مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

اخبار آخرین روز رزمایش پیامبر

سر لشگر صفوی:

ایران به توانایی مقابله با پیشرفته‌ترین تانکهای دشمنان فرامنطقه‌ای رسید

خبرگزاری فارس:فرمانده کل سپاه تاکید کرد:جمهوری اسلامی ایران به توانایی مقابله با پیشرفته‌ترین تانکهای دشمنان فرامنطقه‌ای رسیده‌ است.

-

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، سردار سرلشگر رحیم صفوی صبح امروز یکشنبه در نشستی خبری به تشریح دستاوردهای دومین رزمایش بزرگ پیامبر اعظم(ص) پرداخت و با تقدیر از تلاش های اهالی رسانه‌ها اظهار داشت:ایران هوشمندانه بر اساس راهبرد سیاست خارجی خود، جهت نشان دادن اقتدار و عزم ملی برای دفاع از تمامیت و منافع ملی و در مقابل تهدیدات احتمالی،این رزمایش را برگزار کرد.
صفوی افزود: تقویت و تمرین قدرت دفاعی و بازدارندگی سپاه برای مقابله با هرگونه تهدید احتمالی،آزمایش قسمتی از تجهیزات و فناوری‌های ساخته شده در کشور توسط نیروهای چهارگانه به معرض تمرین عملی و اطمینان از کاربرد آنها در مواضع و دریا از اهداف این رزمایش بود.
فرمانده کل سپاه با اشاره به مشخصات منحصر به فرد این رزمایش، با بیان این که رزمایش پیامبر اعظم با رزمایش‌های دیگر تفاوت‌های اساسی داشت و تخصصی بود، تصریح کرد: از آن جمله سرعت‌ آمادگی و ابعاد فشرده و گسترده این رزمایش بی‌سابقه بود.
صفوی افزود: چهار نیروی سپاه و قرارگاه ثارالله تهران فقط طی سه روز برای این رزمایش بزرگ آماده شدند و توانستند این رزمایش بزرگ را در مقیاس 730 هزار کیلومتر مربع در 14 استان و در عمق 1400 کیلو متر را به معرض عملیات قرار دهند.
وی تاثیرگذاری بین‌المللی و منطقه‌ای این رزمایش را مثبت خواند و گفت:پیام آن را نیز دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی دریافت کردند و بازتاب آن بیان کننده تاثیر آن در محیط منطقه‌ای است.
فرمانده کل سپاه با بیان این که به نمایش گذاشتن توانمندی جدید، هماهنگی عملیات 4 نیروی سپاه و قرارگاه ثار الله، بکارگیری تاکتیک‌های نبرد نامتقارن و نبرد علوی از مشخصات دیگر رزمایش بود،اظهار داشت: چگونگی این عملیات مشترک در راستای استراتژی دفاعی و بازدارنده سپاه است و بیان کننده قدرت مدیریت سپاه در جنگهای احتمالی دریاپایه و هواپایه و احتمالاً زمین پایه بود.
صفوی خاطرنشان کرد: عملیات تازش هوایی با عمق حدود 1400 کیلومتر از مرکزیت سپاه به وسیله یگانهای ویژه صابرین که ترکیب هلی برن و هوابرد به جزایر و سواحل خلیج فارس بود،در رزمایش به نمایش گذاشته شد.
وی در تشریح دیگر ویژگی‌های رزمایش بزرگ پیامبر اعظم بیان داشت: بکارگیری 1800 تیم عملیاتی برای نفوذ در مواضع دشمن فرضی و انجام عملیات چریکی و بازگشت به پایگاه اصلی از سوی نیروی زمینی سپاه، رزم کوهستان، صحرا، شهری و ارتباطات کامل و پشتیبانی‌هایی که خود اتکا باشد، از دیگر ویژگی‌های آن بود.
وی ادامه داد:توانایی استفاده از تجهیزات مدرن ضد بالگرد، ضد تانک و ضد نفر و هواپیمای بدون سرنشین و تمرکز آتش‌های سنگین ده‌ها اراده توپخانه و ده‌ها راکت انداز با برد بلند برای کنترل یک منطقه خاص نیز از مهمترین تجهیزات بکار گرفته شده در رزمایش بود.
صفوی با تاکید بر این که به توانایی مقابله با پیشرفته‌ترین تانکهای دشمنان فرامنطقه‌ای رسیدیم، گفت: موشک‌های دو مرحله ای ما ابتدا زره تانک را از بین می‌برد و بعد خود تانک، بنابراین هیچ تانکی در مقابل موشک های ضد زره سپاه و بالگردها و نفرات مجهز به جلیقه ضد گلوله در امان نخواهد بود.
وی طراحی و تمرین جنگ مین در دریا به صورت مین ریزی وسیع و در حجم گسترده به وسیله راکت‌های پرتاب کننده با تاکتیک‌های جدید و با صدها فروند قایق رزمی ، محاصره و انهدام شناورهای دشمن فرضی با شناورهای تندروی سپاه و همچنین تمرین و آزمایش شلیک موشک‌های جدید ساحل به دریا با برد 170 کیلومتر هدایت شونده است و با تشخیص هدف به آن اصابت می‌کند.همچنین موشک سطح به سطح با برد 130 کیلومتر و شلیک توپخانه با حجم بالا از جمله توانایی‌های به نمایش درامده در این رزمایش بود.
فرمانده کل سپاه عملیات دریا رزمی در عمق دریای‌ عمان و خلیج فارس ، تمرین مقابله با بالگردها، ضد هلی برن و هوابرد گردانهای عاشورای بسیج در 14 استان توسط نیروی مقاومت بسیج را نیز از مهمترین اقدامات در رزمایش پیامبر اعظم دانست و گفت: اجرای عملیات دفاع از کوی و برزن، جنگ شهری در مقابل یگانهای متجاوز، تمرین عملیات امداد و نجات توسط گردانهای عاشورا والزهرا، پدافند در مقابل جنگ‌های نوین و همچنین قرارگاه ثار الله در جهت ماموریت اصلی خود که دفاع سرزمین از استان تهران است با 4 تیپ از لشگر مکانیزه 27 محمد رسول الله و تیپ سید الشهدا و با 45 گردان عاشورا از منطقه تهران بزرگ و منطقه بسیج استان تهران، امروز تمرینات خود را خواهند داشت.
وی در پایان گفت:استعداد نیروهایی که امروز در آخرین روز با تجمع باشکوه رزمندگان و نیروهای پاسدار لشگر 27 به استعداد 20 هزار نفر مشاهده خواهید کرد که با انجام این مرحله، دومین رزمایش پیامبر اعظم (ص) به پایان می‌رسد.
فرمانده کل سپاه در پایان از بیست هزار نیروی بسیجی حاضر در رزمایش سان دید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد