اگر چه جاذبه زمین مانع از رسیدن هواپیماهای استاندارد امروزی به فضا میشود و این مساله هواپیماهای عادی را به سطح زمین سنجاق کرده است اما برخی پژوهشگران معتقدند که هنوز راههایی برای پرواز با هواپیما به فضا وجود دارد.
دانشمندان آژانس فضانوردی آمریکا (ناسا)، اظهار داشتهاند که هر نوع وسیله نقلیهای را میتوان به مدار فرستاد در صورتی که با سرعت حدود 7 مایل در ثانیه یا حدود 25 هزار مایل در ساعت حرکت کند که این البته بسیار سریعتر از متوسط سرعت حرکت هواپیماهای مسافربری زیر صوتی است.
همچنین کوتاهترین فاصله مستقیم بین زمین و فضا حدود 62 مایل است که منطقهای است که مرز زمین پایان یافته و پایینترین مدار فضا آغاز میشود.
این مساله نیز میتواند به بروز مشکلات سوختی منجرشود؛ از این رو برای رسیدن به مدار با این روش، ناسا حدود 520 هزار گالن از ماده مولد فشار راکت و دو بوستر راکت برای بلند کردن یک شاتل فضایی 100 تنی نیاز دارد.
با این حال دانشمندان این سازمان فضایی ادعا میکنند که راههایی برای رساندن وسایل نقلیه هواپیمایی به فضا وجود دارد و تاکنون چندین شرکت فضایی آمریکایی موفق شدهاند که تا حدودی هر چند اندک به این هدف نزدیکتر شوند.
مشاور رئیس جمهور:کیش ایر می تواند به جایگاه نخست در میان شرکت های هواپیمایی دست یابد
مشاور رئیس جمهور در امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در بازدید از شرکت کیش ایر گفت: با استفاده از نیروهای با تجربه و آموزش دیده موجود و نیز ارتقای سطح خدمت رسانی ، کیش ایر می تواند جایگاه نخست را در میان شرکت های هواپیمایی کشور بدست آورد.
به گزارش روابط عمومی حوزه مشاورت رئیس جمهور در امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ، صلاحی از بخش های مختلف این شرکت بازدید و با مدیران و کارشناسان بخش های مختلف آن دیدار کرد.
وی در نشستی با مدیران این شرکت سالروز ولادت دخت گرامی رسول اکرم را به مدیران و کارکنان این شرکت تبریک گفت و در ادامه با با اشاره به سابقه مثبت و موفق شرکت هواپیمایی کیش ایر در ارائه خدمت به مسافران خطوط مختلف هواپیمایی بویژه مسافران جزیره کیش، بهره گیری از نیروی انسانی مجرب و آموزش دیده و همچنین برخورد احترام آمیز و مودبانه با مسافران از هنگام تهیه بلیط تا پایان مقصد را از جمله دلایل موفقیت این شرکت خواند و تاکید کرد با ارتقای بهره وری نیروی انسانی و افزایش کیفیت خدمات ارائه شده به مسافران ، عملکرد این شرکت در سال 1387 باید بهتر از سال گذشته باشد.
صلاحی سطح آموزش های ارائه شده موسسه آموزشی کیش ایر به متقاضیان خدمات پرواز و نیز میهمانداری هواپیما را مناسب ارزیابی کرد و خواستار ارتقای دائم سطح این آموزش ها شد.
وی با اشاره به موفقیت های منطقه آزاد کیش در جذب گردشگر و نیز فعالیت های عمرانی و خدماتی بویژه در زمینه گردشگری ، حضور مددی در راس سازمان منطقه آزاد کیش را فرصتی مناسب برای بهره گیری از تجارب اجرایی و مدیریت وی برای تبدیل کیش به نگین درخشان منطقه خلیج فارس بیان کرد.
مشاور رئیس جمهور در امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در بخش دیگری از سخنان خود ارائه خدمات به سایر مناطق آزاد کشور و کمک به حمل و نقل هر چه بیشتر و بهتر مسافران به این مناطق را از جمله وظایف شرکت کیش ایر برشمرد و خواستار برنامه ریزی مدیران این شرکت برای افزایش کمی و کیفی پروازها و خدمات پروازی به جزیره کیش و سایر مناطق آزاد کشور شد.
همچنین در ادامه این دیدار کاپیتان نخجوانی مدیرعامل شرکت کیش ایر به ارائه آماری از عملکرد این شرکت و وضعیت نیروی انسانی آن پرداخت و گفت: شرکت کیش ایر در مجموع 976 نیرو دارد که از این تعداد 77 درصد عملیاتی هستند و از این نظر این شرکت در میان خطوط هوایی کشور رکورد دار است.
وی با اشاره به نظر سنجی ها از مسافران مختلف شرکت های هواپیمایی افزود: بر اساس این نظر سنجی ها شرکت کیش ایر به لحاظ میزان رضایتمندی مسافران در رده دوم قرار دارد و ما برای افزایش این رضایتمندی برنامه هایی را تدارک دیده ایم که بهبود عملکرد نیروی انسانی، افزایش کیفیت خدمت های ارائه شده و نیز افزایش تعداد هواپیماها از جمله این برنامه ها است که خرید 9 فروند هواپیمای MD و 5 فروند فوکر 100 جزو برنامه های امسال است.
منبع:انجمن هوافضا
استفاده بهینه از هواپیماهای سبک قدیمی توسط پلیس
در نگاه اول فرقی با فرودگاههای کشورهای پیشرفته ندارد
کارگو نو رسیده و دوست داشتنی ایران ایر
فوکر ۵۰ های تفتان ایر همچنان در آرزوی پرواز
کوچولوی زیباو خجالتی نیروی دریایی(فوکر ۲۷)
اگر گفتید این هواپیما متعلق به کدام ایرلاین است؟!
غول زیبای نیروی هوایی
هواپیمای زحمت کش سازمان نقشه برداری
پرغرور و شکیل
فانتوم.تحسین شده قرن بیستم
به ادعای مقامات آمریکایی، اسرائیل یک مانور نظامی گسترده ای را در این ماه انجام داده است که هدف آن تمرین بمباران ایران بوده است!
به گزارش «فردا»، روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مقامات ناشناس آمریکایی مدعی می شود که بیش از صد جنگنده F-16 و F-15 نیروی هوایی اسرائیل در این مانور در شرق مدیترانه و یونان در هفته اول ژوئن شرکت کرده اند.
این روزنامه در ادامه ادعا می کند که این تمرین، تلاشی برای تمرکز بر حمله ای با برد طولانی و نمایش دادن عزم راسخ (!) اسرائیل برای مقابله با ایران هسته ای است!
نیویورک تایمز مطرح می کند که مقامات اسرائیلی خواهان توضیح درباره این تمرین نیستند.
سخنگوی ارتش اسرائیل در واکنش به این خبر می گوید:« نیروی هوایی ما به طور معمول برای ماموریت های مختلفی برای مقابله با چالش های و دشمنی که تهدید اسرائیل است، تمرین می کند.»
یکی از مقامات پنتاگون که به گفته نیویورک تایمز از تمرین مطلع بوده، می گوید که یکی از اهداف این تمرین، به کارگیری تکنیک های پروازی، سوخت گیری در هوا و دیگر جزئیات مورد نیاز برای حمله هوایی علیه تاسیسات هسته ای و موشکی ایران بوده است.
این مقام آگاه مدعی می گردد که هدف دیگر اسرائیل، ارسال پیامی روشن از سوی اسرائیل مبنی بر آمادگی کامل برای حمله نظامی به ایران، در صورت عدم حصول نتیجه از دیگر راهکارها برای توقف غنی سازی اورانیوم ایران بوده است!
به گزارش «فردا» و به نوشته نیویورک تایمز، این مقام آگاه در ادامه ادعای خود می افزاید:« آنها [اسرائیل] می خواستند که ما و اروپایی ها بدانیم، همچنین ایران. پیام رسانی های پنهان متعددی در سطوح مختلف در حال انجام ست.»
نیویورک تایمز در انتها تاکید می کند که دیگر مقامات آمریکایی که با این روزنامه گفت و گو کرده اند، معتقد بودند که اسرائیل تصمیمی برای حمله به ایران در حال حاضر ندارد.
نظر وبلاگ:این خبرگزاری های غربی نیز خوب راه را یاد گرفتند .هر وقت مطلب وگزارش خواندنی برای مخاطبان خود پیدا نمی کنند به سرعت به سراغ ایران آمده و ذهن خلاق خود را بکار برده و سناریو جدید جنگ ایران و اسرائیل را می نویسند بی خبر از اینکه این سناریو برای اجرا کارگردان قوی می خواهد که هنوز برای اسرائیلی ها خیلی زود است.
به نقل از خبرگزاری تابناک:
|
علیاکبر قاضی مرادی جانشین مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح در گفتگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس با اعلام پروژه ساخت مشترک هواپیمای مسافربری 210 نفره توپولوف با کشور روسیه گفت: پس از بازدید متخصصان روسی از توانمندیها و ظرفیتهای نرمافزاری، سختافزاری و نیروی انسانی سازمان صنایع هوایی ایران متعلق به وزارت دفاع کشورمان و مناسب بودن شرایط، ساخت جت مسافربری پیشرفته توپولوف 214 و 204 در ایران در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: پس از انجام چندین دوره مذاکره، توافقات کلی در این باره نهایی شد و در آخرین دیدار سران دو کشور در تهران این موضوع مورد تایید و حمایت طرفین (محمود احمدینژاد و ولادیمیر پوتین) قرار گرفت تا باب جدیدی از همکاریهای جمهوری اسلامی ایران و روسیه باشد.
جانشین مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح ظرفیت قرارداد ساخت مشترک هواپیمای مورد اشاره را 100 فروند عنوان کرد و گفت: این تعداد هواپیما میبایست در طول یک دوره زمانی 10 ساله ساخته شده و در ناوگان هوایی کشور قرار گیرد که در حال حاضر مذاکرات فشرده تخصصی و قراردادی بین سازمان صنایع هوایی و اتحادیه هواپیمایی روسیه (UAC) با حضور نمایندگان سازمان هواپیمایی کشوری در حال انجام است.
قاضی مرادی تاکید کرد: در این قرارداد مراحل مختلف ساخت از قبیل ساخت قطعات و مجموعهها، مونتاژ نهایی و تست هواپیما و همچنین ایجاد مرکز تعمیر و نگهداری و پشتیبانی در ایران لحاظ شده است.
وی مشخصات فنی هواپیماهای مورد اشاره را مطابق با استانداردهای روزجهانی عنوان کرد و گفت در حال حاضر نیز از این هواپیما به عنوان جت VIP رئیسجمهوری روسیه استفاده میشود.
جانشین مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح یادآور شد: در آینده نزدیک این قرارداد نهایی خواهد شد.
قاضی مرادی همچنین از مراحل پایانی ساخت 3 فروند هواپیمای ایران 140 خبر داد و گفت: این هواپیما از قابلیتهای بسیار خوبی برخوردار است و با اینکه از آن برای پروازهای بین استانی استفاده میشود اما قابلیت پروازهای بیش از هزار کیلومتر را نیز داراست و منطبق با شرایط جغرافیایی کشورمان است.