مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

حمله به ایرباس ایرانی در خلیج فارس، بدترین حادثه هوایی

یک موسسه تحقیقاتی هلند اعلام کرد که سال ‪ ۲۰۰۶‬میلادی از جمله امن‌ترین سالها برای مسافرت هوایی بوده است.

به گزارش ایرنا، موسسه «شبکه امنیت هوانوردی» هلند اعلام کرد: از مجموع میلیون‌ها ساعت پرواز سالانه در خطوط مختلف هوایی دنیا، در سال ‪ ۲۰۰۶‬میلادی در مجموع فقط ‪ ۲۷‬سانحه هوایی رخ داد که ‪ ۸۹۲‬نفر در آن کشته شدند.

این گزارش حاکی است که از مجموع آمار مذکور ‪ ۸۸۸‬نفر از کشته‌شدگان جزو سرنشینان هواپیما و ‪ ۴‬نفر از قربانیان نیز از ساکنان زمینی بودند.

همچنین در آمار مقایسه‌ای که این موسسه از سال ‪ ۱۹۴۳‬تاکنون جمع‌آوری کرده، در ده‌سال اخیر نیز بطور میانگین سالانه حدود ‪ ۳۶‬سانحه هوایی در جهان روی داده است که در آن بطور متوسط هر سال یک هزار و ‪ ۵‬نفر کشته شده‌اند.

این گزارش حاکی است، بر پایه این آمار روند سوانح هوایی در همه نقاط جهان بجز قاره آفریقا، در سالهای اخیر کاهش یافته است.

در قاره آفریقا که تنها سه درصد از مجموع کل پروازهای دنیا در آن انجام می‌شود، نرخ سوانح هوایی حدود ‪ ۱۸/۵‬درصد است و به این خاطر در گزارش مذکور، این قاره جزو بدترین مناطق پروازی در سال ‪ ۲۰۰۶‬تلقی شده است.

از سوی دیگر در زمینه هواپیماربایی هم بنا به این گزارش در سال ‪۲۰۰۶‬ میلادی تنها سه فقره اقدام صورت گرفته است و این روند در سالهای اخیر هم کاهش نزولی داشته است به حدی که میانگین سالانه آن حدود ‪ ۵/۶‬درصد از مجموع کل پروازهای ‪ ۵‬ساله اخیر را شامل می‌شود.

همچنین بنا به نتایج این تحقیقات، بیشترین سقوط هوایی در سال ‪۲۰۰۶‬ متعلق به هواپیماهای آنتونوف بویژه مدل‌های ‪ ۳۲، ۲۸ ،۲۶ ،۲۴ ،۱۲، ۲‬و ‪ ۷۲-۷۴‬بوده است و پس از آن هواپیماهای ایلیوشین، توپولوف، فوکر و ایرباس آ-‪ ۳۲۰‬در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

در این گزارش همچنین از سقوط هواپیمای ایلیوشین ‪ ۷۶‬حامل پرسنل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مسیر زاهدان به کرمان به عنوان یکی از ده مورد بدترین سوانح هوایی در آسیا نام برده شده است.

به علاوه در گزارش مذکور ساقط شدن یک فروند هواپیمای ایرباس ایرانی در آبهای خلیج فارس توسط ناو آمریکایی یواس‌اس وینسنز هم به عنوان بدترین سانحه هوایی در آبهای بین‌المللی اعلام شده است.


منبع:بازتاب
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد