مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

هواپیمای "پرنده آبی" رتبه اول بیستمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی

هواپیمای تمام کامپوزیت "پرنده آبی" رتبه اول بیستمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی را در بخش پژوهش و توسعه کسب کرد.

مدیر عامل شرکت هوافضایی درنا و سرپرست این طرح روز سه‌شنبه در بیستمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت:
این هواپیما تنها مورد از این رده هواپیماهاست که دو نوع سامانه کنترل (استیک یا یوک) و صندلی قابل تنظیم دارد.

مهندس "یعقوب انتصاری" گفت: سازه این هواپیما تمام کامپوزیتی با مزیت‌های استحکام و مقاومت در برابر عوامل محیطی است.

انتصاری گفت: حداکثر وزن این هواپیما ‪ ۷۵۰‬کیلوگرم و سقف پرواز آن ‪۱۴‬ هزار پا است. همچنین حداکثر برد "پرنده آبی" هزار کیلومتر و حداکثر سرعت آن ‪ ۲۸۰‬کیلومتر در ساعت است.

مدیر عامل شرکت هوافضایی درنا، هزینه پایین عملیات، دارا بودن تجهیزات لازم برای آموزش خلبانی رده ‪ PPL‬و ‪ ،CPL‬موتور روتکس ‪ ۱۱۵‬اسب توربوشارژ، سیستم گاونر، سیستم ضبط اطلاعات موتور، سوخت بنزین بدون سرب خودرو و ملخ سه پره ام.تی با گام متغیر را از دیگر ویژگی‌های این هواپیما ذکر کرد.

انتصاری پژوهش در فناوری‌های پیشرفته، فراهم آوردن زیر ساخت لازم برای توسعه فناوری صنایع هوایی و ایجاد اشتغال را از جمله اهداف این طرح عنوان کرد.

بومی‌سازی دانش طراحی و تولید هواپیمای سبک در کشور، رفع نیاز کشور به این رده هواپیما، آموزش دانشجویان خلبانی کشور با این هواپیما و ایجاد زمینه لازم برای تفریح و سرگرمی مفید و موثر جوانان، در اختیار داشتن مدیریت علمی و اجرایی طرح، حفظ و توسعه کامل دانش فنی ایجاد شده در کشور و توانایی ایجاد هر گونه تغییر در طرح بر اساس نیاز از جمله دستاوردهای این طرح است که انتصاری به آنها اشاره کرد.

انتصاری گفت: پرنده آبی تنها هواپیمای استاندارد در کشور است که با تولید ‪ ۲۰‬فروند و با بیش از ‪ ۴۰۰‬ساعت پرواز توانسته است سیکل کامل طراحی تولید و کاربری را در مراکز آموزش خلبانی با موفقیت طی کند.

به گفته وی اجرای این طرح، ‪ ۳۰۰‬هزار دلار نزدیک به ‪ ۹۰۰‬میلیون تومان هزینه داشته است.

بیستمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی صبح روز سه‌شنبه با حضور دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد