مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

واکنش روسیه به تحریم شرکت‌های روسی

روسیه تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه برخی شرکت‌های روسی را، که واشنگتن می‌گوید در برنامه‌های تسلیحانی ایران و سوریه همکاری کرده‌اند، غیرقانونی و بی‌پایه خوانده است.

به گزارش «بی.بی.سی»، وزارت امور خارجه روسیه روز شنبه 6 ژانویه (شانزدهم دی ماه) در واکنشی انتقادی نسبت به اقدام دولت آمریکا اعلام کرده است: این اولین بار نیست که ایالات متحده به اقدامات غیرقانونی متوسل می‌شود تا قوانین داخلی خود را بر شرکت‌های خارجی تحمیل کرده و آنها را وادار به تبعیت از مقررات آمریکا کند.

واشنگتن روز جمعه از اعمال تحریم علیه 23 شرکت خارجی از جمله آنها شرکت‌های روسی، چینی و کره شمالی که به گفته مقام‌های آمریکایی با برنامه‌های موشکی و تسلیحاتی ایران و سوریه همکاری کرده‌اند، خبر داد.

این تصمیم دولت آمریکا، واکنش تند دولت روسیه و انتقاد شرکت‌هایی نظیر شرکت دولتی روسوبورون اکسپورت را (Rosoboron export)، که از بزرگترین صادرکنندگان تسلیحات در جهان به شمار می‌رود، برانگیخت.

وزارت امور خارجه روسیه گفته آمریکا پیش از این نیز چنین تحریم‌هایی را علیه شرکت‌های روسی (مثل شرکت هواپیماسازی سوخوی) اعمال کرده بود که در نهایت مجبور به لغو آنها شد، اما یک بار دیگر این «دور باطل» را تکرار کرده است.

شرکت‌های روسی «روسوبورون اکسپورت» و «سوخوی» پیش از این در تابستان سال گذشته میلادی (اوت 2006) نیز از سوی آمریکا تحریم شده بودند.

بیانیه وزارت خارجه روسیه نوشته در نهایت همه این تصمیمات مشکل داخلی مقام‌های آمریکایی است و افزوده: این اقدام‌های حکومت آمریکا که با انگیزه سیاسی انجام می‌شود، هم این کشور و هم شرکت‌های آمریکایی را از همکاری با شرکت‌های پیشرو ما محروم می‌کند. این چیزی است که در زبان تجارت و بازرگانی به آن، موقعیت از دست رفته می‌گویند.
منبع:بازتاب

نظرات 1 + ارسال نظر
خواننده ی دائمی دوشنبه 18 دی 1385 ساعت 01:12 ق.ظ

ممنون!بسیار مفید بود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد