مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مصاحبه یک نشریه ایتالیایی با انوشه انصاری نخستین زن جهانگرد فضای

 


 انوشه انصاری  نخستین زن جهانگرد که به فضا سفر کرد درمصاحبه با یک هفته‌نامه ایتالیایی گفت  به عنوان اولین جهانگرد فضایی ایرانی به سیاستمداران توصیه می‌کنم که در مدار زمین چرخی بزنند.
نشریه مگزین  ضمیمه هفتگی روزنامه کوریره دلاسرا درآخرین شماره خود در گزارشی می‌نویسد : انوشه انصاری نخستین فضانورد ایرانی تبار و اولین زنی است که به‌هزینه شخصی خود عازم فضا شده است. این خانم۴۰ساله متولد ایران ، تاجر و میلیاردر است و در سپتامبر گذشته با صرف۲۳میلیون یورو موفق شد به فضا برود.


انصاری در سال۱۹۸۴از ایران به آمریکا مهاجرت کرد و پس ازایجاد یک شرکت ارتباطات و مخابرات به همراهی شوهرش در سال۱۹۹۳به ثروت و شهرت رسید.


انصاری که مورد علاقه فراوان زنان جوان ایرانی قرار دارد، می‌گوید : من با دو پرچم ایران و آمریکا به فضا رفتم. قصد داشتم به‌مردم نشان دهم که بر خلاف آنچه می‌گویند در ایران همه چیز بد نیست .


اکثرایرانی‌های مهاجر درآمریکا شدیدا برای پنهان کردن هویت خود تلاش می‌کنند و به دلیل مشکلات سیاسی بین دو کشوراز ایرانی بودن خود خجالت می کشند.


انصاری می‌افزاید : به‌اعتقاد من اینها افرادی بزدل و فرصت طلب هستند.


وی در خصوص بحران در روابط ایران و آمریکا نیز گفت : تنش‌های موجود مرا نگران می‌کند واگر مساله حل نشود ، شمار زیادی از افراد بیگناه قربانی خواهند شد.


بنوشته مگزین انصاری در ادامه تاکید می‌کند که  غرب باید از مخالفت با مباحثی مانند حجاب اسلامی دست بر دارد ، اما فمینیست‌های ایرانی از انصاری انتقاد کرده و می‌گویند که او می‌توانست۳۰میلیون دلار هزینه سفر فضایی خود را صرف کمک به زنان تنگدست کشورش کند.


www.irna.ir


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد