مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

هفت فروند هواپیما ایران -‪ ۱۴۰‬به ایران ایرتور تحویل می‌شود

 


رییس سازمان هواپیمایی کشوری، از تحویل هفت فروند هواپیمای ایران -۱۴۰ طی دو هفته آینده به شرکت ایران ایرتور خبرداد.


نورالله رضایی نیارکی روز پنجشنبه درحاشیه نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل و ترافیک به خبرنگاران، گفت: مجموع هواپیماهایی که قرار است تحویل ایران ایرتور داده شود،۱۰فروند است که مابقی نیز به زودی تحویل می‌شود.


هواپیماهای ایران -۱۴۰در مرکز فعالیتهای اصفهان ساخته می‌شود.


نمایشگاه بین‌المللی حمل ونقل و ترافیک که از۲۸آذرماه در محل دایمی نمایشگاههای بین‌المللی تهران آغاز به کار کرده تا دوم دی ماه امسال دایر است.


نیارکی در خصوص وضعیت قرارداد میان سفیران و هسا، گفت: چندی پیش میان شرکت سفیران و هسا در خصوص تحویل هواپیما به شرکت سفیران قراردادی امضا شد که به دلیل اختلافات مالی این قرارداد به سرانجام نرسید.


وی با اشاره به آماری درباره اضافه شدن یک هزارو۱۴۰صندلی به ناوگان هوایی کشور طی روزهای اخیر، افزود:هفته آینده نیز۳۸۰صندلی به ناوگان هوایی کشور اضافه می‌شود.


نیارکی در ادامه گفت: با بکارگیری چهار فروند هواپیمای دور پرواز بین قاره‌ای و طول پرواز۱۶تا۱۸ساعته این امکان میسر می‌شود.


رییس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: تا پایان امسال نیز۲۸فروند هواپیمای آموزشی مدل۲۰۰۰تا۲۰۰۶وارد کشور می‌شود .


نیارکی در خصوص چگونگی تعمیر هواپیماهای بوئینگ توسط آمریکاییها در کشور ثالث گفت : در نشستی که با حضور نماینده جنرال الکتریک در لندن برگزار گردید، قرار شد این تعمیرات در یکی از چهار کشور اروپایی انجام دهد.


وی اعتقاد دارد که به کار بردن عنوان ناوگان فرسوده  برای سیستم هوایی کشور نادرست است و درحال حاضر نیز برخی از هواپیماههای بین قاره‌ای جهان از قدمت۴۰ساله برخوردار هستند.


رییس سازمان هواپیمایی کشوری در ادامه متوسط عمر هواپیماهای کشور را ۱۵ تا۱۶سال بیان کرد .


وی گفت:درحال حاضر روزانه۷۵۰هواپیما - حدود۴۰۰فروند در فضای کشور و بیش از۳۰۰هواپیما در داخل کشور - رفت وآمد می‌کنند که کنترل کردن روزانه آنها کار ساده‌ای نیست .


معاون وزیر راه، بازرسی ،شفاف‌سازی و مدیریت سیستم را سه شعار سازمان هواپیمایی بین‌المللی (ایکائو) درسال جاری بیان کرد و افزود: سازمان هواپیمایی کشوری پیوسته به دنبال یافتن نقائص و رفع آنها است .


وی همچنین در پاسخ به پرسشی درخصوص پرواز برخی هواپیماها با نقص فنی گفت : هیچ هواپیمایی با نقص فنی از روی باند بلند نمی‌شود.


نیارکی تصریح کرد : بروز برخی مشکلات همچون ایجاد اشکال در سیستم ناوبری و یا برخورد پرنده با هواپیما برخی علل بروز نقص‌های فنی هواپیماها در آسمان است .


معاون وزیر راه درعین حال معتقداست که۹۵درصد سوانح هوایی ناشی از خطای انسانی است .


وی در پاسخ برخی خبرنگاران مبنی بر وقوع برخی مسائل هوایی موجب ایجاد ذهنیت منفی درباره سفر با هواپیما ساخت کشورهای شرق می‌شود ، در تفاوت هواپیماهای ساخت شرق و غرب جهان گفت: تمامی هواپیماهای کشور تابع استانداردهای جهانی است و هیچ تفاوتی میان هواپیماهای ساخت کشورهای شرقی وغربی نیست .


نیارکی با طرح این پرسش که چرا باید مردم به دنبال علت بررسی سانحه‌های هوایی باشند،تصریح کرد: دراین خصوص باید متخصصان و آگاهان از هواپیما به دنبال جواب باشند.


وی درعین حال گفت که بررسی سانحه به این دلیل نیست که به دنبال ملامت برخی افراد باشیم بلکه هدف اصلی شناسایی عوامل حادثه ساز و ارایه راهکارهایی برای رفع این مسائل است .


معاون وزیر راه درخصوص ادغام شرکتهای کوچک هواپیمایی در قالب شرکتهای بزرگ گفت : این اقدام با هدف بالابردن سطح کارایی و افزایش کیفی فعالیتهای هوایی در کشور صورت می‌گیرد .


نیارکی درپاسخ به پرسشی مبنی براینکه چه تعداد از شرکتها قرار است در قالب شرکتی بزرگ فعال شوند،افزود:این موضوع بستگی تصمیم شرکتهای کوچک هواپیمایی دارد .


رییس هواپیمایی کشوری با بیان اینکه هم اکنون در بسیاری از نقاط جهان فعالیتهای هوایی توسط شرکتهای بزرگ هواپیمایی صورت می‌گیرد، افزود: به هر میزان سازگاری شرکتهای داخلی بیشتر باشد احتمال نزدیک تر تشکیل این شرکتها بیشتر می‌شود.


وی عواملی چون میزان سرمایه،تعداد ناوگان،مدیریت ، تعداد پرسنل و امکانات جانبی و خدماتی را در ایجاد شرکتهای بزرگ هواپیمایی موثر بر شمرد .


نیارکی در خصوص نقش سازمان هواپیمایی کشوری در روند ایجاد شرکتهای بزرگ هواپیمایی گفت : این سازمان علاوه بر برعهده گرفتن مدیریت این فعالیتها ، شرکتهای متقاضی تسهیلات از حساب ذخیره ارزی به بانکها معرفی می کند.


وی در پاسخ به پرسشی در خصوص جذب برخی خلبانان در دیگر کشورها گفت: تربیت خلبان جزو وظایف هواپیمایی کشوری است و با توجه به توانمندیهای موجود ، فعال شدن خلبانان ایرانی در دیگر نقاط جهان به نوعی صادرات در تخصص و آموزش است .


نیارکی درباره وضعیت سیستم‌های راداری در فرودگاههای کشور گفت :درحال حاضر تمامی فرودگاههای کشور به سیستم دستگاههای ناوبری و هدایت هواپیما فعال می‌باشند .


 درحال حاضر هیچ شرکت هواپیمایی خارجی اجازه تردد در داخل کشور و جابجایی میهمانان خارجی را ندارند، عبارتی بود که نیارکی در پاسخ به پرسش خبرنگاری ارائه کرد و افزود: شرکتهای داخلی این توانمندی را دارند و نیازی به خارجی‌ها نیست .


وی درباره روند اجرایی شدن خصوصی‌سازی دربخش حمل ونقل هوایی گفت: شرکتهای دولتی هواپیمایی که تعداد محدودی را نیز دربر می‌گیرند در حال انجام مراحل مطالعاتی و انجام مقدمات خصوصی‌سازی در جهت اجرای دستورات و بخشنامه‌های دولت هستند .


نیارکی درباره چگونگی بکارگیری هواپیمای یاک۴۰گفت : درزمان حاضر این هواپیما در فضای کشور مورد استفاده قرار نمی‌گیرد .



www.irna.ir


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد