مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

پرواز آزمایشی هواپیماهای توپولف 214 و 334 با موفقیت انجام شد

قابلیت های هواپیماهای توپولف 214 و 334 صبح امروز در مراسمی در محل شرکت مهندسی تعمیرات هوایی فجرآشیان با حضور وزیر دفاع، راه وترابری و سفیر روسیه و جمعی از مقامات مسئول ارائه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم سردار سرتیپ مصطفی نجار در جمع خبرنگاران با اشاره به توانمندیهای داخلی در مورد این برنامه گفت: ما از شرکت های صنایع هوایی روسیه و تاتارستان برای تامین نیازمندی های هوایی خود دعوت کردیم، آنها دو نوع هواپیمای توپولف 334 و 214 را برای نمایش به ایران آورده اند و قرار است اگر به توافق رسیدیم در مورد انتقال تکنولوژی و انجام تعمیرات اساسی این هواپیما به عنوان شریک با یکدیگر همکاری کینم.

وزیر دفاع با تاکید بر تلاش کشور برای خارج کردن صنعت هوایی از وضعیت تک قطبی و وابستگی به غرب گفت: ما برای بومی کردن صنعت هواپیمایی تلاش می کنیم.

در ادامه این مراسم نوری قربان اف نماینده رسمی شرکت هواپیماسازی کازا در جمع خبرنگاران به بیان خصوصیات و برتری های هواپیماهای ارائه شده روسی پرداخت.

وی گفت: ارابه فرود و بال های هواپیما مستحکم تر شده است و قابلیت حمل مسافر و بار بیشتری را دارد و مصرف سوخت آن نیز نسبت به ایرباس و بوئینگ کمتر است.

نماینده رسمی شرکت هواپیماسازی کازا با بیان اینکه توپولف 214 هواپیمای اختصصای پوتین رئیس جمهور روسیه است گفت: تا کنون کشورهایی مثل سوریه، سودان، بلغارستان، مجارستان وچین خواهان خریداری این هواپیما شده اند.

قربان اف تاکید کرد: قیمت هواپیماهای ارائه شده نسبت به بوینگ و ایرباس های همکلاس آن بسیار ارزان تر است بوئینگ 787 ، 157 میلیون دلار قیمت دارد و ایرباس 321، هشتاد میلیون دلار ولی قیمت توپولف ارائه شده 40 میلیون دلار است.

نماینده رسمی شرکت هواپیماسازی کازا با بیان اینکه هواپیماهای ارائه شده دارای استانداردهای جهانی هستند گفت: این هواپیماها می تواند در همه فرودگاه های جهان بنشیند.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر امکان تحریم صنعت هوایی ایران توسط روسیه تحت فشارهای آمریکا گفت: امکان دارد که آنها از ما چنین درخواستی را بکنند ولی ما هر قراردادی را امضا بکنیم حتما انجام می دهیم.

در این مراسم همچنین پرواز آزمایشی هواپیماهای توپولف 214 و 334 با موفقیت انجام شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد