مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

اخبار هوایی روز

خبرهای داغ 3 بهمن(برقراری پرواز مستقیم بین تهران - کاراکاس) 
سیاتل
همکاری جدید بوئینگ و GE



کمپانی بوئینگ برای تکمیل هواپیماهای خود، قراردادی به ارزش 34/5 میلیارد دلار برای 39 موتور با جنرال الکتریک منعقد می‌سازد. این قرارداد شامل 7 موتور برای B777-300ER، 8 موتور برای B777 و 24 موتور برای مدل B737-800s می‌باشد.
این سفارش در لیست سفارشهای سال گذشته‌ی بوئینگ قرار دارد و تحویل آن از سال 2008 آغاز و تا سال 2010 ادامه می‌یابد.



منبع خبر: www.aeroworldnet.com
لینک خبر: http://avia.ir/Default.asp?@=4161&T=همکاری%20جدید%20بوئینگ%20و%20GE

____________________________________________________________________________________________________________________

خبرگزاری فارس
تایوان به هدفی برای 900 موشک چینی تبدیل شده‌است!



چین قصد دارد در صورت اعلام استقلال تایوان، آن کشور را مورد حمله موشک های خود قرار دهد و به همین منظور 900 موشک بالستیک را به سوی تایوان نشانه رفته است.
به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک مقام اطلاعاتی آمریکا که خواست نامش فاش نشود گفت طبق اسناد وزارت دفاع آمریکا این موشک‌ها بردی بین 500 تا 1000 کیلومتر داشته و تعداد آنها نیز دائماً در حال افزایش است.
مقامات وزارت دفاع تایوان اعلام کردند سه پایگاه راکت‌های ضدموشک پاتریوت این کشور، که هریک از آنها شامل 200 موشک می‌باشد، نمی توانند از تایوان در مقابل حملات گسترده موشکی چین حفاظت کنند. طبق این اعلامیه 900 موشک چینی می توانند ظرف 10 ساعت کلیه شبکه های ارتباطی، حمل و نقل و فرماندهی مرکزی این کشور را نابود کنند.
پکن از سال 1949 که تایوان به دنبال جنگ داخلی از چین جدا شد، همواره آن را بخشی از سرزمین خود قلمداد کرده و بارها تهدید کرده بود که در صورت اعلام استقلال رسمی تایوان، به این کشور حمله نظامی خواهد کرد.



منبع خبر: www.farsnews.ir
لینک خبر: http://avia.ir/Default.asp?@=4159&T=تایوان%20به%20هدفی%20برای%20900%20موشک%20چینی%20تبدیل%20شده‌است!

____________________________________________________________________________________________________________________

بریتیش ایرویز خواستار جلوگیری از اعتصاب احتمالی خدمه پرواز این شرکت شد  


شرکت هواپیمایی انگلیسی بریتیش ایرویز روز دوشنبه از چند مقام واسطه خواست تا از وقوع اعتصاب احتمالی خدمه پرواز این شرکت جلوگیری کنند.
شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان با اعلام این خبر افزود، شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز اعلام کرده است که قصد دارد از یک واسطه بخواهد تا مقدمات گفت وگو با اتحادیه کارگری را به منظور جلوگیری از طرح اعتصاب خدمه پرواز که قرار است آخر ماه میلادی انجام شود، فراهم آورد.
شرکت بریتیش ایرویز افزود که از شرکت آکاس خواسته است تا از طرح اعتصاب۳روزه خدمه پرواز که گفته می‌شود به خاطر اعتراض به شرایط نا مناسب مرخصی، حقوق و غیره برنامه ریزی شده است، جلوگیری کند. مقامات خط هوایی مذکور امروز با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که مایل هستند مسولان شرکت آکاس را درهر زمانی ملاقات کنند تا راهی برای حل وفصل اختلافات بیابند و به این ترتیب از بروز هرگونه اختلال در صدها پرواز و امور مربوط به هزاران مشتری جلوگیری کنند.
بنا براین گزارش، خدمه و مهمانداران خطوط هوایی بریتیش ایرویز پس از به بن بست رسیدن مذاکرات میان اتحادیه و مدیریت شرکت مذکور، قرار است از تاریخ۲۹تا۳۱ژانویه اعتصاب کنند.
همچنین گفته می‌شود که اگر تا تاریخ اعتصاب مذکور اختلاف‌های موجود میان مدیران و کارکنان حل نشود، احتمال دارد که یک اعتصاب۲روزه دیگر نیز در ماه فوریه صورت گیرد.
ویلی والش مدیر اجرایی بریتیش ایرویز درخصوص اعتصاب مذکور گفت:
این اعتصاب غیرضروری است و هیچ توجیهی در خصوص آن قابل قبول نیست. وی افزود: ما براین باوریم که همه چیز از طریق مذاکرات قابل حل است و به همین خاطر هم از شرکت آکاس خواسته‌ایم تا زمینه انجام مذاکرات با خدمه و مهمانداران را فراهم آورد تا به نتایج مطلوب دست یابیم.



منبع خبر: www.irna.ir
لینک خبر: http://avia.ir/Default.asp?@=4155&T=بریتیش%20ایرویز%20خواستار%20جلوگیری%20از%20اعتصاب%20احتمالی%20خدمه%20پرواز%20این%20شرکت%20شد

_________________________________________________________________________________________________________________________

برقراری پرواز مستقیم بین تهران - کاراکاس در آینده نزدیک  


مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) اعلام کرد: پرواز مستقیم بین تهران - کاراکاس از۱۰اسفند امسال با استفاده از هواپیمای مدرن ایرباس۳۴۰آغاز می‌شود.
"سعید حسامی" روز دوشنبه در جمع خبرنگاران، مسیر این خط پروازی را از طریق تهران - دمشق - کاراکاس ذکر کرد و گفت: پرواز افتتاحیه این مسیر طی دو هفته آینده با حضور رییس جمهوری ونزوئلا در تهران انجام خواهد شد.
وی با اشاره به همکاریهای گسترده ایران و ونزوئلا، افزود: رشد و توسعه ارتباطات و تعاملات بین دو کشور تنها از طریق حمل و نقل صورت می‌گیرد لذا گسترش ناوگان هوایی بین ایران و کشورهای آمریکای لاتین جزو سیاستهای دولت نهم است.
به گفته وی، برنامه‌های گسترده‌ای را برای ایجاد پرواز بین ایران و ونزوئلا از مدتها پیش آغاز شده است.
وی سپس در خصوص هواپیمای مدرن ایرباس، ۳۴۰اظهار داشت: ورود این هواپیما به ناوگان هوایی کشور با آغاز پروازهای تهران - کاراکاس صورت می‌گیرد ضمن آنکه از این هواپیما در دیگر مسیرهای پروازی استفاده خواهد شد.
حسامی با بیان اینکه هواپیمای ایرباس۳۴۰یکی از هواپیماهای مدرن دنیا است، گفت: این هواپیما از مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین نوع ایرباس است که هم اکنون در ناوگان‌های روز دنیا فعالیت دارد و ما نیز سعی کردیم از این هواپیما در مسافتهای طولانی از جمله توکیو، کوالالامپور و پکن استفاده کنیم.
مدیرعامل هما سپس در خصوص نقل و انتقال حجاج ایرانی، گفت: عملیات جابه‌جایی حجاج (دوشنبه) به پایان می‌رسد، ضمن اینکه امسال یکی از منظم‌ترین عملیات پروازی حج را داشتیم.
وی افزود: امسال بدون هیچگونه تنش و مشکلی عملیات جابه‌جایی حجاج انجام گرفت.
وی، استفاده از هواپیمای بوئینگ برای نخستین بار در عملیات پروازی حجاج، تنوع غذایی در مسئله پذیرایی و تغییر رویکرد مهمانداران در برخورد با حجاج را از جمله ویژگیهای اصلی پروازهای حج امسال برشمرد.
مدیرعامل هما با اشاره به عملیات برگشت حجاج به کشور، گفت: امسال نیز همانند سالهای گذشته در چند روز نخست عملیات برگشت به علت تجمع و ترافیک در فرودگاه جده، خطوط پروازی ما نیز به ناچار با تاخیرهایی مواجه شد اما صرفنظر از چند روز اول، در سایر پروازهای برگشت حجاج، هیچگونه تاخیری وجود نداشت.
وی سپس تصریح کرد: همچنین در خصوص مسئله بار حجاج نیز امسال هیچ مشکلی نداشتیم با توجه به حدود۶۰۰هزار بسته همراه حجاج، گزارشی از مفقود شدن و یا دیر به دست حاجی رسیدن، نداشتیم.
حسامی ادامه داد: امسال حدود۱۵۲پرواز رفت و۱۴۷پرواز برگشت برای حجاج انجام شد که سهم هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران حدود۵۰درصد بوده است.
وی افزود: این شرکت هواپیمایی هم اکنون در حال برنامه‌ریزی برای انجام پروازهای حج عمره است که این پروازها از۱۵اسفند ماه امسال شروع خواهند شد.
مدیرعامل هما در خصوص "عملیات ممیزی ایمنی یاتا" (‪ ،(IOSAگفت: این عملیات یک نوع ممیزی ایمنی است به جهت اینکه "یاتا" از سطح ایمنی تمام شرکتهای هواپیمایی عضو خود مطمئن شود، لذا ایرلاین‌هایی که اعلام آمادگی کنند آنها را مورد ممیزی قرار می‌دهد و پس از اطمینان از سطوح ایمنی این شرکتها گواهینامهIOSAرا به آنها اعطا می‌کند.
حسامی افزود: هما نیز از یکسال گذشته آمادگی خود را برای این ممیزی اعلام کرده و به این سبب یک تغییر ساختار در هواپیمایی جمهوری اسلامی انجام داده است.
وی ادامه داد: در این خصوص نمایندگانی از یاتا به کشور خواهند آمد و تمام فعالیتهای هما را کنترل و ممیزی خواهند کرد و چنانچه تمام سطوح ایمنی و استانداردهای لازم از نظر یاتا را رعایت شده باشد، گواهینامهIOSAبه هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) اعطا خواهد شد.
وی اظهار امیدواری کرد: در خردادماه سال آینده هما بتواند از این ممیزی و کنترل سربلند بیرون بیاید.
مدیرعامل هما، سپس اجرایی کردن طرح "بلیت الکترونیکی" را یکی دیگر از پروژه‌های در دست اقدام این شرکت هواپیمایی عنوان کرد و گفت: در تلاش هستیم این پروژه را تا پایان امسال اجرایی کنیم.
وی افزود: براساس این پروژه دیگر بلیت کاغذی(به صورت سنتی)به متقاضیان فروخته نخواهد شد و تمام مراحل تهیه بلیت هواپیما از طریق رایانه و اینترنتی انجام خواهد شد.
حسامی ادامه داد: براساس این طرح همچنین تمام مراحل کنترل مسافر در فرودگاهها نیز به صورت رایانه‌ای انجام خواهد گرفت و هم اکنون درحال تجهیز فرودگاههای کشور برای انجام این طرح هستیم.
وی سپس در خصوص بودجه تخصیص یافته به هما در سال، ۸۶گفت: خوشبختانه تعامل خوبی بین ما، دولت و مجلس وجود دارد و تاکنون هیچ مشکلی در خصوص تخصیص بودجه نداشتیم.
حسامی با بیان اینکه تخصیص بودجه عموما برای تهیه ناوگان است، گفت: سال گذشته و امسال حدود۲۵۰میلیون دلار از طریق حساب ذخیره ارزی در اختیار ما گذاشته‌اند که همین میزان را برای سال آینده برای تهیه ناوگان هوایی به ما اختصاص داده‌اند.
وی در خصوص مسئله تحریم نیز گفت: از یکسال پیش در این شرکت کمیته تحریم تشکیل شده که به دنبال آن تلاش گسترده حقوقی و فنی با طرفهای خود انجام داده‌ایم و هم اکنون هیچ مشکلی احساس نمی‌شود هرچند که کار سخت تر و هزینه بیشتری باید پرداخت شود.

منبع خبر: www.irna.ir
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد