مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

القاعده مسئولیت سرنگونی بالگرد آمریکا در عراق را برعهده گرفت

القاعده مسئولیت سرنگونی بالگرد آمریکا در عراق را برعهده گرفت

خبرگزاری فارس: شبکه تروریستی القاعده در عراق امروز مسئولیت سرنگونی بالگرد ارتش آمریکا را که به مرگ 12 سرباز آمریکایی منجر شد، برعهده گرفت.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه از دبی، شاخه شبکه القاعده در عراق اعلام کرد که بالگرد ارتش آمریکا را در شمال بغداد سرنگون کرده است.
این سازمان در بیانیه‌ای که در یکی از پایگاه‌های اینترنتی منتشر کرد، تاکید کرده است که یگان دفاع هوایی این سازمان ساعت 3 بعدازظهر روز شنبه در منطقه "بحراز" در استان دیاله عملیات کمین انجام داد و موفق به سرنگونی این بالگرد بلک هاوک شد.
در این بیانیه آمده است: «پس از آن درگیری‌ با صلیبیون درگرفت و به نابودی کامل دو خودروی زرهی از نوع "هاموی" و کشته‌ شدن سرنشینان آن انجامید.»
پیش از این یکی از مقامات ارشد وزارت دفاع آمریکا علت احتمالی سقوط بالگرد ارتش این کشور در عراق و کشته شدن 12 سرباز این کشور را اصابت موشک‌های قابل حمل توسط انسان موسوم به موشک‌های دوش‌پرتاب به این بالگرد عنوان کرد.
این مقام که خواست نامش فاش نشود، افزود: «برخی از گزارش‌های رسیده از عوامل عملیاتی مؤید این امر است که این بالگرد هدف قرار گرفته و ممکن است هدف موشک دوش‌پرتاب قرار گرفته باشد.»
این گزارش در حالی انتشار می‌یابد که پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) پیش از این اعلام کرد که تحقیقات اولیه درباره علت سقوط بالگرد "بلک هاوک UH-60" در شمال بغداد در جریان است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد