مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

هواپیمای C-130J برای عملیات جهانی مناسب نیست

براساس یکی از گزاشهای آزمایش تسلیحات پننتاگون، هواپیمای ترابری C-130J به علت وجود نقص در سیستم دفاع موشکی خود برای عملیات جهانی مناسب نیست. براساس این گزارش سیستم دفاع موشکی این هواپیما در مقابل موشکهای ضدهواپیمایی که هم‌اکنون در عراق توسط شورشیان بکار می‌رود مشکلی ندارد اما در مقابل سیستمهای پیشرفته‌تر نظیر آنچه در اختیار چین، کره شمالی و ایران است آسیب‌پذیر بوده و استفاده از آن با خطر همراه است.


مشکل دیگری که به این هواپیما وارد است عدم توانایی انداختن چترباز در پرواز جمعی است زیرا به خاطر مسائل ایمنی، در زمانی که فاصله هواپیماها از حد معینی کمتر باشد دریچه خروج هواپیما باز نمی‌شود. همچنین در این گزارش آمده که یکی از سیستمهای هشدار دهنده این هواپیما بعضاً بی‌دلیل اخطار می‌دهد.


هم اکنون چهار فروند از این هواپیما در عراق می‌باشند.


سال گذشته نیروی‌هوایی ایالات متحده این هواپیما را از نظر عملیاتی توانمند ارزیابی کرد. قرار است تا سال 2008، 60 فروند C-130J جدید به ارزش 4 میلیارد دلار به نیروی هوایی تحویل شود. همچنین تا پیش از این پنتاگون اجازه خرید 30 فروند دیگر تا سال 2013 را نیز داده بود. با این گزارش احتمال دارد در تعداد سفارشهای تغییر ایجاد شود.


www.aero-news.net


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد