مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

سرلشکر شهید منصور ستاری

 

سرلشکر شهید منصور ستاری درسال 1327 در روستای ولی آباد ورامین دیده به جهان گشود . وی پس از اخذ دیپلم متوسطه در سال 1346 وارد دانشکده افسری شد و در پایان با درجه ستوان دومی از دانشگاه فارغ التحصیل شد در کنکور سال 1354 در رشته برق و الکترونیک قبول شد .

 

بعد از انقلاب و شروع جنگ تحمیلی همانند دیگر دلاوران برای دفاع از میهن پا به میدان نبرد گذاشت . طرح های ایشان در سیستم پدافند هوایی و راداری نیروی هوایی توانایی نیروی هوایی را در سرنگونی هواپیما های دشمن دو چندان کرد . در سال 1362 به سمت معاون عملیات پدافند نیروی هوایی ارتش منصوب گردید و پس از آن به رغم تلاش های ایشان به سمت معاونت طرح و برنامه ریزی نیروی هوایی منصوب گردید و بالاخره در سال 1365 به سمت فرماندهی نیروی هوایی ارتش جمهوری ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب گردید و تا زمان شهادت عهده دار این مسئولیت بود .

 سرلشکر شهید منصور ستاری در ۱۵ دی ماه سال ۱۳۷۳ مصادف با  سالروز میلاد امام حسین در لباس آبی نیروی هوایی به همره یازده نفر از پرسنل نیروی هوایی به دیدار مولایش شتافت .

یادش گرامی روحش شاد .

 

نظرات 1 + ارسال نظر
محمدرضا شنبه 24 فروردین 1387 ساعت 09:09 ق.ظ

سام محمد آقا .
ممکن است اطلاعاتی در مورد نحوه شهادت شهید ستاری بیان کنید . آیا به نظر شما خرابکاری در هواپیمای سی ۱۳۰ حامل ایشان عامل این فاجعه نبود ؟ این رویداد کاملا با رویداد هواپپمای سی۱۳۰ حامل ۵ فرمانده شهید ارتش و سپاه در سال ۶۰ ( شهید فکوری - شهید نامجو - شهید حهان آرا ........) یکسان است .
ممنون و سپاسگزار

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد