مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

تصمیم ایران برای ارسال ماهواره به فضا

به گزارش مجله "اویشن‌ویک-اند-اسپیس تکنولوژی" ایران توانمدترین موشک خود را تبدیل به وسیله پرتاب ماهواره کرده است. به گزارش این نشریه علاءالدین بروجردی رئیس کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفته است که این موشک به‌تازگی آماده شده است و قرار است یک ماهواره ایرانی بر روی این موشک قرار گیرد.
خبرگزاری‌های ایالات متحده معتقدند که این موشک احتمالاً شهاب 3 است که بردی در بین 1300 تا 1600 کیلومتر دارد. کشورهای غربی نگرانند که با پرتاب ماهواره به فضا، ایران بتواند توان پرتابی خود را افزایش دهد و در نهایت موشکهای قاره‌پیمایی با برد 4000 کیلومتر تولید کند. آژانس اطلاعات دفاعی ایالات متحده به کنگره گفته است که ایران شاید توانایی تولید موشک قاره‌پیما با برد 4800 کیلومتر را تا سال 2015 بدست آورد.
به عقیده تحلیلگران سایت GlobalSecurity.org، اصلاحات ایران ممکن است یک گام در راه شبیه‌سازی موشک بالستیک Taep'O-Dong 2C/3 کره‌شمالی باشد که در آخرین آزمایش پرتابی خود در 4 ژوئیه با شکست مواجه شد. گزارشی که در ماه نوامبر 2006 در سرویس تحقیقاتی کنگره تهیه شد نگرانی‌ها در مورد همکاری‌های موشکی ایران و کره‌شمالی را افزایش داد. در این گزارش به نقل از رئیس اطلاعات ارتش اسرائیل ذکر شده است که کره شمالی 18 فروند موشک بالستیک با برد 2400 کیلومتر و با توانایی حمل کلاهک هسته‌‌ای را به ایران فرستاده است.
آقای کنت کتزمن، نویسنده این گزارش آورده است که:«ایران با کمکهای خارجی به تدریج درحال تبدیل شدن به یک تولیدکننده مستقل موشک بالستیک است.» وی همچنین به نقل از مدارک استراتژی امنیت ملی ایالات متحده متذکر شده که:«احتمالاً ایالات متحده از سوی هیچ کشوری به‌اندازه ایران به چالش کشیده نخواهد شد.»
توضیح: لازم به ذکر است که آقای بروجردی در همان زمان ذکر این مطلب را تکذیب کردند، اما متأسفانه بعضی اظهار نظرها باتکذیب رنگ نمی‌بازند .



مجله هوافضای «ویک اند اسپیس» در گزارشی اعلام کرد که ایران یک موشک بالستیک 30 تنی را به یک وسیله پرتاب ماهواره تبدیل کرده و به زودی از آن برای پرتاب ماهواره به فضا استفاده خواهد کرد. در گزارش مجله آمریکایی «Aviation Week & Space Technology» آمده است که با این اقدام ایران به قابلیت کاربردهای فضایی گسترده‌تری دست خواهد یافت. این مجله به نقل از آژانس‌های آمریکایی که نامشان فاش نشده، ادعا کرده است که این موشک پرتاب کننده نوعی از موشک‌های دفاعی ایران است که بین 800 تا 1000 مایل برد دارد.

www.isna.ir
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد