مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

آشنائی با شرکت مهندسی تعمیرات هواپیمائی فجر آشیان

ارسال آشنائی با شرکت مهندسی تعمیرات هواپیمائی فجر آشیان 

موضوع تشکیل یک شرکت و مرکز تعمیراتی که بتواند با استفاده از امکانات و توانمندی های داخلی، تحولی در صنعت تعمیرات اساسی هواپیمائی کشور ایجاد و به کمک ناوگان هوائی کشور بشتابد از مدت ها پیش مطرح بوده ولی این مهم هرگز محقق نشده بود.

با توجه به آنچه که گفته شد در مهر ماه 1381 اندیشه ایجاد یک شرکت غیر دولتی با هم افزائی توان های داخلی و بهره گیری از امکانات کشور و پیدا کردن یک شرکت خارجی قوت گرفت.پس از ماه ها بررسی و مطالعه شرکت صها و هواپیمائی ماهان با مشارکت یکدیگر به ترتیب با سهام 47% و 51% در تاریخ 17/12/81 یک شرکت خصوصی را بنام شرکت مهندسی تعمیرات هواپیمائی فجرآشیان با هدف ایجاد سیستمی منظم و دارای قابلیت لازم جهت انجام تعمیرات اساسی هواپیماهای تجاری بوئینگ 747 و ایرباس به ثبت رساندند و در قالب یک توافقنامه،شرکت صها "آشیانه فجر" را بصورت استیجاری در اختیار "فجر آشیان" قرار داد.در قالب همین توافقنامه شرکت فجر میتواند از تمامی کارگاه های پشتیبانی فنی صها استفاده نماید.

ماموریت شرکت :
شرکت مهندسی تعمیرات هواپیمائی فجر آشیان عهده دار ارائه خدمات در زمینه تعمیرات اساسی Overhaul و سایر بازرسی های دوره ای و عیر دوره ای . کلیه خدمات جانبی و آزمایشهای غیر مخرب در سطح Maintenance Repair and Overhaul (MRO) پیشرفته و مطرح جهان و با رعایت کلیه استاندارد های بین المللی میباشد.

نوع خدمات :
بر اساس مجوز صادره از سازمان هواپیمائی کشوری – اداره استاندارد پرواز،شرکت در حال حاضر عهده دار تعمبرات اساسی (اورهال) و سایر رده های تعمیراتی ایرباس های 300 و 310 میباشد.لازم بذکر است که در این شرکت امکان انجام تعمیرات اساسی  سایر هواپیما های مسافری موجود در کشور نیز وجود دارد.

خلاصه ای از برنامه کسب و کار :
شرکت فجر آشیان علیرغم آنکه کمتر از دو سال از آغاز فعالیت آن نمیگذرد در حال حاضر بخش قابل توجهی از بازار تعمیرات داخلی را در اختیار دارد که شامل مجوعه هواپیمائی ماهان،هواپیماهای بوئینگ 747 هواپیمائی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ساها میگردد.
در ضمن شرکت فجر آشیان بر اساس قرارداد منعقده انجام تعمیرات سنگین نوع D-04 (اورهال کامل) دو فروند هواپیمای بوئینگ 747 هما را متعهد گردیده و نحو احسن باتمام رسانید و نیز انجام تعمیرات سنگین نوع D یک فروند هواپیمای بوئینگ 747 ساها را آغاز نموده است.
شرکت فجرآشیان بازار داخلی را بسیار با اهمیت دانسته و معتقد است که در صورت تهجیز شدن کامل آشیانه میتواند تمام بازار داخلی در زمینه تعمیرات اساسی را که حدود 84 فروند هواپیما بوده در اختیار گرفته و جوابگو باشد.

استراتژیهای کلان شرکت :
بهره برداری از تمامی امکانات کشور در جهت اجرای ماموریت و پرهیز از موازی کاری .سرمایه گذاری بر روی هواپیماهای خانواده ایرباس و بوئینگ – افزایش توان طراحی و مهندسی شرکت و ورود به اورهال زیر مجوعه ها Components مانند : اویونیک،ارابه های فرود،APU،موتور و غیره – برنامه ریزی جهت اخذ مجوز لازم برای ورود به عرصه ساخت قطعات هواپیما با همکاری با شرکت های خارجی.

جایگاه رقابتی شرکت :
مزیت های عمده رقابتی شرکت عبارتند از :
نیروی انسانی فنی،ماهر و با تجربه شرکت های صها و ماهان و فارغ التحصیلان دانشگاه های مرتبط – در اختیار داشتن بزرگترین آشیانه در خاورمیانه با ظرفیت استقرار همزمان 4 فروند هواپیمای پهن پیکر 747 ویا  6 فروند هواپیمای ایرباس 300 و با فضای مفیده 54000 مترمربع که هزینه سنگین سرمایه گذاری ساخت آن انجام شده است.
در اختیار داشتن اکثر کارگاه های پشتیبانی (Back Shop) های مورد نیاز تعمیراتی موجود در شرکت های صها و هما با بیش از سی سال تجربه در زمینه تعمیرات هواپیما – در اختیار داشتن تمام بازار داخلی بعنوان بخش مطمئن بازار.
پشتیبانی کامل شرکت سوجرما بعنوان همکار خارجی به ویژه در محصول کلیدی شرکت یعنی خانواده ایرباس – داشتن انرژی ارزان در مقایسه با کشور های دیگر که دارای مراکز تعمیراتی هستند.با امعان نظریه ویژگیهای فوق الذکر و انجام موفقیت آمیز تعمیرات اساسی دو فروند بوئینگ 747 برای اولین بار در کشور و انجام تعمیرات سنگین 4 فروند ایرباس 300 و 310 در شرکت فجر آشیان،شرکت را از موقعیت ممتاز و رقابتی ویژه برخوردار نموده است
منبع:انجمن هوا فضا
نظرات 2 + ارسال نظر
ستاره یکشنبه 14 بهمن 1386 ساعت 12:27 ب.ظ

سلام . خانوم ها هم می تونن تو فجر آشیان کار کنن؟ بجز کارهای اداری.

در حال حاضر خیر.زیرا فجر آشیان وابسته به نهاد های نظامی بوده و جذب بانوان نیز در مراکز نظامی دشاری های خاص خود را دارد.موفق باشید

فرشته پنج‌شنبه 23 آبان 1387 ساعت 03:04 ب.ظ http://onlychild.persianblog.ir/

سلام
اگه اونجا کار می کنی باید منو بشناسی
من میرنظامی هستم
هم خودم اونجا کار کردم
و هم پدرم مدیر پروژه اولین هواپیمای ایران ایر بوده
در فجر آشیان
من تو برنامه ریزی و کنترل هواژیما کار می کردم
پکیج پلنینگ
بعد از نوشتن ورک کاردهای هواپیماهای اس پی هما از اونجا اومدم بیرون
به همکارا سلام برون

جناب میر نظامی عزیز چون گذشته همواره موفق باشید و سرزنده.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد