مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

پیشنهاد روسیه برای فروش سیستمهای پدافندی جدید به ایران

 

منابع خبری از پیشنهاد روسیه برای فروش سیستم‌های موشکی به ایران بمنظور حفاظت از نیروگاه اتمی بوشهر خبر می‌دهند
پایگاه خبری «میدل ایست نیوز لاین»، روسیه که به دنبال تکمیل نیروگاه بوشهر در ایران است، به تهران پیشنهاد کرده است برای دفاع از تاسیسات هسته‌ای ایران، به آنها موشک‌های زمین به هوا بدهد
 گزارش به نقل از منابع دیپلماتیک و صنعتی روسیه که نامی از آنها نبرده حاکی است: «مسکو در حال مذاکره برای فروختن چند سیستم ضدهوایی بمنظوز حمایت از بوشهر در مقابل حملات احتمالی آمریکا و اسرائیل است.»
به گفته این منابع قراردادهای مربوط به این تسلیحات قرار است پس از آماده شدن نیروگاه برای عملیات، امضا شود. انتظار می‌رود این نیروگاه در اواخر سال 2007 آماده فعالیت شود.

 از این منابع دیپلماتیک در گفتگو با این پایگاه خبری گفت: «روسیه هم اکنون سیستم‌ های SAM را در اطراف بوشهر نصب و تجهیز کرده است. مذاکرات کنونی درباره یک چتر ضدهوایی است که می‌تواند تمامی مکان‌های راهبردی در ایران را پوشش دهد.»
در نوامبر 2005 روسیه برای فروش 29 سیستم ضدهوایی کوتاه‌برد TOR-M1 به ایران در قراردادی به ارزش بیش از 700 میلیون دلار به توافق رسید.

به گفته این منابع، ایران همچنین خواهان به دست آوردن سیستم‌های راهبردی S-300PMU SAM است که می‌تواند هواپیماهای دشمن را در 300 و 150 کیلومتری شناسایی و ردیابی کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد