مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

آزمایش موفقیت آمیز سامانه پدافند "تور ام یک" در رزمایش صاعقه

آزمایش موفقیت آمیز سامانه پدافند "تور ام یک" در رزمایش صاعقه

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی هوایی سپاه از آزمایش موفقیت آمیز سامانه فوق پیشرفته پدافند "تور ام یک" در رزمایش تخصصی صاعقه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی کل سپاه، سردار سرتیپ حسین سلامی فرمانده نیروی هوایی سپاه با تشریح اهداف این رزمایش اعلام کرد: سامانه یاد شده با استفاده از سیستم های الکترو اپتیک و فراگیر مادون قرمز اهداف خود را رهگیری می کند.
وی اضافه کرد: این سامانه به صورت دقیق اهداف را مورد اصابت قرار می‌دهد و این امکان را دارد تا در برابر سیستم های ضد رادار منحرف کننده موشک مصون مانده و در جنگ الکترونیک نیز موفق عمل کند.
رزمایش صاعقه از امروز با شرکت یگانهای نیروی هوایی سپاه در منطقه جنوبی خلیج فارس و دریای عمان آغاز شده و در ادامه نیز رزمایش رعد توسط یگانهای نیروی دریایی سپاه برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به این‌که برد سامانه مدرن تورام یک، 12 کیلومتر با قابلیت افزایش تا 20 کیلومتر است، گفت: تور ام یک سامانه‌ای چابک، چالاک، پرتحرک، بسیار دقیق با امکان واکنش سریع است و هر سامانه موشکی قادر است در آن واحد 48 هدف را رهگیری کند و با 8 هدف درگیر شود.
سردار سلامی توضیح داد: با توجه به قابلیت‌های فراوان این سامانه یگان‌های موشکی نیروی هوایی سپاه قادرند با کنار هم قرار دادن تعداد زیادی از این واحدها فضای وسیعی را تحت پوشش پدافندی قرار دهند.
فرمانده نیروی هوایی سپاه تاکید کرد: سامانه فوق پیشرفته تورام یک می‌تواند حجم رهگیری و مقیاس درگیری را افزایش دهد و یک لایه دفاع اطمینان‌بخش را ایجاد کند.
سردار سرتیپ سلامی خاطرنشان کرد: سامانه تور ام یک قادر است با هواپیماهای کوچک، هواپیماهای با قابلیت مانور بالا و سرعت زیاد و موشک‌های پیشرفته کروز درگیر و در کمتر از یک ثانیه آماده‌ی رهگیری مجدد و پرتاب‌های متعدد شود.
وی در پایان با ابراز رضایت از آزمایش موفقیت‌آمیز سامانه پیشرفته موشکی تور ا م یک ورود این سیستم عملیاتی پدافند مدرن به یگان رزم سپاه را به محضر فرمانده معظم کل قوا و ملت شریف ایران تبریک گفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد