مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

بهینه سازی ارابه فرود هواپیماهای نظامی در اسراییل

بهینه سازی ارابه فرود هواپیماهای نظامی در اسراییل 
سلام . نیروی هوایی اسراییل تصمیم به انجام تغییرات جدید به روی هواپیماهای نظامی خود و بهینه سازی دوباره آنان دارد . این تغییرات در ارابه فرود هواپیماهای نظامی صورت خواهد گرفت تا آنان از توانایی های بیشتر برای به پرواز درآمدن و یا فرود به روی باند های کوتاه و یا آسیب دیده  برخوردار شوند . در حال حاضر دو نمونه از هواپیماهای F_16A نیروی هوایی اسراییل برای تحقیقات در این زمینه گزینش شده اند و و بروی آنان تغییراتی برای کارایی بیشتر انجام پذیرفته است در همین حال اسراییل در حال مذاکره با ایالات متحده برای کسب اطلاعات لازم از سیستم ارابه فرود هواپیماهای ناو نشین این کشور  و در حقیقت در حال گزینش وسایل و قطعات مورد نیاز خود برای خرید و استفاده در این طرح از ایالات متحده میباشد .  بعد از پایان مراحل تحقیقاتی در این زمینه هواپیماهای F_16 و F_15 و به احتمال بسیار دیگر هواپیماهای نیروی هوایی اسراییل با انجام تغییرات در ارابه فرود و یا تعویض کامل ارابه فرود خود بهینه سازی خواهند شد . بنا بر اظهار مقامات نیروی هوایی اسراییل این طرح مانند دیگر طرح های تحقیقاتی این نیرو  میباشد و از اولویت ویژه برخوردار نیست و این تمرینات برای آمادگی خلبانان است اما مبلغ اختصاص داده شده برای انجام این تحقیقات و تعجیل در اتمام سریع مراحل تحقیقاتی این طرح نشان از اهمیت این طرح برای مقامات نیروی هوایی اسراییل دارد . از دلایلی که برای این طرح عنوان شده است نارضایتی اسراییل از طرح سیستم پدافند موشکی پیکان(=Arrow) است که نتوانسته انتظارات این کشور را تامین نماید و  تهدید موشکهای شهاب 3 از جانب ایران مقامات دولت اسراییل با توجه به اینکه نیروی هوایی و هواپیماهای این کشور مهمترین بازوی دفاعی اسراییل است و در صورت آسیب دیدن پایگاه ها و فرودگاهای این کشور و ایجاد مشکل در استفاده کامل امکانات نیروی هوایی اسراییل بخش عمده ای از توان این کشور را از خدمت خارج خواهد شد برای اقدامات پیش گیرانه اقدام نموده اند تا هواپیماهای این کشور بتوانند از باند های اسیب دیده و ... به پرواز درآیند. از دلایل دیگر عنوان شده برای اینکه این اقدامات برای آمادگی خلبانان نیروی هوایی اسراییل نیست انجام این آزمایش و تحقیقات از جانب تعداد معدودی از خلبانان با تجربه نیروی هوایی اسراییل است . مبلغ در نظر گرفته شده برای انجام این تحقیقات 40 ملیون دلار است و پیش بینی میشود در 5 سال آینده این طرح به طور کامل در نیروی هوایی اسراییل به اتمام رسد بودجه در نظر گرفته شده برای این بهینه سازی 450 ملیون دلار است .

شما به دیدن تصاویر مراحل تحقیقاتی این طرح دعوت مینمایم :

دو فروند هواپیما F_16A قبل از انجام پرواز و فرود تحقیقاتی در یکی از پایگاهای رزرو ارتش اسراییل در صحرای نقب :



یک هواپیمای F_16A  قبل از پرواز :





دو فروند هواپیمایF_16A در نظر گرفته شده برای تحقیقات در هنگام پرواز :



نمونه اول از هواپیمای تحقیقاتی F_16A که در آن تمهیداتی برای انجام نشست و برخاست بهتر در باندهای کوچک در نظر گرفته شده است :

این هواپیما در حال برخاست از روی باند :



این هواپیما در حال انجام مراحل فرود بروی باند :







نمونه دوم از هواپیمای تحقیقاتی F-16A که در آن تمهیداتی برای انجام نشست و برخاست از باند های آسیب دیده در نظر گرفته شده است :







نکته مرتبط با موضوع :
دلایل موجود نشان از آن دارد که سیستم پدافند موشکی پیکان(=Arrow) در آینده نزدیک ( = 5 سال آینده) توانایی مقابله مناسب و قابل اطمینان در برابر موشک شهاب3 را ندارد و این طرح موازی و هزینه بر در کنار سیستم پدافند موشکی پیکان(=Arrow) طرحی میان مدت برای مقابله با تهدیدات موشک شهاب 3 میباشد .

مبدا خبر: http://www.Ynetnews.com
تاریخ خبر : 26 می 2006
مبدا تصاویر: http://www.Fresh.co.il
(با تشکر از برخیا عمیران-انجمن هوافضا)
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد