مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

موشکهای سطح به سطح آلمان در جنگ جهانی دوم

در این بخش سعی خواهیم کرد کمی در مورد توان موشکی آلمان ها در زمان جنگ جهانی دوم بحث کنیم




یک فروند راکت A-4 که در اواخر سپتامبر 1945 برای سربازان انگلیسی به نمایش در آمده است. گزارشهای بسیاری موجود است که تعداد زیادی از این موشک بطور عمل نکرده به دست نیروهای متفقین افتاده است.در طول سالهای 1944-45 بیش از 500 فروند موشک V-2 به شهر لندن شلیک شده بود.



یک فروند راکت A-4 در که در پوششی ضد آب قرار رگفته از طریق راه آهن به محل پرتاب خود منتقل میشود .با توجه به تکنولوژی پیشرفته متحدین سایتهای پرتابی موکشهای V-2 در اروپای شمالی در مکانهایی به دور برد موثر هواپیماهای متفقین قرار میگرفت.



نفرات و تجهیزات راکت A-4 از لحاظ لجستکی ضعیف بودند ولی در هنگام عملیات بسیار هماهنگ کار میکردند.(به قرقره ها توجه کنید)



راکت A-4 بدون سرجنگی 975-kg (2150-lb) خود که از مخلوط آماتول تشکیل شده بود میتوانست سوراخ بزرگی در زمین ایجاد کند.تصویر بالا نتیجه آزمایش در  White Sands, US.میباشد.



برخی موشکهای V-2 غنیمت گرفته شده از خاک آلمان به سمت سایتهای پرتاب V-2 شلیک میشد .در این تصویر سربازان انگلیسی با بکار گیری تجهیزات اصلی این موشک و لانچر  Meillerwagen  در حال آماده سازی آن میباشند.



بسیاری از موشکهای V-2 به غنیمت گرفته شده بطور سالم و کامل به همراه تیم طراحی آن به امریکا فرستاده شدند .این موشک آماده پرتاب در  White Sands Proving Ground  در ایالت نیومکزیکو امریکاست.



تکنسینها در حال انجام آخرین تنظیمات سیستم هدایتی موشک V-2  پیش از پرتاب هستند که بوسیله لانچز خود کششی به حالت عمودی در امده است.



مجموعه پرتاب موشک در سایت ازمایش موشک Peenemunde  در میان جنگلهای انبوه جزیره Usedom بدور از سواحل بالتیک .تمامی پرتابهای آزمایشی راکت A-4 از این سایت انجام میپذیرفت.

موشک V-2 که توسط نیروهای انگلیسی به غنیمت گرفته شده در نزدیکی Cuxhaven توسط دانشمندان انگلیسی آزمایش میشود.(1945 )



موشک Fi 103 R که مدل سرنشین دار موشک V-1  میباشد که در طول جنگ دوم جهانی آلمانها از آن استفاده ای نکردند ولی ژاپنیها شبیه چنین موشکی را برای حمله به ناوها استفاده میکردند بدین صورت که جوانان ژاپنی و احساستی بادیدن دوره ای یک هفته ای (عملا برای خودکشی ) آماده میشدند و به ناوهای آمریکایی حمله ور میشدند.( این وسیله های پرنده در بین امریکاییها به حماقت ژاپنی معروف بود)



خط تولید موشک Fi 103 R در یکی از کارخانه های زیر زمینی آلمان.



در شامگاه هفدهم و هجدهم آگوست 1943 نیروی هوای انگلستان حمله ای همه جانبه به Peenemunde محل تولید موشکهای سطح به سطح آلمان کرد و سبب خسارتهای فراوانی به تاسیسات آنجا گردید و سبب کشته شدن بسیاری از اسیران و پژوهشگران آلمانی شد.



 Reichenberg IV مدل عملیاتی بمب پرنده V-1 است که دارای یک سر جنگی پر قدرت میباشد و بدون ارداه فرود و یا Flap . که استفاده عملیاتی از آن نشد.



بسیار کم پیش می آمد که موشکهای V-1 متفقین بیفتد مگر اینکه در هنگام انفجار درست عمل نمیکرد . در اینتصویر پرسنل انگلیسی را  میبینید که حال وارسی این موشک در یک مزرعه نخود در کنت میباشند و این موشک رازهای خود را برای آنها فاش میکند.



تنها راه منهدم کردن این بمبهای پرنده در آسمان منحرف کردن آنها از مسیرشان با نا متعادل کردن آنها بود همانطور که در تصویر میبینید یک فروند Spitfire در حال منحرف کردن این موشک با بال راست خود میباشد.



موشکهای V-1 بصورت کیت (جدا شده ) به سایتهای پرتاب تحویل داده میشدند ولی سر هم کردن این موشکها کار سختی نبود و در عرض مدت کوتاهی انجام میشد . در تصویر سر هم کردن بال این هواپیما در spar لوله ای خود را مشاهده میکنید.



موتور پالس جت (Argus) موشک V-1 دارای flap های کوچکی در ورودی خود است که با فشار هوا در برابر فشار فنر باز میشد و در اثر فشار احتراق سوخت بسته میشد.



مدل هدایت شوند موشک V-1  که پایه موشکهای کروز کنونی شد .دارای سر جنگی 830 کیلوگرمی از آماتول بود و 240 کیلومتر برد داشت.



موشک V-1 در مجموع 2.032 تن وزن داشت و بوسیله سربازان (یا اسیران ) به سایت پرتاب منتقل میشد.



از آنجایی که موشک V-1  در ارتفاع ثابت با سرعت ثابت در یک خط سیر ثابت حرکت میکرد برای نفرات ضد هوایی ایجاد یک خط اتش برای سرنگون کردن آن کاری آسان بود به ویژه در شب که آتش خروجی آن نیز مشخص کننده مسیر ان بود.



موتور موشک V-1  وقتی به سرعت 400 کیلومتر بر ساعت (که بوسیله لانچر به آن داده شده بود ) روشن میشد و بوسیله سیستم هدایت کننده خود به نرمی به ارتفاع کروز خود میرسید.



موشکYokosuka MXY7 'Ohka


منبع:انجمن هوافضا(تامکتر عزیز)

نظرات 1 + ارسال نظر
محمد شنبه 14 بهمن 1385 ساعت 10:58 ق.ظ http://www.pezeshkian.coo.ir

با عرض سلام امیدوارم که همیشه موفق باشید
نظر شما در رابطه با تبادل لینک چیه
اگر موافق هستید لینک مرا قرار دهید و به من خبر بدید
مطمآ باشید من هم این کار رو انجام می دهم
www.pezeshkian.coo.ir

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد