مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

اعتبار کافی برای خرید هواپیما و تجهیز ناوگان هوایی داریم

 

رئیس کمیته راه و ترابری مجلس گفت: دولت وزارت‌خانه‌های دفاع و راه و ترابری را مکلف کند تا برای هر هواپیمای غیر نظامی حامل نیروی انسانی استاندارد‌های پیش‌بینی شده از سوی سازمان هواپیمایی را در نظر بگیرد.



سیدبهلول حسینی در رابطه با تقویت و تجهیز ناوگان هوایی کشور اظهار کرد: در هنگام بروز سوانح تلخ و تاسف بار که به مرگ و کشته شدن عده‌ای نیروی انسانی منتهی می‌شود طبیعی است که آن خسارت قابل جبران نیست، زیرا نیروی انسانی را نمی‌توان بازگرداند؛ ولی قدر مسلم خرید هواپیما و تجهیز ناوگان هوایی هزینه زیادی برای دولت ندارد و می‌توان به سرعت جایگزین کرد.



وی با بیان این‌که استانداردهای لازم در مورد هواپیما‌های مسافری که تابع فرودگاه‌های کشوری بوده ولی در بخش‌های نظامی هستند باید رعایت شود، افزود: دولت باید به وزرای راه و ترابری و دفاع کشور دستور بدهد که هر هواپیمای حامل نیروی انسانی و غیر باری که ماموریتش نیز جنگی نیست استاندارد‌هایی را که در فرودگاه‌های کشور برای تمام هواپیما‌های مسافربری در نظر می‌گیرد، رعایت کند.



نماینده مردم میانه در مجلس تصریح کرد: طبعا هم به لحاظ سالم بودن هواپیما قبل از پرواز، رعایت نکات ایمنی و فنی در حین پرواز و فرود هواپیما باید نکات مورد نظر رعایت شوند و با در نظر گرفتن غیر نظامی بودن هواپیما، آن استاندارد‌هایی که از سوی ایکائو و سازمان هواپیمایی تعریف شده رعایت شود.



رئیس کمیته راه و ترابری مجلس در ادامه در خصوص خرید هواپیما از خارج گفت: در حال حاضر با فشار‌هایی که به لحاظ تحریم‌های خارجی بر ما اعمال می‌شود با محدودیت خرید هواپیما و تجهیز ناوگان هواپیمایی مواجهیم. ولی حتی اگر در بحث تحریم‌ها مشکل داشته باشیم اعتبار مناسبی برای خرید هواپیما دیده شده است که می‌توان جهت نوسازی ناوگان هوایی به کار گرفت.



حسینی اضافه کرد: یکی از علل سقوط هواپیما نقص فنی و معیوب بودن یا فرسودگی هواپیماهاست. عده‌ای معتقدند که در بحث فرسوده بودن هواپیما با تعریض موتور آن و تعمیر هواپیما مشکل موجود مرتفع و منتفی می‌شود در حالی‌که چنین مساله‌ای بار روانی و اثرات منفی خود را بر مردم و جامعه به جا می‌گذارد، لذا دولت و مسوولان باید نسبت به تقویت ناوگان هواپیمایی کشور اقدام لازم را انجام بدهند.




www.isna.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد