مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

هلیکوپتر بل47

تاریخچه:
طراحی بل 47 در سال 1930 شروع شد.اما یک دهه گذشت تا نمومه ی اصلی در سال 1945 تکمیل شود.در سال 1946 بل 47 اولین هلیکوپتری بود که برای مصارف روزمره بکار برده شد.هنگامی که در سال 1973 تولید ان متوقف شد در حدود 6000 فروند  بل 47 در مدل های مختلف تولید شده بود.بل 47 هنوز هم به کار برده می شود که بیشترین استفاده از ان در اموزش دادن خلبانان هلیکوپتر است.


مشهورترین استفاده ی که  از بل 47 شد در جنگ کره بود که هلیکوپتر هایی که توسط ارتش امریکا  MASH=بیمارستان ارتشی متحرک   (Moble Army Surgical Hospital)
  برای خارج کردن سربازهای زخمی از صحنه ی جنگ به کار برده می شد.صحنه ها یی که بل 47 را در حال امداد نشان میدهد در سریال تلوزیونی"M*A*S*H* دیده شده است.
با توجه به کاربرد ان در نجات دادن جانها بل 47 اولین هلیکوپتری در جهان بود که سیگنالهای تلوزیونی را در سال 1985 انتقال داد هنگامی که KTLA's "telecopter " در لس انجلس شروع به کار کرد.

فواید بل 47 برای رسانه ها تنها با کاربردی بودنش  متوقف نشد بلکه هلیکوپترها وسیله ی مورد علاقه ی حمل ونقل قهرمانان هالیوود مثل بتمن و باند بودند.بل 47 همچنین در بسیاری از فیلم ها و برنامه ها ی تلوزیونی دیده شده است.

بل 47 در مرکز علمی لس آنجلس:

هلیکوپتر بل47G-5 به نمایش گذاشته شده در گالری هوا فضای مرکز علمی اهدا شده است توسط اهالی شهر لس انجلس.
این هلیکوپتر پرواز کرده است در غالب پشتیبانی هوایی دپارتمان پلیس شهر لس انجلس تا سال 1988 که در ان سال LAPD هلیکوپترها ی پیستونیش را با هلیکوپتر های جت عوض کرد.

مشخصات:

کارخانه ی سازنده:کمپانی هلیکوپتر بل
وزن خالی:749 کیلوگرم
بیشترین وزن:1294 کیلوگرم
بیشترین ارتفاع از سطح دریا:3200 متر
بیشترین سرعت:169 کیلومتر در ساعت
حداکثر آهنگ اوج گیری:262 متر بر دقیقه

منبع:شهریار( www.aerospacetalk.com)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد