مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

هوافضای رو به ارتقا، هوافضای پیشرو!

 

فعالیت‌های هوافضایی هند در چند ماه گذشته به شدت افزایش یافته و پا گرفته است. به طوری که بسیاری از منتقدان این کشور به مشوقان آن مبدل شده و آینده‌ی هند را پیشتاز هوافضای آسیا در کنار چین و جلوتر از ژاپن می‌دانند.


 اولین خبر مربوط به پایان یافتن مراحل ساخت اولین زیردریایی داخلی این کشور تا سال 2009 است. این خبر در حالی منتشر می‌شود که بسیاری از طراحان این پروژه را مهندسان هوافضای این کشور تشکیل داده‌اند. براساس گفته‌ی مدیریت این پروژه طرح و ایده‌ی زیردریایی تمام هندی حدود 6 ماه پیش از سوی مهندسان هوافضایی این کشور ارائه و توسط دولت به خوبی تامین اعتبار شد. طرح این زیردریایی که نیروی خود را از انرژی هسته‌ای تامین می‌کند به پایان رسیده و با کمترین بخش غیرهندی تا پایان سال 2009 مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.


 در خبر دوم از تغییرات خطوط هوایی این کشور می‌خوانیم. دو خط هوایی کینگ‌فیشر و جت‌ایرویز که به عنوان دو رقیب در خطوط هوایی هند فعالند، به طور همزمان اعلام کرده‌اند که با وجود بالا رفتن سطح خدماتی که در پروازهای این خطوط هوایی به مسافران ارائه می‌شود، افزایش نرخ بلیت این خطوط تنها به بالا رفتن نرخ جهانی بنزین بازمی‌گردد. این در حالی است که خطوط هوایی گو‌ایر، اسپایس‌جت و ایردکان تغییری در نرخ بلیت‌های خود نداده‌اند. تمامی خطوط هوایی هند از سوی دولت این کشور مجوز افزایش نرخ بلیت‌ها را تا 14 درصد گرفته بودند، اما تا کنون تنها این دو خط هوایی اقدام به این امر نموده‌اند. حدود 2 سال است که نرخ بلیت‌ها در هند برای تمامی خطوط هوایی توسط دولت کنترل می‌شود.


منبع: www.airwise.com , www.spacedaily.com


 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد