مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

گزارشی از محل تعمیرات هما

 دوستان عزیز وبلاگ گزارشی را که در ادامه ملاحظه خواهید فرمود زحمت دوست عزیزمان اتابک در انجمن هوافضا می باشد که همین جا از لطف و محبت او سپاسگزاری می نمائیم 


زحمت کشان فنی و مهندسی هما در حال پیاده کردن موتور EP-IBV ارباس 300 دوست داشتنی و خاطره انگیز هما

تصویر



جناب کلهر که خیلی به ما کمک کردند و زحمت زیادی کشیدند را مشاهده می نمائید در حالی که به یکی از بچه های واحد مهندسی توضیح میدهند که چطور قطعه ای رو خارج کند طوری که صدمه نبیند 

 

تصویر


بچه های خوش اخلاق فنی مهندسی در حال کار روی EP-CFL که اون زمان داشت C-Check میشد . واقعا همشون مهربان و خوش اخلاق بودند.

تصویر



یکی از بچه های Paint SHop ایران ایر در حال ترمیم رنگ بدنه EP-IBV ....

تصویر


خلبانان هما در حال آماده سازی EP-IBC برای تست فلایت بعد از Structure Check به دست بچه های متخصص واحد فنی مهندسی ایران ایر ...

تصویر



و اما در انتها چند تا عکس از طیاره ها.اولی از EP-CFL حین C-Check این عکس از روی Stand گرفته شده ...

تصویر



کاکپیت EP-IAI که در آن زمان هنوز EP-AUA بود و 1 ماه بعد EP-IAI شد.

تصویر


کاکپیت EP-CFE :

تصویر 


و یک سورپرایز !!!

کاکپیت EP-IDB بعد از سانحه ... این تنها عکسی است که میتوانیم از این هواپیما برای شما قرار دهیم.

تصویر

 


نظرات 7 + ارسال نظر
مهدی پور چهارشنبه 28 اسفند 1387 ساعت 12:24 ب.ظ

میشه لطفا در مورد این جمله توضیح دهید
کاکپیت EP-IAI که در آن زمان هنوز EP-AUA بود و 1 ماه بعد EP-IAI شد

در ابتدا این هواپیما بصورت اجاره ای در اختیار هما بود که زمانی که توسط هما خریداری گردید رجیسترش تغییر نمود.

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 29 اسفند 1387 ساعت 12:09 ق.ظ

ep-ibd سانحه؟؟؟؟

معین پنج‌شنبه 29 اسفند 1387 ساعت 09:31 ق.ظ


سلام محمد جان،
من زیاد از هواپیمای مسافرتی‌ سر در نمی‌‌یارم. منظورت از این چی‌:
کاکپیت EP-IAI که در آن زمان هنوز EP-AUA بود و 1 ماه بعد EP-IAI شد
یعنی‌ بچه ها، کا کپیدش را ارتقا دادن و تبدیلش کردن به سیستم‌های الکترونیکی، مانند افزودن مانیتور های کریستال مایه؟

معین عزیز تنها رجیستر یا کد شناسائی این هواپیما تغییر کرده آن هم بدلیل تغییر نوع مالکیت فقط همین.هیچگونه ارتقاء خاصی روی آن ایجاد نشده.

[ بدون نام ] چهارشنبه 5 فروردین 1388 ساعت 11:43 ق.ظ

نگفتی کدوم سانحه

سانحه آتش سوزی در هنگام فرود در مهرآباد

Capello پنج‌شنبه 6 فروردین 1388 ساعت 01:31 ب.ظ http://aerospacetalk.ir/forum

دوست عزیزی که به رجیستر EP-IBD اشاره فرموده اند ....

در بالای عکس نوشته شده EP-IDB یعنی همان فوکر 100 ای که به هنگام تیک آف در مهراباد با زمین برخورد کرد و آتش گرفت . در تاریخ 2 ژانویه 2008 ...

EP-IBD ارباس A300-600R است و هیچ سانحه ای نداشته است .

ممنون و سپاسگزار

علیرضا سه‌شنبه 18 فروردین 1388 ساعت 05:51 ب.ظ

سلام. یه ایران ایری هستم و افتخار می کنم ولی وقتی که اسم همای خوشبختی مردم ایرن و سرچ می کنی اولش کیف می کنی ولی بعدش می فهمی که ایرلاینی که یه زمانی تو دنیا اول بوده حالا به چه حال و روزی افتاده. اونم فقط به خاطر مسائلی که عاقلان دانند.
نیست پرواز با بال دگران شیوه ما
تا که در خانه ما بال هما گسترده است

! پنج‌شنبه 10 دی 1388 ساعت 10:32 ب.ظ

فوکر۱۰۰ دوست داشتنیه من!
باید مهماندار باشی تا بفهمی یعنی چی! در عرض کمتر از ۲۵ دقیقه همه مسافرا جا به جا میشن و میشینن یه کیفی میده خیلی زود جم و جور میشه تاخیرش کمه!
فقط گلیش کوچیکه بیچاره!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد