مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

بویینک 737پر فروش ترین هواپیمای مسافربری جهان

بویینگ 737
این شرکت پنج هزارمین فروند از نوع بویینگ 737 البته از نوع مسافربری ان را تولید نمود و به این ترتیب نام خود را به عنوان رکورددار پرفروش ترین هواپیمای مسافربری جهان در تاریخ به ثبت رساند رکوردی که به گفته ی کارشناسان دیگر هیچ گاه برای هیچ نوع هواپیمایی تکرار نخواهد شد.
در سال 1967نخستین فروند از این نوع هواپیما ساخته شد و به جهانیان عرضه گردید.دکتررابرت وندر لندن رییس هوافضای ایالات متحده واقع در واشنگتن در این باره می گوید:دقیقا 4دهه از اغاز خدمت بویینگ 737 می گذرد و عجیب انکه هنوز هم استقبال از ان به حدی است که هیچ نشانه ای از کاهش تولید ان به چشم نمی اید.
وی افزود:ظرفیت بویینگ 737 بین 110 تا 189 مسافر است و به نظر می اید که این اندازه برای شرکت های هوایی عالی ترین اندازه باشد افزون بر ان بویینگ 737 هواپیمایی بسیار مقرون به صرفه است ودر یک جمله هواپیمای بویینگ 737 ترکیبی است از خصوصیات هواپیمایی که همه ی شرکت های هوایی به دنبال ان می باشند.
هم اکنون در حدود 4100فروند از این نوع هواپیما در حال خدمت هستند.هواپیمای بویینگ 737 برای طی مسفت های کوتاه تا متوسط طراحی شده و مصرف ان هم نسبتا کم می باشد و در عین حال برای مسافران راحت است.دکتر لندن معتقد است که وجود 737 بود که باعث شد شرکت های هوایی ارزان قیمت هم چون (south west)در کارشان موفق باشند.جالب اینجاست که پنج هزارمین فروند از این نوع هواپیما به شرکت مزبور تحویل داده شده.
در سال گذشته در مجموع 600فروند از این بویینگ به شرکت سفارش داده شده است که حداقل تا سه سال دیگر خط تولید این نوع هواپیما برقرار است و کارکنان این شرکت هواپیماسازی باید مدیون بویینگ 737 باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد