مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

اخبار هوایی روز

پیشنهاد بوئینگ برای تولید مشترک F-18 با هند  


با داغتر شدن رقابت برای گرفتن سفارش 126 فروند جنگنده از نیروی هوایی هند، شرکت بوئینگ اعلام کرد که در صورت پیروزی در این مناقصه، هواپیمای F-18 ملقب به سوپرهورنت را به صورت مشترک در هند تولید خواهد کرد. کریس چدویک جانشین مدیر بوئینگ در مصاحبه‌ای اعلام کرد که در صورتی که ارتش هند محصول این شرکت را انتخاب کند، بوئینگ حاضر است با عقد قرارداد با یکی از شرکتهای دفاعی هند، یکی از پیشرفته‌ترین جنگنده‌های جهان یعنی هواپیمای F-18 را به صورت مشترک تولید کند. در صورتی که این امر محقق شود، هند اولین کشور خارجی خواهد بود که در آن F-18 تولید می‌شود. همچنین این اولین بار خواهد بود که تولیدکنندگان هندی درگیر تولید یک جنگنده آمریکایی می‌شوند. شرکت هندوستان ایروناتیکز، هال (Hindustan Aeronautics Limited) هم‌اکنون هواپیماهای Su-30، چند مدل میگ و همچنین جگوار (محصول بریتانیا) را به صورت مشترک تولید می‌کند.
به گفته آقای برایان نلسون، مدیر بخش روابط بین‌الملل بوئینگ، در صورتی که نیروی هوایی هند F-18 را انتخاب کند، هشت فروند هواپیمای اول، مستقیماً از آمریکا به هند فرستاده خواهند شد و بقیه آنها به صورت مشترک در هند تولید می‌شوند.
با این انگیزه بوئینگ قصد دارد در نمایشگاه هوایی هند در بنگال در 7ام تا 11ام ماه فوریه امسال حضور فعالی داشته باشد.



منبع خبر: www.economictimes.indiatimes.com
لینک خبر: http://avia.ir/Default.asp?@=4235&T=%20پیشنهاد%20بوئینگ%20برای%20تولید%20مشترک%20F-18%20با%20هند

_________________________________________________________________________________________________________________

یک نشریه انگلیسی:
ایران هواپیماهای خود را به سیستم سوختگیری در هوا مجهز می‌کند



یک مجله انگلیسی نوشت، ایران هواپیماهای جنگی خود را به سیستم سوختگیری در هوا مجهز می‌کند و به خلبانان این هواپیماها در انجام ماموریت‌ها در مسافت‌های طولانی آموزش می‌دهد.
مجله امور نظامی «جینز دیونس» چاپ انگلیس نوشت، ایران در تلاش است هواپیماهای جنگی خود را به سیستم سوختگیری در هوا مجهز کند و خلبانان آنها را برای انجام ماموریت‌ها در مسافت‌های طولانی آموزش دهد.
این مجله همچنین نوشت نیروی هوایی ایران با هواپیماهای جنگنده سوخوی 24 روسیه در آسمان این کشور و سوریه در زمینه ماموریت‌های هوایی شبانه در ارتفاع پایین آموزش دیده است.
به نوشته این روزنامه، تهران در تلاش است توانایی هواپیماهای بوئینگ 707 و 747 خود را برای سوختگیری در هوا با هدف زدن ضربات احتمالی در مسافت‌های طولانی، افزایش دهد.
مجله جینز به نقل از گزارش مارک لی کارشناس امور نظامی نوشت کشورهای حوزه خلیج‌فارس به شکلی فزاینده از افزایش عملیات در عراق و موضع شدیدتر آمریکا علیه ایران و سوریه به شدت نگرانند و این نگرانی رو به افزایش است.

منبع خبر: www.farsnews.com
لینک خبر: http://avia.ir/Default.asp?@=4247&T=ایران%20هواپیماهای%20خود%20را%20به%20سیستم%20سوختگیری%20در%20هوا%20مجهز%20می‌کند

____________________________________________________________________________________________________________________

به دلیل نگرانی از دسترسی ایران
آمریکا فروش قطعات هواپیماهای اف-14 را به حال تعلیق درآورد



آمریکا اعلام کرد فروش قطعات هواپیماهای اف-14 را به حال تعلیق درمی‌آورد
به نقل از خبرگزاری فرانسه، «داون دردن»، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز گذشته تصریح کرد به دلیل نگرانی‌ از دسترسی ایران به قطعات اف-14، فروش کلیه قطعات این هواپیماها را به حال تعلیق در آورده است.
ایران پیش از انقلاب اسلامی در سال 1979 این هواپیماها را از آمریکا خریداری کرده بود.
وی افزود: «آژانس پشتیبانی وزارت دفاع روز 26 ژانویه دستور تعلیق فروش این قطعات را با توجه به اوضاع فعلی در ایران داده است.»
پیش از این نیز اخباری از تلاش یک سناتور دموکرات آمریکایی برای خودداری وزارت دفاع این کشور از فروش قطعات یدکی هواپیماهای اف-14 که ایران آن را در اختیار دارد، منتشر شده بود.
این طرح سناتور «ران وایدن» در پاسخ به تحقیقاتی مبنی بر وجود ضعف در امنیت فروش قطعات مازاد که به کشورهایی از جمله ایران و چین اجازه می‌دهد تجهیزات حساس ارتش آمریکا از جمله قطعات هواپیماهای «تام کت» را بدست بیاورند.
طرح وایدن از وزارت دفاع می‌خواهد قطعات یدکی اف-14 را نفروشد و صادر کردن این قطعات از سوی کشورهای خریدار آن را نیز ممنوع کند.
این طرح سناتور وایدن مورد حمایت سناتور دموکرات ریچارد دوربین نیز هست.
مقامات قضایی آمریکا معتقدند ایران تنها می‌تواند 15 درصد قطعاتی که برای هواپیماهای تام‌کت نیاز دارد را تولید کند و این مسئله قطعات تولید شده توسط پنتاگون را به منبع باارزشی برای قطعات یدکی تبدیل می‌کند.



منبع خبر: www.farsnews.com
لینک خبر: http://avia.ir/Default.asp?@=4246&T=آمریکا%20فروش%20قطعات%20هواپیماهای%20اف-14%20را%20به%20حال%20تعلیق%20درآورد

______________________________________________________________________________________________________________________

فرودگاه دوبی بهترین فرودگاه خاورمیانه در سال 2006 شناخته شد  


فرودگاه بین‌المللی امیرنشین دوبی به عنوان بهترین فرودگاه خاورمیانه شناخته شد.
در پی ارایه بهترین خدمات به مسافران و شرکت‌های مسافربری و کسب بیش از پنج جایزه بین‌المللی در سال 2006 میلادی، فرودگاه دوبی به عنوان بهترین فرودگاه خاورمیانه انتخاب شد.
طبق نظرسنجی مجله بیزنس تراول که در بین هزاران مسافر در سراسر جهان صورت گرفت، فرودگاه دوبی به عنوان بهترین فرودگاه خاورمیانه انتخاب شد.
در سال 2006 میلادی بیش از 29 میلیون مسافر از فرودگاه دوبی جابه جا شدند.



منبع خبر: www.isna.ir
لینک خبر: http://avia.ir/Default.asp?@=4245&T=فرودگاه%20دوبی%20بهترین%20فرودگاه%20خاورمیانه%20در%20سال%202006%20شناخته%20شد

_______________________________________________________________________________________________________________

سفارش جدید خطوط هوایی تایوان با وجود دیرکرد A380  


رویترز- خطوط هوایی تایوان، تای‌ایر سفارش خود برای دریافت 6 فروند هواپیمای A380 را به شرط جبران خسارت تأیید کرد و در عین حال اعلام کرد که قصد دارد هشت فروند A330-300 نیز خریداری کند.
به گفته یکی از اعضای هیئت مدیره تای‌ایر، ایرباس پیشنهاد داده که روی هر هواپیما 10 میلیون دلار بابت دیرکرد در تحویل A380، تخفیف دهد. به گفته این عضو، هیئت مدیره با تأیید قرارداد A380 و خرید 8 فروند A330-300 موافقت کرده است. وی همچنین اضافه کرد که هنوز مذاکرات در جریان است و ما می‌خواهیم دقیقاً از وضعیت A380 مطلع شویم و بدانیم که در صورت تکرار دیرکرد باید چه‌کسی را مقصر بدانیم.



منبع خبر: www.airwise.com
لینک خبر: http://avia.ir/Default.asp?@=4239&T=سفارش%20جدید%20خطوط%20هوایی%20تایوان%20با%20وجود%20دیرکرد%20A380

_____________________________________________________________________________________________________________________

هر 5 روز یک هواپیما به ناوگان هوایی هند افزوده خواهد شد


به‌ گزارش‌ واحد مرکزی‌ خبر از دهلی‌ نو, رئیس‌ موسسه‌ هوانوردی‌ و گردشگری‌ هند امروز شنبه‌ در همایش‌ بین‌ المللی‌ هوانوردی‌ و گردشگری‌ در دهلی‌ نو با اشاره‌ به‌ این‌ موضوع‌ که‌ در یک‌ سال‌ گذشته‌ حمل‌ و نقل‌ هوایی‌ این‌ کشور چهل‌ درصد افزایش‌ یافته‌ است‌ گفت‌ در حال‌ حاضر روزانه‌ ‌12000‌ پرواز در سراسر هند انجام‌ می‌ شود که‌ این‌ میزان‌ باید در سالهای‌ اینده‌ تا پنجاه‌ هزار پرواز در روز افزایش‌ یابد‌.
معاون‌ رئیس‌ جمهور هند نیز در این‌ همایش‌ توسعه‌ هوانوردی‌ و گردشگری‌ را با یکدیگر مرتبط دانست‌ و بر افزایش‌ فرودگاهها بویژه‌ در شهرهایی‌ که‌ دارای‌ جاذبه‌ های‌ گردشگری‌ هستند تاکید کرد‌.
پرافل‌ پاتیل‌ وزیر هوانوردی‌ هند هم‌ بر تاثیر توسعه‌ صنعت‌ هوانوردی‌ بر اشتغالزایی‌ و رشد اقتصادی‌ تاکید کرد و گفت‌ دولت‌ هند مصمم‌ است‌ علاوه‌ بر توسعه‌ صنعت‌ هوانوردی‌‌ جاده‌ ها ‌ خطوط راه‌ اهن‌ و هتل‌ ها را نیز افزایش‌ دهد.
یکی‌ از کارشناسان‌ صنعت‌ هوانوردی‌ هند نیز در این‌ همایش‌ اعلام‌ کرد هند تا شش‌ سال‌ اینده‌ هر پنج‌ روز یک‌ فروند هواپیمای‌ جدید مسافربری‌ به‌ ناوگان‌ هوایی‌ خود اضافه‌ خواهد کرد‌.
این‌ همایش‌ که‌ از روز جمعه‌ اغاز شد امروز با بررسی‌ مسایل‌ صنعت‌ هوانوردی‌ و گردشگری‌ پایان‌ یافت‌‌.



منبع خبر: تیک آف

________________________________________________________________________________________________________________________

پرواز دو ساعته دو شی ناشناس در آسمان قزوین

دو شی پرنده‌ ناشناس حدود 2 ساعت در فضای شهر قزوین دیده شد.
 به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، امروز دو شئ ناشناسی در ارتفاع بسیار بالا در حالی که به سختی دیده ‌شد در فاصله زمانی ساعت 12:30 دقیقه‌ تا 14 در آسمان شهرهای قزوین، الوند و شهر صنعتی البرز دیده شد.
این دو شئ ناشناس در حالی که یکی از این آنها بالاتر از شئ دیگر حرکت می‌کرد در آسمان و در ارتفاع بالا در حال گردش به صورت 360 درجه و یا حرکت به سمت و سوی مختلف بودند.
این گزارش خاکی است یکی از این دو شی پرنده ناشناس در برخی مواقع دیده نمی‌شد و تنها شی دوم که در اتفاع کمتری قرار داشت قابل رؤیت بود.

منبع خبر: تیک آف
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد