر پرنده هما ، این نشان ایرانی و بر گرفته از فرهنگ کهن ایران زمین ، نشان یکی از با سابقه ترین خطوط هواپیمایی خاورمیانه و نشانی که صنعت هوانوردی ایران را در جهان با آن معرفی میکنیم ، همان نشانی که در دنیای هوانوردی و هواپیمایی مترادف با پرچم سه رنگ ایران است ، را به نحوی تحریف نمودند که القا کننده مرگ آفرین و شوم بودن هواپیمای ملی ایران و شاید در نهان ، کل صنعت هوانوردی ایران باشد . اقدامی که مطمئنا دل بسیاری از دشمانمان را به راحتی و بیش از آنکه میپنداشتند شاد نمود .

ایرانی سربلند

مطمئنا هیچ کس بیش از خود ما ، ما دست اندرکاران این صنعت پیشرفته و حساس ، بر مشکلات موجود در این زمینه آگاهی ندارد . اگر ایران پس از 30 سال تحریم ناجوانمردانه ، هنوز دارای صنعت هوانوردیست ، علت چیزی نبوده جز همت و تلاش بی نظیر متخصصین و دست اندرکاران این صنعت ، چه در بعد نظامی و چه غیر نظامی . نقد و بررسی اصولی و تخصصی مشکلات این صنعت نه تنها لازم ، بلکه ضروریست و هیچکس نمی تواند ادعایی غیر از این داشته باشد . اما آنچه که پیشتر شرح داده شد نه تنها نقد نیست بلکه حمله ای ناجوانمردانه به یکی از نمادهای ملی ماست . مگر هواپیمایی ارفرانس ، یکی از بزرگترین و پیشرفته ترین شرکتهای هواپیمایی در دنیا ،در طی ده سال گذشته 3 سانحه عمده ( که دو سانحه آن منجر به تلفات انسانی شد ) نداشت ؟ آیا هیچ فرانسوی به خود جرات داد تا چنین جنایتی را در حق لوگوی ارفرانس انجام دهد ؟ آیا با وجود آزادی بی حد و مرز خبرگزاری ها در آن کشور ، هیچ فرانسوی به خود اجازه اظهار نظر غیر اصولی و تخریب وجه جهانی این شرکت را ، که آن نیز نمادی از کشور فرانسه و در حکم پرچم رسمی آن کشور است ، داد ؟ چرا ما با مردم و کشور خود چنین میکنیم ؟

بدیهی است که با وجود چنین افرادی که به سادگی نمادها و نشانه های ملی و متعلق به تمام ایرانیان را دست آویز مطامع خود قرار میدهند ، نمیتوان انتظار داشت دشمنان خارجی و به ظاهر دوستان بدخواه این مرز و بوم دست از کارشکنی و سنگ اندازی در راه توسعه این کشور و خصومت با ما بردارند . اصلاح را باید از درون آغاز کنیم .

در پایان از تمامی فرهیختگان ایران درخواست میکنیم انزجار خود را نسبت به این عمل کثیف ، صراحتا ابراز دارند که اگر امروز در مقابل این تمسخر نایستیم ، فردا پرچم مقدس ایران مود تمسخر نابخردان قرار خواهد گرفت . از مراجع قانونی و خصوصا مدعی العموم عاجزانه خواستاریم تا در مقابل تمسخر و هیچ انگاری تلاشهای فراوان متخصصین این صنعت ، که با تمام توان تلاش دارند با ایستادگی در مقابل تحریمهای جهانی ، نام ایران و ایرانی را در حوزه این صنعت سربلند نگاه دارند ,عکس العمل نشان داده و مانع استهزاء این سربازان ایران در عرصه صنعت هوانوردی گردند .


ایرانی بمانیم ، سربلند و آزاده زندگی کنیم .

سایت مرجع هوانوردی و هوافضای پارسی  

 

ما نیز به نوبه خود ضمن حمایت از بیانیه سایت مرجع هوانوردی و هوافضای پارسی و تقبیح کار نادرست خبرگزاری های غیر تخصیصی امیدواریم دیگر شاهد این گونه وقایع تلخ نباشیم 

دوستان شما درمجله هوایی

نظرات 5 + ارسال نظر
محمد حسین پنج‌شنبه 7 بهمن 1389 ساعت 03:56 ب.ظ

کسی منکر تلاش و توان مهندسان دلسوز صنعت هوایی ایران نیست ، تمام اعتراضات به مسئولین فراری از مسئولیته که با بی خردی و بی برنامگی وضعیت صنایع هوایی رو به اینجا کشوندن. باید یقه اونی رو گرفت که با وجود اعلام شرایط هواشناسی اجازه پرواز صادر کرده. باید یقه اونی رو گرفت که می گه اصرار مردم باعث صدور اجازه پرواز شده!!
تحمل مردم حد و اندازه داره.

اتابک چیت ساز - Capello جمعه 8 بهمن 1389 ساعت 08:46 ب.ظ http://www.Aerospacetalk.ir

با سلام ...

ابتدا از محمد گرامی دوست و یار همیشگی انجمن هوافضا بابت انتشار بیانیه انجمن تشکر میکنم .

در جواب دوست خوبم محمد حسین باید بگم حق با شماست . مسافر هیچ گناهی ندارد که این بلاها سرش می آید . عملکرد مسولین مربوطه بایسته انتقاد است . ولی آیا با کارهایی نطیر توهین به لوگو تاریخی هما مشکلات رفع می شود ؟ قطعا خیر !

بازهم ممنونم

با سپاس از محبت شما دوست عزیز

امیدوارم انجمن هوافضا چون همیشه موفق و پر مخاطب باشد.

م جمعه 8 بهمن 1389 ساعت 11:41 ب.ظ

جای تاسف دارد

یکایرانی سر افراز شنبه 9 بهمن 1389 ساعت 06:09 ب.ظ

سلام دوست عزیز .
نزدیک یک سال نیمه که هرهفته میام و ساعتی مهمون وبلاگت میشم تو این مدت خیلی چیزا ازت یادت گرفتم یکی از اونا این بود که ما میتوانیم تو این شرایط تحریم کیه که دلش به حال ایران بسوزه جز خودمون اما برادر عزیزم باید بهت بگم که وبلاگ عالیت فقط یه مشکل داره اونم اینه که استقلال نداره برای مسائلی مثل صنعت هوا وفضا به عقیده من اگه بی طرف باشی یعنی نه طرف ایران نه طرف آمریکا و غرب و شرق بهتره. حالا به نظر خودت اگه یه فانتوم اف 4 اران با اف 22 رپتور درگیر بشه کی پیروز میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟

من آنم که در پای خوکان نریزم مر این قیمتی در لفظ دری را

با سلام به شما دوست عزیز و یار مجله هوایی
ممنون از لطفی که به مجله هوایی داشتید.امیدواریم همواره با نظرات و انتقادادتان همراه ما باشید.ما تمام تلاش خود را می کنیم که بی طرف و واقعگرا باشیم و صد البته برای خود نیز اعتقادات و خط قرمزهایی داریم که هرگز از آن عبور نخواهیم کرد.با اینحال خوشحال خواهیم شد بصورت موردی اشاره ای به جهتگیری های منفی ما بنمائید. در مورد سوالی که در خصوص درگیری اف ۴ با اف۲۲ فرمودید جواب را با یک سوال متقابل پاسخ می دهیم و آن این است
به نظر شما کسی که با خانواده پرجمعیت و مشکلا مالیش یک خودرو پراید قسطی خریده و با آن عصر های جمعه(البته بهمراه خانواده اش) دور می زنه وقتی تو خیابان یک بنز اس ۳۵۰ می بینه چه حسی بهش دست می ده؟!!
شاد باش و آزاده

هادی دوشنبه 11 بهمن 1389 ساعت 09:22 ق.ظ

سلام محمد جان...به نظر من کار خیلی بدی انجام ندادند...تا کی باید سرپوش گذاشت...تا کی مردم باید با دادن جونشون آبروی یه عده آدم بی مسئولیت رو بخرند...مگه حضرت علی آبروی والی های خودش رو که کار اشتباهی می کرد نگه می داشت...این حرفا کدومه...پست تحریم ها بهانه اند رو که شما خودتون گذاشتی فدات شم...کل کشورمون یعنی همینه ها ...فقط مخصوص هوانوردی نیست...هر صنعتی توش وارد بشی یه عده با قدرت برای گرفتن پورسانت ها و سفرهای خارجیو اینا دارن تیشه به ریشه کشور می زنن...اتفاقا بنظرم روزنامه همشهری(پرتیراژترین روزنامه کشور) باید این کارو بکنه...ما دردمون رو به کی بگیم .. کجا ببریم؟!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد