مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

روسیه از فروش موشک ضدهوایی به ایران دفاع کرد

خبرگزاری فارس: گزارش خبرگزاری‌های روسی به نقل از وزارت امور خارجه این کشور حاکی است که مسکو بار دیگر از فروش موشک ضدهوایی به ایران دفاع کرد و آن را مغایر با تعهدات بین‌المللی روسیه ندانست.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس از مسکو، ایتارتاس و اینترفکس به نقل از "میخائیل کامنین" سخنگوی وزارت خارجه روسیه گزارش دادند: «همکاری فنی و نظامی میان دو کشور بر اساس قوانین بین‌الملل و توافقات دو جانبه بنا نهاده شده است.»
این اظهارات در شرایطی بیان می‌شود که مقامات ایرانی و روسی اعلام کرده‌اند تحویل موشک‌های ضدهوایی "تور ام1" بنا بر قرارداد سال 2005 تکمیل شده است.
گزارش رسانه‌های روسی حاکی است که مسکو 29 سیستم متحرک موشکی زمین به هوا را بنا به قرارداد 700 میلیون دلاری با ایران به این کشور تحویل خواهد داد.
آمریکا سال گذشته خواستار توقف فروش تسلیحات به ایران شده و رژیم صهیونیستی نیز از قرارداد تسلیحاتی میان ایران و روسیه ابراز ناراحتی کرده بود.
ایتارتاس نیز به نقل از "سرگی چمزوف" رئیس شرکت صادرات تسلیحاتی روسیه حاکی است این موشک‌ها بطور کامل تحویل ایران شده‌‌اند و این قرارداد تا قبل از پایان دسامبر تکمیل شده است.
بنا به گزارش ایتارتاس،‌ این تسلیحات برای حفاظت از تاسیسات عمده دولتی و نظامی و تاسیسات حساس هسته‌ای بوشهر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
انتهای پیام/2

نظرات 1 + ارسال نظر
خواننده ی دائمی شنبه 7 بهمن 1385 ساعت 11:12 ب.ظ

سلام دوست عزیز...واقعا که کولاک میکنی...مثل همیشه دارم لذت میبرم!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد