مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

بازتاب های اقدامات جسورانه چینی ها

موشک فضایی چین تکنولوژی ساده‌ای داشته است

لندن- به گفته متخصصین، فنآوری موشکی که چین برای انهدام یک فروند ماهواره هواشناسی خود در ارتفاع 800 کیلومتر زمین استفاده کرد ساده بوده است. به گفته خانم لارا گرگو از اتحادیه دانشمندان متعهد در کمبریج در ایالت ماساچوست، فنآوری این کار پیچیده نیست و مانند شلیک موشک به یک هدف زمینی است. به گفته وی این فنآوری در اختیار بسیاری از کشورها هست. پیش از چین فقط ایالات متحده و روسیه این کار را انجام داده بودند.


به گفته خانم گرگو، فنآوری موشکهای ضدماهواره براساس انرژی جنبشی است؛ به این معنی که هیچ کلاهک انفجاری بر روی موشک قرار ندارد و هدف صرفاً در اثر سرعت بالای برخورد با موشک از بین می‌رود.


وی گفت:«اصولاً هر کشوری که بتواند یک ماهواره در مدار قرار دهد می‌تواند آنرا منهدم هم بکند.»


به گفته وی راکت مورد استفاده احتمالاً یک موشک بالستیک میانبرد بوده است. تنها مشکل در این بین چگونگی مورد اصابت قرار دادن یک ماهواره به عرض 5/1 متر در آن ارتفاع است. به گفته این متخصص هدایت صرف از زمین برای اینکار کافی نیست و موشک می‌بایست تا زمان برخورد به نحوی از هدف اطلاعاتی را به زمین مخابره کند و مسیر خود را تصحیح کند.


«با توجه به سرعت بسیار بالای موشک و ماهواره، یک وزنه 10 کیلوگرمی هم می‌تواند باعث از بین رفتن ماهواره شود. این راه ساده‌ترین و مؤثرترین راه برای از بین بردن ماهواره است. با این حال زباله‌های بجا مانده از این برخورد بسیار مخاطره آمیز است.»


www.dailyindia.com


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد