دوستان عزیز وبلاگ گزارشی را که در ادامه ملاحظه خواهید فرمود زحمت دوست عزیزمان اتابک در انجمن هوافضا می باشد که همین جا از لطف و محبت او سپاسگزاری می نمائیم
زحمت کشان فنی و مهندسی هما در حال پیاده کردن موتور EP-IBV ارباس 300 دوست داشتنی و خاطره انگیز هما
جناب کلهر که خیلی به ما کمک کردند و زحمت زیادی کشیدند را مشاهده می نمائید در حالی که به یکی از بچه های واحد مهندسی توضیح میدهند که چطور قطعه ای رو خارج کند طوری که صدمه نبیند
بچه های خوش اخلاق فنی مهندسی در حال کار روی EP-CFL که اون زمان داشت C-Check میشد . واقعا همشون مهربان و خوش اخلاق بودند.
یکی از بچه های Paint SHop ایران ایر در حال ترمیم رنگ بدنه EP-IBV ....
خلبانان هما در حال آماده سازی EP-IBC برای تست فلایت بعد از Structure Check به دست بچه های متخصص واحد فنی مهندسی ایران ایر ...
و اما در انتها چند تا عکس از طیاره ها.اولی از EP-CFL حین C-Check این عکس از روی Stand گرفته شده ...
کاکپیت EP-IAI که در آن زمان هنوز EP-AUA بود و 1 ماه بعد EP-IAI شد.
کاکپیت EP-CFE :
و یک سورپرایز !!!
کاکپیت EP-IDB بعد از سانحه ... این تنها عکسی است که میتوانیم از این هواپیما برای شما قرار دهیم.
میشه لطفا در مورد این جمله توضیح دهید
کاکپیت EP-IAI که در آن زمان هنوز EP-AUA بود و 1 ماه بعد EP-IAI شد
در ابتدا این هواپیما بصورت اجاره ای در اختیار هما بود که زمانی که توسط هما خریداری گردید رجیسترش تغییر نمود.
ep-ibd سانحه؟؟؟؟
سلام محمد جان،
من زیاد از هواپیمای مسافرتی سر در نمییارم. منظورت از این چی:
کاکپیت EP-IAI که در آن زمان هنوز EP-AUA بود و 1 ماه بعد EP-IAI شد
یعنی بچه ها، کا کپیدش را ارتقا دادن و تبدیلش کردن به سیستمهای الکترونیکی، مانند افزودن مانیتور های کریستال مایه؟
معین عزیز تنها رجیستر یا کد شناسائی این هواپیما تغییر کرده آن هم بدلیل تغییر نوع مالکیت فقط همین.هیچگونه ارتقاء خاصی روی آن ایجاد نشده.
نگفتی کدوم سانحه
سانحه آتش سوزی در هنگام فرود در مهرآباد
دوست عزیزی که به رجیستر EP-IBD اشاره فرموده اند ....
در بالای عکس نوشته شده EP-IDB یعنی همان فوکر 100 ای که به هنگام تیک آف در مهراباد با زمین برخورد کرد و آتش گرفت . در تاریخ 2 ژانویه 2008 ...
EP-IBD ارباس A300-600R است و هیچ سانحه ای نداشته است .
ممنون و سپاسگزار
سلام. یه ایران ایری هستم و افتخار می کنم ولی وقتی که اسم همای خوشبختی مردم ایرن و سرچ می کنی اولش کیف می کنی ولی بعدش می فهمی که ایرلاینی که یه زمانی تو دنیا اول بوده حالا به چه حال و روزی افتاده. اونم فقط به خاطر مسائلی که عاقلان دانند.
نیست پرواز با بال دگران شیوه ما
تا که در خانه ما بال هما گسترده است
فوکر۱۰۰ دوست داشتنیه من!
باید مهماندار باشی تا بفهمی یعنی چی! در عرض کمتر از ۲۵ دقیقه همه مسافرا جا به جا میشن و میشینن یه کیفی میده خیلی زود جم و جور میشه تاخیرش کمه!
فقط گلیش کوچیکه بیچاره!