مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

ایران طی رزمایشی موشک "زلزال" و "فجر-5"

خبرگزاری «نووستی» / ایران طی رزمایشی که از روز یکشنبه آغاز شده است، موشک "زلزال" با برد 350 کیلومتر و "فجر-5" با برد 70 کیلومتر را پرتاب نمود.

خبرگزاری فارس روز سه شنبه به نقل از نمایندگان بلند پایه نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اطلاع داد که پرتاب موشک ها موفقیت آمیز بود.

مانور پنج روزه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، در استان سمنان برگزار می شود.

پیشتر نماینده سپاه پاسداران اطلاع داده بود: "هدف از برگزاری رزمایش، ارزیابی از پتانسیل دفاعی و تهاجمی موشک هاست".

این اولین پرتاب موشک از سوی ایران پس از اعمال تحریم شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه این کشور در اواخر دسامبر 2006 میلادی در رابطه با برنامه هسته ای ایران بود.
دیپلماسی موشکی 
سالانه ایران از تحریمات اعمال شده در حدود 2 میلیارد دلار خسارت می بیند

ایران به مانور سه روزه خود پایان می دهد. این مانورهای نظامی برای نشان دادن آمادگی دفع هر گونه تعرض به خاک این کشور انجام شده اند. احتمال مناقشه نظامی از نظر بسیاری از ناظران به خاطر اعزام یک ناو هواپیمابر آمریکایی به خلیج فارس بیشتر به واقعیت نزدیک می شود. تحلیلگران به حالت تهاجمی "روبرت گیتس" وزیر دفاع جدید آمریکا اشاره می کنند که معتقد است که مذاکره با ایران اشتباه است.

چند هفته به پایان مهلت داده شده به تهران از سوی جامعه بین المللی بیشتر باقی نمانده است. در ماه دسامبر سال گذشته شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه ای را صادر نمود که ایران را موظف ساخته که طی 60 روز کلیه امور هسته ای خویش از جمله غنی سازی اورانیوم را متوقف سازد.اما ایران از این کار خودداری نموده و بعلاوه تهران از ورود 38 مامور آژانس بین المللی انرژی اتمی  نیز جلوگیری بعمل خواهد آورد.

در این میان بر اساس نتایج و گزارشات آنها ریس آژانس باید گزارشی از نحوه اجرای قطعنامه توسط ایران که روز 23 دسامبر صادر شد را به شورای امنیت ارائه نماید. "محمود احمدی نژاد" رییس جمهور ایران در همین زمان فهماند که قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد برنامه هسته ای ایران را متوقف نخواهد کرد.

جمهوری اسلامی در حاشیه حاد شدن اوضاع دیروز موشک برد کوتاه خود را آزمایش کرد. به موازات آن از ایران علائمی داده شد که این کشور برای مذاکرات آماده است. از جمله درباره برنامه تشکیل گروه جدیدی از مذاکره کنندگان که از نظر تفکر میانه روتر هستند اخباری به گوش می رسد که پاسخ گوی حل بحران پیرامون پرونده هسته ای ایران خواهند بود. بنا به گزارش روزنامه عربی زبان "الشرق الاوسط" چاپ لندن ریاست این گروه ممکن است بر عهده "محمد موسویان" یکی از مذاکره کنندگان عمده ایرانی باشد که یکی از همقطاران نزدیک " علی اکبر هاشمی رفسنجانی" رییس جمهور اسبق ایران باشد. در ضمن هاشمی اخیرا بعد از کسب رای به مراتب بیشتر در مبارزه بر سر کسب کرسی ریاست مجلس خبرگان  با آیت الله " محمد تقی مصباح یزدی"- معلم معنوی رییس جمهور فعلی ایران- به صحنه سیاسی بازگشته است.

همراه با رفسنجانی هواخواهان وی یعنی محافظه کاران میانه رو و همچنین اصلاح طلبان نیز به صحنه بازگشته اند. این امر بعد از پیروزی قانع کننده آنها در انتخابات شوراهای شهر و روستا و مجلس خبرگان که در ماه دسامبر سال گذشته برگزار شد میسر شده است. نتایج این انتخابات را کارشناسان به عنوان رای عدم اعتماد به سیاست محافظه کاران تندرو به رهبری احمدی نژاد تلقی می کنند. در این رابطه تغییر دیدگاه مقامات عالیرتبه ایران به نظر می رسد که بیشتر به خاطر عدم رضایت جامعه از حکومت اجرایی کشوری است تا واکنش بر تهدید خارجی.

آنطور که ناظران خاطر نشان می کنند ایرانی ها از دسته ای که به قول های خود در زمینه اجتماعی عمل نمی کند سر خورده شده اند. چرا که احمدی نژاد بعنوان رهبر "فقرا" به روی کار آمد و قول برابری و نیکوکاری داده بود. سخنان وی مبنی بر اینکه "حتی 10 قطعنامه در سیاست و اقتصاد ایران تاثیر نخواهد گذاشت" دیگر به اندازه سابق در میان توده مردم و رجال سیاسی میانه رو و تجار کلان کشور خوشبینانه به نظر نمی رسد.

این دسته اخیر از هشدار "کاندولیزا رایس" وزیر امور خارجه آمریکا نگران شده اند که از کمپانی های خارجی خواسته که با در نظر گرفتن تشدید تحریمات احتمالی با ایران وارد معامله نشوند. بعنوان مثال نشریه فرانسوی" موند" گزارش داد که در چارچوب مباحث بودجه سال آینده ایران گزارش محرمانه ای به مسئولین ایرانی ارائه شده که طبق آن خسارات سالانه کشور از تحریمات به 2 میلیارد دلار می رسد.

"ایوان گروشکوف"، "نزاویسیمایا گازیتا"
منبع:انجمن هوافضا
نظرات 3 + ارسال نظر
تنهاترین تنهایان چهارشنبه 4 بهمن 1385 ساعت 01:40 ب.ظ http://tanhatarinetanhayan.blogsky.com

به نام تنــهاتـرین تنــها
0000000000000000
سلام دوست عزیز وبلاگ نویس
از باب استعاره نیست اگر عاشورا را قلب تاریخ گفته اند
زمان هر سال در محرم تجدید می شود و حیات انسان هر بار در سید الشهدا ...
آغاز ماه عزای حسین بن علی (ع) و یارانش بر شما تسلیت باد
فقط خواستم بگم هرکس پیش شما آمد و گفت کربلا خیلی قشنگه راست گفته راست
و در آخر :
شما رو به خدا ، خدا رو فراموش نکنید ...
التماس دعا
در پناه حضرت دوست همیشه شاد باشید و امیدوار.
0000000000000000000000000000000000000
__________________امضاء : تنــهاتـرین تنــهایـان

زکریا محمد کریمی چهارشنبه 4 بهمن 1385 ساعت 10:50 ب.ظ http://www.kurdspace.blogfa.com

با سلام دوست عزیز امید وارم که در ارائه مقالات و خبرهای تازه تر موفق باشید و همچنین در کارهای علمی و تحقیقاتی
اگر مایل به تبادل لینک د همکاری هستید بنده را مطلع فرمایید .
با تشکر :مدیر kurdspace

سید محمد موسوی شنبه 7 بهمن 1385 ساعت 09:39 ق.ظ http://bijar-az.blogsky.com

سلام
دوست عزیز وبلاگ جالبی داری٬ومطالب جالبی هم درج فرمودی .
جدید ترین اخبارپیرامون آذربایجان را هم دروبلاگ بیجار ببینید

ومن الله توفیق

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد