نمونهء مانورهایی که توسط این تیم انجام میشوند: نمونه (1) و نمونه (2)
سرگرد خلبان ناصر القحطانی (الشاهین)

تایپ قبلی: F-15C
متولد: 1968 در ریاض
ورود به خدمت: 1987 به مدرسهء فنون هوایی ملک فیصل در ریاض
فارغ التحصیل: 1990
وی به سال 1990 به عنوان خلبان جت جنگندهء Hawk، به اسکادران 21 ام مستقر در «پایگاه هوایی سلطان عبدالعزیز» در ظهران پیوست. سپس به سال 1991 به «پایگاه هوایی ملک خالد» در «خمیس مشیط» منتقل گردید و به اسکادران 6 ام که مجهز به جنگندههای F-15C بود پیوست و 1700 ساعت با این جنگندهها پرواز نمود. به سال 1996، دورهء استاد خلبانی F-15C را به پایان رسانید و به سال 1997 از «مدرسه سلاح و فنون تاکتیک رزم هوایی» فارغ التحصیل گردید. سرگرد ناصر که به نام «شاهین» ملقب است، سابقهء 7 سال پرواز موفق با جنگندهء شکاری F-15C را در کارنامهاش دارد و در بسیاری از دورههای آموزشی و تمرینات داخلی و خارجی نیروی هوایی عربستان سعودی، شرکت کرده است. سرگرد ناصر به تاریخ ژوئن 2002، به پایگاه هوایی ملک فیصل منتقل گردید و مجددن به اسکادران 21 ام جنگندههای Hawk ملحق شد. از آن زمان تاکنون، وی به عنوان لیدر گروه پرواز تیم آکروجت نیروی هوایی پادشاهی عربستان سعودی، بیش از 2350 ساعت پرواز موفق به انجام رسانده است.
خلبان ابراهیم القماش (الأجدل)

تایپ قبلی: F-15C
متولد: 1972 در خمیس مشیط
ورود به خدمت: 1992 به مدرسهء فنون هوایی ملک فیصل در ریاض
فارغ التحصیل: 1996
سروان القماش، به عنوان یکی از برترین فارغالتحصیلان مدرسه هوایی ریاض، برندهء جایزهء «شمشیر شجاعت» (سیف الشرف) گردید. به سال 1996 به پایگاه هوایی ظهران منتقل گردید و تمرین بر روی هواپیمای Hawk را آغاز نمود. وی با انجام 100 ساعت پرواز، و با لحاظ سایر موارد آموزشی، به عنوان رتبهء اوّل شناخته شد. القماش سپس به پایگاه هوایی «خمیس مشیط» انتقال یافت و 650 ساعت پرواز بر روی جنگندههای F-15C را تجربه نمود. در این مرحله نیز، وی، به عنوان رتبهء نخست در پرواز با جنگندههای F-15C شناخته گردید. به تاریخ ژوئن 2002 به پایگاه هوایی ملک فیصل در تبوک منتقل گردید تا به عنوان استاد خلبان جنگندههای Hawk انجام وظیفه نماید. از آن تاریخ تاکنون، 1200 ساعت پرواز با هواپیماهای Hawk و در قالب تیم آکروجت عربستان سعودی به انجام رسانده است.
سروان خلبان محمد الحقبانی (المقاتل)

تایپ قبلی: F-5 / F-15
متولد: 1972 در أبها
ورود به خدمت: 1990 به مدرسهء فنون هوایی ملک فیصل در ریاض
فارغ التحصیل: 1995
الحقبانی به سال 1995 به «پایگاه هوایی ملک فهد» در «طائف» منتقل شد و 100 ساعت پرواز را با موفقیت بر روی جنگندهء F-5 تجربه نمود. وی سپس به پایگاه هوایی ملک خالد در خمیس مشیط منتقل گردید و 650 ساعت پرواز را نیز با جنگندههای F-15C در اسکادران 6 ام به انجام رسانید. به هنگام حضور وی در اسکادران 6 ام، این اسکادران به عنوان Top Gun ملقب گشته بود. وی توانست با حداکثر ایمنی، این دوره را نیز پشت سر گذارد. به تاریخ ژوئن 2002 وی به اسکادران 21 ام در پایگاه هوایی ملک فیصل (تبوک) منتقل گشت و توانست دورهء بازآموزی با جت جنگندهء Hawk را با درجهء استاد خلبانی به اتمام برساند. سروان الحقبانی، از زمان عضویت در این گروه، 1200 ساعت با جتهای Hawk پرواز کرده است.
سروان خلبان مشعل الحماد (النادر)

تایپ قبلی: Tornado ADV
متولد: 1972 در العویقلیه
ورود به خدمت: 1991 به مدرسهء فنون هوایی ملک فیصل در ریاض
فارغ التحصیل: 1994
سروان مشعل به سال 1994 به اسکادران 21 ام در «پایگاه هوایی سلطان عبدالعزیز» پیوست و تمرینات خود را با جتهای Hawk آغاز نمود و با موفقیت، دورهء پروازی 100 ساعتهء خود را به اتمام رسانید. وی سپس به اسکادران 29 ام منتقل گردید و با انجام 600 ساعت پرواز در طی 7 سال، دورهء بازآموزی اولیه و پیشرفته با شکاریهای Tornado ADV را به پایان رساند. در اواسط سال 2001، وی به اسکادران 79 ام در «تبوک» منتقل گردید تا دورهء بازآموزی با جتهای Hawk را به انجام برساند و در نهایت با درجهء استاد خلبانی فارغالتحصیل گردید. از سال 2001 که وی به تیم آکروجت عربستان سعودی پیوسته، تاکنون 1300 ساعت پرواز را به ثبت رسانده است.
سروان خلبان یوسف السحیم (المطارد)

تایپ قبلی: Tornado ADV
متولد: 1971در مکه
ورود به خدمت: 1991 به مدرسهء فنون هوایی ملک فیصل در ریاض
فارغ التحصیل: 1994
سروان خلبان السحیم به سال 1994 به اسکادران 21 ام جنگندههای Hawk مستقر در پایگاه هوایی ظهران پیوست و 100 ساعت پرواز تمرینی را با این جتها تجربه نمود. سپس به اسکادران 29 ام منتقل گردید و طی 7 سال با انجام 600 ساعت پرواز بر روی شکاریهای Tornado ADV، اصول مقدماتی و پیشرفته پرواز و عملیات با این هواپیما را فراگرفت. وی در اواسط سال 2001 به اسکادران 79 ام مستقر در پایگاه هوایی تبوک انتقال یافت تا به عنوان استاد خلبان جنگندههای Hawk فارغالتحصیل شود. از سال 2001 که وی به اسکادران جتهای نمایشی Hawk پیوسته، تاکنون 1300 ساعت پرواز در کارنامهاش به ثبت رسیده است.
سروان خلبان عبدالله ساعد الغامدی (الهیثم)

تایپ قبلی: F-5 / RF-5E
متولد: 1971در الباحه
ورود به خدمت: 1992 به مدرسهء فنون هوایی ملک فیصل در ریاض
فارغ التحصیل: 1995
به سال 1995، به پایگاه هوایی ملک فهد در طائف انتقال یافت تا بر روی جنگندهء F-5 در اسکادرانهای سوم و دهم تمرین نماید. هم در مراحل ابتدایی آموزش و هم در مراحل پیشرفته، وی از خلبانان ممتاز به شمار میآمد و در پرواز با F-5 بسیار ماهر بود. سپس وی به عنوان خلبان جنگندههای شناسایی – جاسوسی انتخاب گردید و به اسکادران محرمانه 17 ام که مجهز به جتهای شناسایی – جاسوسی RF-5E بودند منتقل گردید و به مدت 750 ساعت با این جتهای شناسایی پرواز نمود. لیاقت و خبرگی وی باعث گردید تا جایزهء مدال امنیتی را از وزیر هوانوردی عربستان دریافت نماید. به سال 1999، وی به پایگاه سلطان عبدالعزیز در ظهران منتقل گردید و به اسکادران 21 ام پیوست تا دورهء تکمیلی و استاد خلبانی با جتهای Hawk را طی نماید. از سال 2001 که وی به تیم آکروجت عربستان سعودی ملحق شده، تاکنون 1410 ساعت پرواز با تیم نمایش هوایی در کارنامهاش به ثبت رسانده است.
سرگرد خلبان مرزوق الطویرقی (البیدق)

تایپ قبلی: F-5 / RF-5E
متولد: 1968 در طائف
ورود به خدمت: 1989 به مدرسهء فنون هوایی ملک فیصل در ریاض
فارغ التحصیل: 1993
وی ابتدا در پایگاه هوایی ملک فهد در طائف مشغول به خدمت شد و موفق گردید دوره پرواز با جنگنده های F-5 / RF-5E را در اسکادران 10 ام با انجام 1100 ساعت پرواز تکمیل نماید. به سال 1999 به اسکادران 21 ام پایگاه هوایی ملک فیصل در تبوک انتقال یافت تا دورهء پرواز با جتهای Hawk را به انجام برساند. وی از سال 2001 تاکنون که سمت مدیر تیم آکروجت را برعهده دارد، 1450 ساعت پرواز در قالب این گروه نمایشی به ثبت رسانیده است.
سروان مهندس عصام الشریف (الظهیر)

تایپ قبلی: AWACS
متولد: 1969 در ضبا
فارغ التحصیل: 1996 کالج مهندسی دانشگاه ریاض
ورود به خدمت: 1997
مهندس عصام الشریف پس از طی دورهء آموزش در نیروی هوایی، در قسمت تعمیر و نگهداری اسکادران هواپیماهای آواکس مستقر در پایگاه هوایی ریاض به خدمت مشغول شد. در خلال خدمت، الشریف به دورههای آموزشی ارتباطات الکترونیک و کنترل و بازرسی ادوات آواکس در ایالات متحده اعزام گردید. پس از طی این دورهها، الشریف به عنوان یکی از اعضای تیم تغییر و بهسازی آواکسهای سری Block30/35 انتخاب گردید. به تاریخ می 2003 وی به عنوان افسر تعمیر و نگهداری، به خدمت در اسکادران 88 ام مامور گشت.
ستوان یکم فرحان العنزی (المحترف)
[
متولد: 1973 در طریف
ورود به خدمت: 1994 به مدرسهء فنون هوایی ملک فیصل در ریاض
فارغ التحصیل: 1998 با درجهء ستوان دومی در پایگاه هوایی ملک فیصل در تبوک به عنوان افسر اداری
افسر روابط عمومی تیم آکروجت عربستان سعودی از سال 2001
آشنایی مختصر با جنگنده هاوک
جنگندهء Hawk ساخت صنایع هوافضای بریتانیا یا BAe Systems، به سال 1976 وارد خدمت در نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا گشته است و امروز به طور گسترده در جهان مورد استفاده قرار میگیرد. از کاربران عمدهء این جنگنده، عربستان سعودی و اندونزی هستند. جنگندههای Hawk با دارا بودن بیش از 750 هزار ساعت پرواز در سراسر جهان، همواره مشمول بهینهسازی قابلیتهای فنی و همچنین خط تولید انبوه بودهاند. جنگندههای فعلی Hawk در راستای جت اولیهء T.MK1 تولید شدهاند و از خانوادهء جتهای سری MK.50 محسوب میشوند. جت T-45 GOSHAWK نیز عضوی از این خانواده میباشد. جتهای صادر شده به عربستان به سری هواپیماهای MK.65 و MK.65A تعلق دارند.
جتهای MK.65 و تمامی سریهای زیرمجموعهء آن که امروزه در حال تولید هستند، انجام نمایشات هوایی در سرعتهای بالا را امکانپذیر میسازند. این جتها به یک موتور توربوفن از نوع MK.861A مجهز هستند. بدنه و شکل ظاهری این جتها نیز به نحوی تغییر و تحول یافته است تا قابلیتهای رزمی آن افزایش یابد.
برنامههای بهبودسازی جتهای Hawk که بر روی هواپیماهای تحویلی به عربستان اجرا شدهاند، به قرار زیر میباشند:
* تغییر مکان رادیوی UHF / VHF
* نصب سامانهء مکان یاب جهانی (GPS)
* افزودن چراغ به محل دماغهء هواپیما