مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

اولین نمایش عمومی جنگنده چینی

هواپیمای جنگنده نسل جدید و بومی چین جیان-10 Jian-10 روز جمعه در پکن کار خود را آغاز کرد. یک فیلم پنج دقیقه‌ای چگونگی نشست و برخواست، شلیک موشک و پرواز جمعی این هواپیما را به تصویر کشید. همچنین شرکت صنایع هوایی چین 1 China Aviation Industry Corporation I (AVIC I) که هفت سال برای توسعه این هواپیمای جنگنده، موتور توربوفن تای‌هانگ Taihang و موشک هوابه‌هوای نسل جدید آن وقت صرف کرده است از مدل تک سرنشین Jian-10 پرده‌برداری کرد. این هواپیمای چند منظوره در دو مدل تک سرنشین و دو سرنشین تولید شده است. به گفته گنگ روگوانگ، قائم مقام شرکت AVIC I چین چهارمین کشور دنیاست که خود به تنهایی جنگنده‌ای پیشرفته با موتور و موشک تولید می‌کند.


جنگنده Jian-10 و موتور توربوفن تای‌هانگ هر دو نوید بخش نسل سوم از جنگنده‌ها و موتورهای چین می‌باشند. به گفته ناظران خارجی عملکرد این جنگنده با جنگنده‌های نسل چهارم ایالات متحده قابل قیاس نیست اما طراحی پایه و ابزارآلات بومی آن با جنگنده‌های متداول غرب قابل مقایسه است.


موشک هوابه‌هوای جدید نیروی هوایی چین از نسل چهارم است و توانایی انهدام اهداف در خارج از محدوده دید و حمله همزمان به چند هدف را دارا می‌باشد و بعد از شلیک احتیاجی به هدایت ندارد.


شرکت AVIC I مهمترین تولیدکننده هواپیما در چین است که درسال 2006 26/10 میلیارد دلار درآمد داشته است. این شرکت تا کنون 1500 هواپیما، 50000 موتور هواپیما و بیش از 10000 موشک تولید کرده است.


www.english.people.com.cn


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد