مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

تحویل موشک‌های ضدهوایی روسیه به ایران آغاز شد

خبرگزاری روسی ایتارتاس امروز به نقل از منابع صنایع نظامی این کشور گزارش داد، مسکو تحویل موشک‌های دفاع هوایی به جمهوری اسلامی ایران را آغاز کرده است.


به گزارش فارس، ایتارتاس به نقل از یکی از منابع عالی‌رتبه که نام وی را فاش نکرده است، خاطر نشان کرد: «تحویل موشک‌های TOR-M1 آغاز شده است. این نخستین سیستم پدافند موشکی است که تاکنون به دست تهران داده شده است.»
پیش از این "سرگی ایوانف" وزیر دفاع روسیه نیز از قرارداد ارایه سیستم‌های 29 موشکی که در ماه دسامبر سال گذشته میلادی امضاء شده بود، دفاع کرده و اعلام کرده بود، این پدافند موشکی تنها برای اهداف صلح‌آمیز کاربرد دارد.
در گزارش ایتارتاس همچنین تاکید شده، قرار است این پدافند در اطراف مراکز هسته‌ای ایران از جمله نیروگاه هسته‌ای بوشهر که توسط روس‌ها در دست ساخت است،‌ مستقر شوند.
ارایه این موشک‌ها در شرایطی است که آمریکا تلاش زیادی برای اعمال فشار بر روسیه به منظور جلوگیری از ارایه این موشک‌ها انجام داد.
در ماه اوت، واشنگتن اعلام کرد که تحریم‌هایی علیه برخی از شرکت‌های تسلیحاتی روسی از جمله شرکت صادرات اسلحه "روسوبورون" بخاطر در اختیار قراردادن فن‌آوری به ایران اعمال کرده است.
آمریکایی‌ها مدعی هستند که تهران از این فن‌آوری برای توسعه فن‌آوری موشکی و تسلیحات کشتار جمعی استفاده خواهد کرد.
بنا بر قوانین آمریکا، هیچ شرکت آمریکایی نمی‌تواند با شرکت‌های خارجی موجود در فهرست تحریم‌های آمریکا به مدت دو سال تبادل داشته باشد.
سخنگوی شرکت روسوبورون نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه این گزارش را تایید و یا رد نکرد.
خبرگزاری روسی اینترفکس نیز این خبر را تایید کرده است.
موشک‌های TOR-M1 از نوع موشک‌های با برد و ارتفاع متوسط است که می‌تواند از سکوی پرتابی که بر روی خودرو قابل نصب است علیه هواپیماها،‌ بالگرد و دیگر اهداف هوایی وارد عمل شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد